Jump to content

Teho startti


Recommended Posts

Mulla on yhdessä kuplassa IMI:n startti, pyörittää hyvin, ei ongelmia, saisi ehkä olla hieman nopeampi mutta on se tuollakin käyntiin lähtenyt. Toisessa kuplassa on -67:n 6 volttinen "12v" hampaalla (siis 12 v systeemissä). Pyörittää todella hyvin ja kovaa, akullisen kestää veivata tyhjäksi ilman ongelmia. Molemmissa starteissa plussana että ei tarvita tukiholkkia laatikkoon.

Link to comment

Tuo nykyinen on aika laiska pyörittämään ja mega kun tarvitsee kierroksia tietyn määrän jotta pumput ja sytkälaitteet toimii. Ja kun on hieman vakiota isompi kone niin ei jaksa lämpimänä pyörittää ollenkaan, joutuu odottamaanettä jäähtyy..

 

-Make

Link to comment

IMI-startista ei minulla ole kokemuksia, mutta muutama vaihtoehto:

Minulla on automaattikuplan startti. Se on muistaakseni 20-30% tehokkaampi kuin kuplan perustartti. 2,3 litranen kone pyörii ihan mukavasti sen avulla. Puristukset 10 ja tuplajouset.

Jotkut tälläkin palstalla on laittaneet skodan startin ja olleet tyytyväisiä (pieni, tehokas ja edullinen). Haulla varmaan löytäs keskusteluja aiheesta.

Link to comment

Mulla oli pari IMI:n maanantaikappaletta peräjälkeen, mutta kolmas ennätti toimia hyvin pari viikkoa ennen ajokauden päättymistä. On tossakin motissa kuutioita riittävästi, tuplajouset ja 11 puristukset

Link to comment

Skoda felician 1,1kW startti 72,28€ lämimpään ärrään toimitettuna. Tämän ostin skruvatista joulukuussa. Kalleimmillaan löysin 189€+läh.kulut. Joku kertoi toisessa topicissa että kuplan vakio startti maksais 285€, varaosaliikkeestä oon hakemnut alle satkun noita. Saahan noista maksaa jos haluaa. Minullekkin saa halukkaat lähettää ylimääräistä rahaa.

Link to comment

En voi varauksetta kehua, mutta paikalleen  menee kyllä. Minulla jäi hammaskosketus lyhyeksi, eli solenoidi ei oikein vedä hammasta tarpeeksi pitkälle vauhtipyörän päälle. sorvailin ja mulkkasin muutaman millin lisää ulostuloa ja nyt enää välillä lyö tyhjää, eli hammas ei mene vauhtipyörän päälle asti, vaan jää hieromaan siihen huulille ja kuuluu ruma ääni... syö oneksi ennemmin startin ratasta kun vauhtipyörää. Voimaa on kyllä riittämiin!

 

edit. paikalleenlaittaessa vähän starttia joutuu avaamaan, että saa sen pultin paikalleen mikä konehuoneen puolelta kiristetään kiinni. Tämän joutuu tekemään siis kerran, kun pultti ei muutoin vaan mahdu taipumaan paikalleen.

Edited by peruskallio
Link to comment

IMI-startti on miulla toiminut moitteetta riittävän usein käytettynä. Talvisäilytyksessä käyttämättömänä meni jumiin kunnes perinteisesti vasaraa kylken ja taas toimi hyvin koko kesän. Nopein mahdollinen se ei tosiaan ole, esim. pukissa öljynpaineita ekaa kertaa ajettaessa ilman sytytystulppia, vakiostartti pyörittää selvästi nopeammin kun kuorma on pieni.

Link to comment
Guest kuplapower

Minä tein joskus 2-kopan golfin startista toimivan systeemin. Pulttijako oli isompi, niin toiselle puolelle piti katkaista latan pätkä johon väliin putkesta holkki et sai kiristettyä. Pientä värkkäämistä oli mutta toimi hyvin. Silloin sattui olemaan ylimääräisenä hyllyssä eikä ollut tietoa mikä muu startti sopisi suoraan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...