Jump to content

Kesäkäyttis


Soukka

Recommended Posts

En täysin ymmärtäny tätä, saitko selville konevaurion todellisen aiheuttajan? Siitä voisi olla hyötyä kanssaharrastajille. Em. perustella käsitin että imuventtiili olisi ollu käyttäessä koko ajan auki, ja epäilet että sen takia on bensa ohentanut öljyt? Kuulostaa minusta aika oudolta.

Uskon että ollut tuo syy kun koneesta tuli ulos n. 4,5-5 litraa "öljyä".

post-2766-14404011379845_thumb.jpg

Link to comment

Eli antaako sähköpumppu liian kovan paineen, jota ei neulaventtiili kestä, ja pumppasi koneen täyteen bensaa jo ennen käyttöä tms? Vai onko bensapaineensäädin käytössä?

Siellä on säädin ja pumppu on päällä vain kun sytytysvirta on.

 

Itse uskon että tuosta kaasuvaijerin säädöstä tuo johtui kun tuli monta kertaa koitettua liikettä että läpät aukeaa kokonaan ja välissä en käyttänyt konetta. Paljonkohan tuollanen weberi ruuttaa kerralla kiihdytyspumpusta?

Link to comment

Perstuntumalta vois sanoa, ettei se nyt aivan kauheasti bensaa pumppaa keralla. Riippuu tietty miten monta kertaa vipstaakia kokeilee. Uimurikammio kaasarissa kuin kaasarissa ei kovin suuri ole. En tietty väitä tässä, etteikö mahdollista olisi.... ehkä jopa ainut mahdollisuus?

Link to comment

Aikamoinen säätösessio on ollut, jos ~2l aka 8000x0,25cc kertaa tullut pumpattua (jos pumpun säätö ok). Jos noin paljon on mennyt tavaraa sisään, niin jostain on pakko vuotaa reilummin.

Edited by KalleJ
Link to comment

Vittu että vituttaa perkele. Eilen laitettiin kone takasin kiinni ja asenneltiin polttoainelinjat sun muut ja tänään sitten öljyt koneeseen ja paineet ylös. Sitten laitoin sähköt bensapumpulle ja hörähteli käyntiin ja nyt kolisee niin perkeleesti, mutta kolinaa ei kuulu kun pyöritti ilman tulppia. Omasta mielestä laitoin männät oikeinpäin mutta en tiedä koliseeko noin kovaa jos männät on väärinpäin?

 

Kokoonpano nyt muuten sama mutta laitoin lash capit venoihin ja sitten kun loppui vara venavälyksien säätöruuvista niin laitoin myös korokelevyt keinuvipuakselin alle, koitin myös ilman venakoppia niin kolisee samalla tapaa.

 

Edited by Soukka
Link to comment

Tuuletin otti koppaan kiinni?

Kyllä, koitin sitä vielä ennen asennusta niin että ei ollut hihna kiinni mutta jostain syystä hihna kiinni ja käydessä ottaa. Hain testiin 2 tuuletinta niin täytyy huomenna testata kun tuo nykyinen on jo shimmattu niin kauas taustalevystä kuin kierre ja se hahlo antaa periksi.
  • Like 1
Link to comment

Vastustaa nyt jo niin paljon että naurattaa jo itteäkin.

 

Oli pieni öljyvuoto öljypumpun kannen välistä niin ajattelin että voisi tilkitä sen ennenkuin laittaa lokarit ja irtoperän takasin kiinni ja kun otin pumpun irti niin näytti tältä.

post-2766-0-97890900-1441129507_thumb.jpg

post-2766-0-76506500-1441129512_thumb.jpg

 

Sormella kun koittaa niin kannessa tuntuu kunnolla urat, ei kuitenkaan vielä kymppiä ole varmaan, joku 5 satkua vois olla. Kun purin tuon niin paksu tiiviste oli pumpun ja kampikammion välissä ja ohut missä juorureiät niin kannen ja pumpun välissä. Mietin että voisi hio kannen tasaiseksi ja laittaa paksun tiivisteen ja koittaa toimiiko, vai pitäisikö rattaista hioa ennemmin? Jännä että nyt otti rattaat kanteen mutta talvella kun rakensin niin ei ottanut ja silloin vielä hion pumpun runkoa että sai oikean välyksen.

Link to comment
  • 6 months later...
  • 1 year later...
  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...