Jump to content

Safarit junikseen...


Guest pep

Recommended Posts

Mistä on arvon harrastajat on hankkineet safarit junikseen? lähinnä jos olis hyviä vinnkejä järkevän hintaisista seteistä ettei tarvi joka putiikkia "tonkia erikseen"...

 

tai jos jollain lojuu hyllyssä setti niin voishan sen poiskin ostaa :)

Link to comment

Kohta joku sanoo että joutuu ajaa snorkkelit päässä:D

 

Mulla ollut Safarit 6vuotta juniksessa, toissa kesänä alkoi tulemaan oireita kevyestä kastelusta,nyt edellis kesänä rupes pyrkii paremmin sisään kun satoi kunnolla tai painepesurilla pesi läheltä. Mulla tuli mukana ihan metritiivistettä joka alkanut kuivumaan joten ne täytyy uusia ja katsoa että meneekö tiiviiksi.

 

Itse en nyt muista merkkiä mutta n.8v sitten ostettu Neoretrolta ja ollut todella hyvä setti. Linkut kestänyt vaikka avaan aina ikkunat kun vain mahdollista.

 

Mulla ei settiin kuulunut niitä linkkuja pyyhkijöille eikä keski palikkaa johon pyyhkijät kiinnitetään lepäämään kun pyyhkijät pois käytöstä. Et kannattaa huomioida tämä seikka...

 

Ps. Vielä tohon tiiveyteen niin epäilen että asennuksen pystyy helposti ryssimään. Saranat pitää asentaa niin että ikkuna on hieman tiukka ensimmäisillä kerroilla vetää kiinni. Silloin ei yläreuna jaa valskaamaan.

Edited by jori
Link to comment

Karkastuja ne taitaa olla kaikilla.. Normi-Laminaatti ei oikeen kestä avausta..

Ja BTW. Ne mun vuoto-safarit on just noi CE:t

 

Nimim. Tierp-Mäntsälä ilman kuskinlasia :)

 

-Pete-

 

edit. CE palvelu aivan mahtavaa, lähettivät uudet tiivisteet veloituksetta kun purnasin niiden kusemista.. Suosittelen .)

Edited by PZQ
Link to comment

Millaisia tiivisteitä kittien mukana tulee?

Onko samaa mallia/profiilia mitä tässä mainostetaan?

 

http://www.buttysbits.com/safari-parts1.html

 

Itse en omaan junikseen ole vielä rohjennut safareita asennella juuri noiden kehuttujen vuoto-ongelmien takia.

Aika usein on sateessa saanut ajella.

Myös hauska mielikuva clip-on aurinkolaseista tulee joskus mieleen,,, ;-) 

post-751-0-12084100-1419969724.jpg

  • Like 2
Link to comment

Tultiin vuonna -97 Englannista Bug Jam tapahtumasata. Neito piti rantapyyhettä sonderin koelaudalla kun puskettiin sadetta vastaan koko Ruåtsin läpi.

Väänneettiin välillä kuivaksi bussin lattialle ja matka se vaan jatkui...

Samat safarit / tiivisteet edelleen. Mutta sonderi se vaan seisoo....Ajellaan muilla vettä vuotavilla kikottimilla.

Link to comment

Vuotaa ne orkkistiivisteetkin tai mitkä lie, mutta että oli kuitenkin ihan tavan tuulilasit, siinä se meni juntturiin sitten hanskahyllyllä ollut uusi USA:n ihme Retro-Sound mankkurikin, yhyy.

 

No nyt on Rohmussa safarit ja siitähän se riemu repästään joka siunaaman aamukasteellakin.

 

Ei tartte muuta kun Pekka tai Mette ennustaa että nousuviikolla suattaapi sattaa tahikka sitten ei, niin jo on veit kojelaudalla ja hanskahyllyllä ja lattialla...

 

Hanskahyllyllä olevat johdot on nipareilla nostettu ylemmäx ja uus mankkuri on nostettu tolppien nokkaan kuin Azehin tsunamialuueen bambumajat.

 

Ongelmaan on puututtu. On hommattu lähes sävy-säyyn sopivat pikkupyyhkeet jotka pyöritellään makkaraksi kojelaudalle tuuliasien tuntumaan. Niitä pikkupyyhkeitä on sitten hirmu näppärä vääntää kuivaksi ajonkin aikana sivulasista. Joissain junixissa safarit on teipattu ilmastointiteipillä, mutta niin radikaaleihin hommiin en itse ole uskaltanut lähteä.

 

Positiivistä ajattelua on pitänyt ylläpitää aina poutakelillä ja kääntää ikkunat apposen auki vaikka ois vaan just ja just ulkolämpö plussan puolella.

 

Parkissa ja leirissä ollessa tätä ongelmaa ei ole kun on se silmäluomirätti etulasien ja tiivisteiden suojana, joten nukkua saa sentään kuivassa autossa.

 

Niin että olihan ne ihanan kalliit, varsinkin kun Matkahuolto särki toisen kuljetuksessa. 

 

Nimim. kärpäset ja itikat hampaissa ja silimissä enkä oo motoristi.

  • Like 1
Link to comment

Uskallan olla sen verran erjmieltä, että jos joskus sattuu parina päivänä kesässä olemaan lämmintä yli 20 astetta, nii on se muuten mukava heittää lasit auki. Ei ole läheskään niin kuuma kuin ilman. Makoisin ostos mun pakuun on ne ehdottomasti. En ole katunut hetkäkään, päinvastoin, ei ole riemulla rajaa. Parempi kö avoauto.

Edited by Jyrki Toivanen
  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...