Jump to content

'66 Pitkäkatto räbällä


Tanhis

Recommended Posts

Mulla on valkoiset ovipahvit ja valkoinen takapenkki ja mustat etupenkit. Eli etupenkit eivät kuulu autoon mutta ovat vaijeriavattavat. Siksi kysyn mitkä mahtaisivat olla oikeat. Onko sinun auto 66 kun näyttäisi olevan pigalle.

Jep, 3.1.-66 otettu käyttöön.

 

Mihis kohtaa ovea se vaijeriavaus pitäisi tulla ja eikös se mene jonkunsortin putkessa penkin alla se vaijeri.

Lukitussalpa on muistaakseni selkänojan ja penkin välisen kiinnikeen takana. Pitäsi näkyä kun selkänojan kallistaa eteen.

A-pilarin puolelle karmin alaosaan tulee pienehkö lukitus "vipu", joka vapauttaa vaijerin oven avattua.

Edited by -ST-
Link to comment

Ei sinulla tai jollain muulla sattuisi olemaan kuvaa tästä a-pilarin alaosan vivusta.

 

Ja se missä se avaus penkin alla on on tiedossa kun fästyyn tein joskus sellaisen pienen varren minkä kanssa sen penkin sai potkaistua jalalla auki. Näihin tässä autossa oleviin penkkeihin on tehty selkänojan rullan viereen puiset nupit joista penkin saa auki vaijeria vetämällä.

Edited by Tanhis
Link to comment

Tullista soitettiin ja kyseltiin puuttuvan ykkösosan perään ja vaihtoehtona oli kysellä sitä ruotsista tai sitten aloittaa rekisteröintikatsastus suomessa. No ajattelin kun jokatapauksessa se pitää ennen kesää katsastaa niin miksipä sitä ei tekisi nyt.

Väsäsin vähän vajaan lisävalokytkennän toimivaksi yhdellä releellä, kiinnitin koneen päästä puuttuvat lämpöputket paikalleen, töötti toimivaksi ja konttorille siirtolapuilla.

 

9056.jpg

Matkalla tuli myös huomattua että lyhkäset ei oikein saa virtaa kun ovat ihan pirun himmeät pitää vähän mittailla että missä kohtaa sähkö jää matkalle.

 

Ja ei siinä muuta voinut kun hyväksytyn lapun hakea muutamalla suullisella huomautuksella ja maksaa itsensä kipeeksi 193€ rekisteröintikatsastuksesta en mennyt halvimmalle konttorille koska tällä ymmärretään harrasteautojen päälle ja kaikki autot katsastan samalla konttorilla.

 

Sumareita ja mahdollisesti myös radiota ja tupakansytkää varten vedin akulta orkkis johtosarjan vieressä lisäkaapelin ja päähän laitoin jostain purkuvehkeestä pelastetun vw jakoplokin.

9054.jpg

 

Muovireleen laitoin kojelaudan alle piiloon ja eberin releet pitäisi saada vielä siistittyä jossain vaiheessa kun on kiinnitetty vähän miten sattuu joskus aikoinaan.

9055.jpg

Edited by Tanhis
Link to comment

'67 on viimeinen vuosi tuolle avausvaijerille. Osanro on 311 881 919 ja alustanroon 317 500 000 asti.

Kiitokset tämä oli tieto mitä etsin. Eli oliko kaikissa type kolmosissa tämä ominaisuus ennen mainitsemaasi alustanumeroa (paitsi T34) Lähinnä mietin kun muistaakseni mulla oli varastossa yhdet type3 penkit misssä ei ollut lainkaan selkänojan lukitusta. Tai sitten se on muokattu pois lukollisista penkeistä.

Link to comment
Guest Type123

Ainakaan 'Stanuissa' ei taida olla selkänojan lukitusta ollenkaan, kuten tallissani olevassa '66 1500A Variantissa.

 

Joo tämä on muuten ihan totta. En taas typeryyksissäni tajunnut ettei omassa '67 1500N paneelissa ole tuollaista lainkaan...sama pää kesät etc.

Link to comment

Veropäätöskin oli tänään postilaatikossa 13,67€ joutuu tälläisestä autoveroa maksamaan eli just ja just harrastaja ystävällisten hintojen rajoissa ;)

 

 

Kai kuitenkin aijot valittaa päätöksestä ja olet lähettänyt kuvat jo facebookkiin ja iltalehteen, miten Suomessa suhtaudutaan harrasteautoilijoihin!

  • Like 1
Link to comment

Ja minä hölmönä en käynyt näyttämässä autoa paikanpäällä kun sisutan puuttuvista matoista ja kattoverhoilusta olisi tarvinnut saada arvonalennusta. Pitää nyt sanoa että näillä päätöksillä varmaankin sai kaksi verovirkailijaa maksettua palkkansa.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Variantin katossa on kaksi poikittaista tukipalkkia ne on kiinnitetty ruuveilla koriin. Jos twingon katon autoon asentaa täytyy molemmat poistaa orkkispaikoistaan. Näin oli menetelty tämänkin auton kanssa. Kun kävin autolla katsastuksessa ja näin kuinka paljon katto hölskyi iskaritestissä päätin että pakko sinne on tukipalkki asentaa. Ostin korvaavan palkin purkukatosta ja kävin mallailemassa paikalleen ja näyttäisi siltä että sen saa asennettua vaaditut viitisen senttiä taaksepäin ilman suurempia muokkauksia autoon kuin palkkiinkaan. Ainut ongelma on että se pitää varmaankin laittaa kiinni itseporautuvilla ja sitten täpätä migillä kiinni kun luonnolliseti orkkis vastakappale ei osu kohdalleen.

 

Tämä siis lähinnä informatiivisenä tietona muille vastaavaa modausta suunnitteleville.

  • Like 1
Link to comment
  • 3 weeks later...

Jaahas kävin vähän laittamassa kommenttiakin boxerikylään.

 

No itse projektin kanssa ollut vähän hiljaista kun se on säilössä ja muut projektit vie kotitallin tilan. . No mutta tuli sentään jotain tehtyä eilen. Otin toimimattoman kellon irti autosta ja kotitalliin räpläilemään. Koneisto näytti vähän elon merkkejä kun kellon veti manuaalisesti mutta hiipui hyvin äkkiä. Sähköisen kelan lämpösulake oli palanut joka oli kohtuu helppo korjata juottamalla se takaisin jännitetyksi itse tein homman tavallisella lyijytinalla jonka sulamispiste on 183C myyjän mukaan ja kellon kyljessä lukee että se pitäisi juottaa 90C sulavalla erikoistinalla. Kysymykseksi vaan jää että mistäs moista erikoistinaa mahtaisi saada. Tai täytyykö väliin väsätä elektroniikka lämpösulake tai jättää sikseensä.

 

Koneiston sain toimimaan elektroniikan putsaus sprayllä mutta se pitäisi nyt vielä öljytä uusiksi ennen varsinaista käyttöönottoa. Mietin että riittäisiköhän ihan wd-40 käsittely tai veisikö tuon tutulle kellosepälle öljyttäväksi.

post-219-0-11644600-1422274071_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jaahas kesä rupeaa lähestymään uhkaavasti (ainakin kelien puolesta).

 

Eilen vääntelin kilville kiinnikkeet ja jos tänään on aikaa niin pitäää tänään käydä ruuvaamassa ne kiinni.

 

Myös uusi 6V redtop pitäisi käydä hakemassa ja motonetistä black gold butyylimatto paketti.

Link to comment

Red toppi tuli haettua ja autokin kotipihaan varastosta.

 

Kellon koneiston öljysin brakcleen putsauksen jälkeen ja vein autoon koekäyttöön nähdäkseni kuin paljon se jätättää yön aikana.

 

Kävin myös ostamassa 4m keinonahkaa verhoiluja varten 37€ paikallisesta kangaskaupasta.

 

Tilasin myös 4x6v relettä peräkärrysähköjä varten varaosaliikkeestä.

 

Eberiinkin laitoin sulakkeen paikalle ja koetin että ainakin puhallin toimii mutta bensapumppu ja hehku oli irti niin systtymisestä ei ollut vaaraa.

Link to comment

Eilen tuli vähän putsattua vanhoja liimajäämiä ja pintaruostetta tavaratilasta että saisi aloitettua butyylimaton liimaamisen jota tuli 9 neliötä haettua motonetistä.

 

9062.jpg

 

Eiköhän tästä ala siisti auto muodostumaan kunhan löytää kaikemaailman puuttuvia osia. Tällä viikolla pitäisi käydä pisteosa retkellä yhdessä mestassa missä kuulemma olisi kolme tai neljä purkuvarianttia.

Link to comment

Eilen tuli vähän putsattua vanhoja liimajäämiä ja pintaruostetta tavaratilasta että saisi aloitettua butyylimaton liimaamisen jota tuli 9 neliötä haettua motonetistä.

 

9062.jpg

 

Eiköhän tästä ala siisti auto muodostumaan kunhan löytää kaikemaailman puuttuvia osia. Tällä viikolla pitäisi käydä pisteosa retkellä yhdessä mestassa missä kuulemma olisi kolme tai neljä purkuvarianttia.

Hei viitsitkö ilmoittaa kun olet purkuvariantteja käyny kattomassa, mitä niistä olis muillekin tarjolla. Tarvis itsekin joitain osia eritoten verhoiluun. Kyynärnojia, lasinpyyhkijän kytkin, takatilan kumimatto, takaluukun saranoiden ehjät suojamuovit, helmalistoja, roiskeläppiä, puskureita, ehkäpä myös kokonainen pyörivä moottori 2 reikäkansin. Etulokasuojat yms pikku osat

Edited by lasse haukkavuori
Link to comment

Nonni muutama tunti tuli kolpattua kaikenmaailman puuttuvaa tai rikkinäistä pisteosaa ja nyt alkaa näyttämään aika hyvältä. Matkaan tarttui myös käyttökelpoinen etupuskuri käpyineen kun paikalla oleva on paremmat päivänsä jo nähnyt.

 

Myös puuttuva takasaranan liitostanko löytyi.

 

Puskurin pintaan on ilmeisesti joskus ruiskutettu öljyä tms kun on sen verta paksu tatina pinnassa mutta eiköhän rättilaikalla ja autosolilla saa taas ihmeitä aikaseksi.

post-219-0-15245700-1426706179_thumb.jpg

post-219-0-36531100-1426706536_thumb.jpg

Link to comment

Uusi saranan yhdystanko tuli asennettua ja se kävi kohtuu helposti vw erikoistyökalulla joka on suunniteltu kyseistä hommaa varten.

 

Sitten kastelin purkuautosta malliksi löytyneen takaluukun pahvin ja laitoin painojen alle kuivumaan että saisin siittä mallin että voisin sahata uuden kovalevystä.

 

Myös takaluukku sai kerroksen vaimennusmattoa sisäpintaansa.

 

Takaluukun jo olemassa oleva saranan yhdystanko tarvitsee ottaa jossain vaiheessa irti ja puslittaa kun oli aika kulunut. Tai vaihtoehtoisesti käydä hakemassa romikselta toinenkin yhdystanko.

post-219-0-13690600-1426795126_thumb.jpg

post-219-0-50532100-1426795410_thumb.jpg

post-219-0-33468200-1426795811_thumb.jpg

Link to comment

Tälläistä saatu aikaiseksi. Jos huomenna rupeisi liimailemaan mattoja.

 

Aika hidasta hommaa tuo butyylimaton laittaminen likaiselle pinnalle kun ensin pitää putsata pinta kaikemaailman pölystä yms liimajäämistä mitä lattiamattojen alta löytyy sitten putsata ja maalata mahdolliset pintaruosteet pois ja muotoilla matto ja ja.......

post-219-0-02886000-1427435284_thumb.jpg

Edited by Tanhis
  • Like 2
Link to comment

Pe-la tuli liimattua matot sitten paikalleen. Liimasin niin että isot lattiamatot on vain tunnelista kiinni ja potkupelleissä edessä. Ideana se että liimaan reunalle velcro nauhat että matot saa nostettua ylös kuivumaan jos tarvetta.

 

Myös puskuri tuli vaihdettua parempaan mutta vähän joutui soveltamaan kun puskurinraudat ja puskuri eivät olleet pareja. Nyt siis hakusessa oikeanlaiset raudat vaikka kait se noinkin siellä paikallaan pysyy.

 

Sit löysin takapuskurin reikään sopivan valonkin sähköjä en kylläkään vielä kerennyt vetämään.

 

Takakontin verhoilupaneelien verhoilukin tuli aloitettua jos vaikka huomenna saisi ekan paneelin paikalleen.

post-219-0-98117400-1427655662_thumb.jpg

Link to comment
  • 5 weeks later...

Oho tuli tajuttua että tänne jääny vaikka mitä päivittämättä.

 

Eli eristykset lattian osalta tuli saatua valmiiksi.

9073.jpg

9075.jpg

Vielä on vaikka mitä pikku juttua tehtävänä kuten vöiden osto ja asennus mutta pääasiallisesti homma on lattian osalta valmis.

 

Eristysten jälkeen tuli tixolla liimailuta lattiamattoja kiinni ja ideana oli laittaa reunoille velcro nauhat niin että haluttaessa lattiamaton saa nostettua puolittain ylös jos pääsee vetta lattialle jostain syystä.

9072.jpg

 

Sitten on myös tullut selviteltyä himmeiden valojen syytä ja mittaillessa suurimmaksi syylliseksi paljastui valojenvaihtorele ja hapettuneet sulakekontaktit.

Releen avasin ja putsasin kärjet ja johan alkoi valoistakin löytymään kirkkautta.

9074.jpg

 

Ja tykään niin hitosti näistä vanhoista vehkeistä kun lähestulkoon kaiken pystyy purkamaan ja korjaamaan jos vain jaksaa nähdä vaivaa. Ja varsinkin kun jälkituotanto-osien laatu tuppaa olemaan mitä sattuu.

  • Like 4
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...