Jump to content

Rojektina Typ 3 vm-72


Arska

Recommended Posts

Tällainen tapaus vw1600 typ3 sattui vastaan metsäretkellä ja pienen silmäilyn jälkeen saapui mutkien saattelemana meidän talliin.

 

 

 

Peräluukku on kokenut uuden muodon muutoksen joten jos jostain löytäisi ehjemmän version. Etuvilkkujen lasit, takavalojen lasit tarvitaan sekä rekisterikilven/peräluukun valokahva.

 

Toki lattian ja kynnyskotelot on ajan hammas syönyt mennessään. Olisikohan tuollaisia valmiita pellejä olemassa jotta ei tarviis mennä aina sen vaikeimman kaavan mukaan.

 

 

 

Vänkärin jakkara sekä takapenkki on matkan varrella myöskin kadonneet, muuten auto on aikas täydellinen.

 

Takapuskuristakaan ei ole tietoa minne lie mennyt.

 

 

 

Aiemmin olen muutaman type1 tehnyt mutta tämä 3- sarjan ( onko tämä nyt sitten "1600TL" ) auto on ihan uutta minulle joten apua tarvitsen osien hankinnassa ainakin.

 

 

 

Tästä ajattelin talven pimeinä iltoina rakennella jotain.....

 

 

 

 

 

22 vuotta oli tuo kerinnyt seistä vapon tallissa. Kärkisiä vähän santiksella hioin ja eikun bensaa kaasareihin ja käyntiin. Hienosti rokkasi :-)

 

 

 

Ja tässä muutama kuva kaunokaisesta.

 

 

 

post-2690-0-07256000-1414344263_thumb.jpg post-2690-0-15742200-1414344297_thumb.jpg

post-2690-0-13615000-1414344337_thumb.jpg post-2690-0-33715600-1414344378_thumb.jpg

 

Edited by Arska
  • Like 1
Link to comment

1600 TA näyttäisi olevan,Tl:lää ei ilmeisesti maahantuojan toimesta tuotu ollenkaan vuosimallin-71 jälkeen.

Minulta löytynee takaluukku ja varmaan kaikki nuo puuttuvat/rikkinäiset valot.

Kiva. Olisko vaikka jotain kuvaa romppeista. Voit laitella vaikka yv:llä hintaa osista ja vaikka nummero minne lähettelee savumerkkejä:-)

Edited by Arska
Link to comment

Täälläki on Kolkkiin jos jonkunlaista peltiä. Eli kynnyksen pintapelti tilaten, muut saa kyllä pokattua suorasta.

 

Arska hei, Suomi on kuulunu kohta 20 vuotta semmoseen mafiaan kuin EU, sen sisällä ei tunneta tulleja. Ja jos ei saksa taivu, asenna Google Chrome-selain, se kääntää sulle noi sivut valmiiksi vaikka enklanniksi, jos se taipuu paremmin. Käännös Suomeen voi olla hieman sekava.

Link to comment

Täälläki on Kolkkiin jos jonkunlaista peltiä. Eli kynnyksen pintapelti tilaten, muut saa kyllä pokattua suorasta.

 

Arska hei, Suomi on kuulunu kohta 20 vuotta semmoseen mafiaan kuin EU, sen sisällä ei tunneta tulleja. Ja jos ei saksa taivu, asenna Google Chrome-selain, se kääntää sulle noi sivut valmiiksi vaikka enklanniksi, jos se taipuu paremmin. Käännös Suomeen voi olla hieman sekava.

Jep. Kokeiltu on. Suomeksi ei ihan niin selvää kuin lontooksi. 

 

Kiitoksia kaikille jo tässä vaiheessa erinäisistä linkeistä.

 

Tässä vielä muutama kuva aiheesta.

 

post-2690-0-11722700-1414396214_thumb.jpg post-2690-0-99434600-1414396245_thumb.jpg

post-2690-0-99753600-1414396273_thumb.jpg post-2690-0-16533100-1414396293_thumb.jpg

Edited by Arska
Link to comment

Peräluukku on kokenut uuden muodon muutoksen joten jos jostain löytäisi ehjemmän version. Etuvilkkujen lasit, takavalojen lasit tarvitaan sekä rekisterikilven/peräluukun valokahva.

 

Käyttämätön alkuperäinen moottoriluukku löytyy, samoin jotain käytettyjä takavaloja, rekisterivalon 'lippoja' ja etuvilkkuja, Kymenlaaksosta.

Link to comment

Niin, ja pohjalevyiksi käy volkkaripalstan mukaan T14 ghian pellit, joita saa reiluun 100€/kpl, ei tarvii tonnia Gersonin pelleistä maksaa.

Heh.. noniin onhan niitä sittenkin jotain edullisempiakin v-ehtoja. Mistäs moisia voi ostaa esim? Siis edullisimmin tietty. ja onko jollain käytännön kokemuksia että joutuuko paljon sorvaamaan että käy

 

Ahaa yksi löytyi ainakin. esim aircooled.fi siis. Mutta saako suomesta jostain muualtakin.

Edited by Arska
Link to comment

Katoin noita osia tänään. Etu ja takaluukku löytyy. Takaluukussa rekvalo koppa 1600 merkki. Rattiakseli löytyy myös. Eipä oiken muuta ole enää uudempaan. Kannattaako tuosta autoa lähteä tekemään. Kaikestahan kuitenkin voi tehdä . Hae tuo ja käytä omaasi varaosakorina http://www.nettivaraosa.com/kunnostettavat-ajoneuvot/1904940. Tietysti toi on vanhempaa korimallia.....

Link to comment

Taitaa löytyä muilta nopeammin osat,jos jotain jää puuttumaan niin laita YV:tä.

Kyllä ne ykköstyypin KG:n lattiapellit hiukan muistuttaa kolmostyypin vastaavia mutta mikään kohta ei ole samanlainen

Missään tapauksessa en ole entisöimässä autoa vaan harrastepeliä tekemässä. Lähinnä kiinnostaa että onko tuo ulkomuoto sama noissa KG:n pelleissä.

Link to comment

Katoin noita osia tänään. Etu ja takaluukku löytyy. Takaluukussa rekvalo koppa 1600 merkki. Rattiakseli löytyy myös. Eipä oiken muuta ole enää uudempaan. Kannattaako tuosta autoa lähteä tekemään. Kaikestahan kuitenkin voi tehdä . Hae tuo ja käytä omaasi varaosakorina http://www.nettivaraosa.com/kunnostettavat-ajoneuvot/1904940. Tietysti toi on vanhempaa korimallia.....

 

Nyt joku tietenkin taas vetää tästä herneet nenään, mutta minun mielestäni noita Tiluliluja ei ole mitenkään liikaa enää. Joten ehdottomasti kannattaa elvyttää, jos taitoa ja intoa vain riittää. Itseäkin harmittaa valkoinen TL, joka seisoi monta vuotta Helsingin Katajanokalla hylättynä, minun olisi pitänyt ottaa talteen ennen kuin termiitit ja vandaalit iskivät.

Link to comment

Jos et museopeliä ole tekemässä niin vanhan vesipatterin kun halkaisee niin saa todella vahvaa valmista lattia peltiä. Yksi kuplan pohja kerran tehty BGS-879 1302 -72 jos vielä jollain hengissä. Muutenkin typ 3 osat erittäin hankalia löytää. Puskureita saa Vietnamista rst.stä valmistettuja. Verhoiluja saa jenkkilästä sms autofabrics. Lokasuojien saumanauhat, ovien, luukkujen tiivisteet jenkkilästä ja englannista vilkkujen ja valojen aluskumit.

Link to comment

Saa kyllä mutta tmi:ltä ei saa kun vinyylinä. Sms autofabrics toimittaa kankaita. Mulla oli ainakin variantissa kangas penkit. Jarruosia ja koneen osia saa Suomesta ja Keiteleenkoneesta itse saanut ainakin sopivasti. Mutta esim kolkin 1 piiri jarrupääsylinteriin ei saanut kumeja muualta kuin nippelit.fi toimittajalta. Noi tiivisteet yms oli halvempi tilata ite suoraan verrattuna edellä mainittuja toimittajia. Ulkomailta tilaaminen kun on kuitenkin suht helppoa ja kaiken lisäksi he ovat myös valmiita tekemään kauppaa. Tämä on hyvä topiikki. Lisää vaan typ 3 harrastajia kertomaan mistä osia ovat hommanneet.

Link to comment

Ispwestiltä olen tilannut ja he ainakin halusivat oikeasti tehdä kauppaa. Heti kun ilmoitin että olen Suomesta niin ymmärsivät tämän veroparatiisin ja tullin kiemurat oikein hyvin asiakkaan kannalta. Tänään tuli nuo helmat ja lokasuojankorjauspalat Baltic-käfer.de:ltä. Näitä ei paruzzilta enää saa. Sinkittyä peltiä ja erittäin siistin näköiset. Viikonloppuna selvinnee istuvuus jos kerkee duunaa uudet lämpöputket. Rojekti jatkuu.

Link to comment

 Tänään tuli nuo helmat ja lokasuojankorjauspalat Baltic-käfer.de:ltä. Näitä ei paruzzilta enää saa. Sinkittyä peltiä ja erittäin siistin näköiset. Viikonloppuna selvinnee istuvuus jos kerkee duunaa uudet lämpöputket. Rojekti jatkuu.

Laittaisitko vähän kuvaa millaiset nuo oli? Mitä maksoi rahti?

Edited by Arska
Link to comment

Jep. Nyt vaikuttaisi siltä että uskaltaisin alkaa purkamaan tuota autoa, löytyyhän näköjään "stratekisimmat" pellitykset valmiina. Muita peltejähän voipi tehä ite mitkä jää ns. piiloon.

Täytyy vaan opetella tämä uusi "asia", ulkomailta tilaaminen ja maksaminen.( Vielä sen verran olen vanhan aikainen ettei tuota ole tullut opetelleeksi) ;D PayPal jne...?

 

 

Niin ja vielä tuo ruttuinen takahelma, ei kelläkään sattuisi nurkissa pyörimään ehjempää versiota? 

Edited by Arska
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...