Jump to content

Sylinterikannen koneistus ja sylinterin asentaminen


Guest freducom

Recommended Posts

Guest freducom

Moi,

 

sylinterikannen ja sylinterin välistä vuotaa öljyä josta syystä ajattelin viedä sen koneistamolle hiottavaksi. 

 

Poistinkin jo kannen ja sylinterit sillä luultavasti molempia pitää koneistaa. 

 

Mutta: Nyt kun mäntä roikkuu tossa vapaasti voinko vain laittaa sylitenrin takaisin paikoilleen (uudella tiivisteellä) tai pitääkö huomioida jotain? Voiko sylinterin vaan "tunkea" tohon päälle kun se on koneistettua ja sitten kansi takas päälle?

post-2226-0-80372500-1405242360_thumb.jpg

Link to comment
Guest freducom

Toi Männänrengaspanta oli se mitä vähän pelkäsinkin... eli mikä sen funktio on ja miten toi mäntä ujutetaan sylinteriin takasin? Miksi en voi vaan sormella pidellä mäntää ylhäällä ja ujuttaa sylinterin paikoilleen?

Link to comment

Toi Männänrengaspanta oli se mitä vähän pelkäsinkin... eli mikä sen funktio on ja miten toi mäntä ujutetaan sylinteriin takasin? Miksi en voi vaan sormella pidellä mäntää ylhäällä ja ujuttaa sylinterin paikoilleen?

 

Toki jos tekniikka hallussa, saa männänrenkaat, varsinkin vanhat ja veltostuneet sylinteriin sullottua vahvojen kynsien/sormien avulla jos pannan käyttö jännittää.

 

Jos et halua remonttia paisuttaa, vetäse molemmat sylinterit ja putsaa sylinterin ylätasopinta + kannen ja tarvittaessa jollain tasaisella askarteluveitsen terällä kevyesti raaputtaen jos on karstaa pinnassa ja esim jollain putsaavalla aineella, esim jarrucleanerilla suikuttaen puhtaaksi ja pyyhkien pinnat kuivaksi.

 

Sitten vaikka kevyesti autosolin metallitahnaa ko pintoihin ja sylinteriä kevyesti ja tasaisesti pyörittäen kantta vasten ja pois ja putsaus ja jos jää tasainen jälki, sitten kasaan ja kovaa ajoa.

 

Luultavasti työntötankojen suojaputket vuotaa irroituksen jälkeen nyt enemmän öljyä kuin aikaisemmin jos et vanhoja venytä/laita uusia tiivisteitä/liimaa hyvin jne...

Edited by ARTO
Link to comment
Guest freducom

Minkälaisen pannan? Mistä saan sellaisen?

 

Ymmärsinkö oikein, että männässä on isompi halkaisija kuin sylinterissä ja että se painuu kasaan kun sitä painaa? (Vähän uus näitten kanssa – eka kone jonka puran)...

Link to comment

Kyllä se mäntä halkaisijaltaan pienempi on kuin sylinteri, mutta kuten voit huomata ovat männänrenkaat huomattavasti ulompana kuin itse männän kylki. Työkalun tarkoituksena on painaa kaikki kolme männänrengasta samaan tasoon kuin männän kylki, jolloin sylinteriputki liukuu jouhevasti männän ylitse ja männänrenkaat laajenevat vasta sylinterin sisällä.

 

Tämä on se halvin panta männänrenkaille ja ostopaikkana mikä tahansa varaosaliike.

 

http://www.motonet.fi/fi/tuote/450590/T-pultti-kiristin-58-63mm-RST

 

Tämä on oikea männänrengastyökalu

 

http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_suuret2/10181-ikh7024-mannanrengaspuristin-90-175mm-s.jpg

 

 

Tuossa vielä huomionarvoinen asia männänrenkaiden rakojen kanssa

 

http://www.team-integra.net/sections/members/images/911cce2c-8f64-44fa-b279-0862a7dcde87.jpg

Edited by Fear
Link to comment

Tämä on se halvin panta männänrenkaille ja ostopaikkana mikä tahansa varaosaliike.

 

http://www.motonet.fi/fi/tuote/450590/T-pultti-kiristin-58-63mm-RST

 

Tämä on oikea männänrengastyökalu

 

http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_suuret2/10181-ikh7024-mannanrengaspuristin-90-175mm-s.jpg

[/url]

 

Ja nuo kannattaa molemmat unohtaa volkkarin koneen kanssa koska niitä ei siihen ole tarkoitettu.

 

Yksinkertainen on kaunista:

1917-3.jpg

Edited by metake
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...