Jump to content

Ostaja vanhoille Volkkareille


Jorrma

Recommended Posts

Eikai siinä jos sattuis oleen itelläkin massia niin laittasin kyllä ilmon useempaan lehteen.
Mie oon tyytyväinen omaan Paksuun, on vieny tapaamaan kavereita tapahtumiin niin monta kertaa ja luotettavasti.

Haaveissa tottamooses on monenmoista mutta ne ostaa joilla on kapasiteettiä siihen ja me muut haaveillaan.

 

Nou hätä, taas pääsee enskesänä toivottavasti ajeleen...

 

No money, no worries, only friends.

  • Like 5
Link to comment

Vertailukohdaksi; tämähän oli nettiautosssa muistaakseni 17 k€ pyynnillä ja nyt 12.7 k€...

 

http://www.pre67vw.com/classifieds/detail.aspx?id=6786

Nyt ei ole (taaskaan) oikea aika myydä vanhaa autoa tai asuntoa. Ihme ettei tuo toinen vihree viiskakkonen ole menny kaupaksi vaikka nyt hinta on jo halpa aidosta ja hyvin ryhdikkäästä vanhuksesta. Taitavat aidon splitin potentiaaliset ostajat jo olla ehtoopuolen ukkoja ja alkaa sen riijuureissumuistoja tuovan auton hankinta olla myöhäistä. Nuori polvi haikailee helpompia harrasteautoja.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Tässäpä se syy aika pitkälti tulikin. Kauhuskenaario #1. Nämä autot tulevat niin vanhoiksi etteivät enää kiinnosta suurta yleisöä ja näinollen arvo alkaa laskea. Näin tulee käymään näille kaikille autoille jotka eivät mitään maailman harvinaisuuksia ole.

Link to comment

Tässäpä se syy aika pitkälti tulikin. Kauhuskenaario #1. Nämä autot tulevat niin vanhoiksi etteivät enää kiinnosta suurta yleisöä ja näinollen arvo alkaa laskea. Näin tulee käymään näille kaikille autoille jotka eivät mitään maailman harvinaisuuksia ole.

Jaa rahan takiako näitä harrastettaan? :)

  • Like 1
Link to comment

Tässäpä se syy aika pitkälti tulikin. Kauhuskenaario #1. Nämä autot tulevat niin vanhoiksi etteivät enää kiinnosta suurta yleisöä ja näinollen arvo alkaa laskea. Näin tulee käymään näille kaikille autoille jotka eivät mitään maailman harvinaisuuksia ole.

Tässä on kyllä piilevää totuutta. Nyt pitäisi vaan saada lisää uusia harrastajia näiden pariin jotka osaltaan pitäisivät lajin tulevaisuudessakin hengissä. Suomessa on vaan niin vähän ihmisiä, että ei ehkä se helpoin tehtävä.

 

Edellisestä mietteestä päästäänkin siihen, että pitäisi muistaa mikä tässä harrastuksessa on tärkeintä. Sekö, että autot on prikulleen museoleimassa vaiko se, että tärkeintä on harrastaminen. Itselläni on käynyt tuuri koska olen ajautunut avaramieliseen jaokseen jonka miitteihin uskaltaa mennä ähtärilläkin, tykkään kyllä mr-autoistakin mutta itse en vaan jaksa sellaista rakentaa (menee liikaa aikaa ja liian tarkkaa touhua mulle). Edellisellä ajan takaa sitä, että mitä helpompi uuden harrastajan on joukkoon tulla sitä helpommin saadaan heitä lisää.

  • Like 5
Link to comment

Nyt pitäisi vaan saada lisää uusia harrastajia näiden pariin jotka osaltaan pitäisivät lajin tulevaisuudessakin hengissä.

Ei tule tapahtumaan. Se on ihan yhtä helppoa kuin saada sut käännytettyä kanttiauto-pussihousu-pöpilistiksi :)

 

Jokaisella ikäpolvella on ne omat suosikkinsa ja tämän päivän nuoriso diggaa ihan jotain muita autoja kuin vanhoja volkkareita, toki poikkeuksia aina löytyy, mutta ei niistä silti valtavirtaa synny.

 

Erään toisen auto(urheilu)harrastuksen piirissä on jo vuosia mietitty että miten saataisiin nuoriso innostumaan lajista ja lisää harrastajia, mutta mitään keinoja ei tunnu löytyvän koska ko. laji ei vaan kiinnosta. Nykynuorison automaku ja harrastussuunta on vain niin toisenlainen kuin autoilla joita ko. lajin parissa tarvitaan. Laji näivettyy ja harrastajamäärät putoavat kokoajan mutta mikään ei tunnu auttavan.

Edited by metake
Link to comment

Kausittain menevät rakentelytyylit myös osaltaan vaikuttaa tuohon mitkä autot alkavat nuorisoa kiinnostaa.

 

Tällä hetkellä nuo vanhemmat madalletut volkkarit ovat kovassa huudossa ympäri maailmaa ja se näkyy myös täällä suomessa.

Link to comment

Huomannut itsekkin että skidejä kiinnostaa nyt vanhat volkkarit. Oon työkseni keittiömestari, ja kun 17-18 kesäisiä julleja tulee harjotteluun ja kuulevat että setämies omistaa vanhan madalletun kuplan, niin yhtäkkiä mä oonkin viilein ja kiinnostavin tyyppi ikinä. Loppuajan saakin sitten puhua vaan volkkareista.

  • Like 1
Link to comment

Ei tule tapahtumaan. Se on ihan yhtä helppoa kuin saada sut käännytettyä kanttiauto-pussihousu-pöpilistiksi :)Jokaisella ikäpolvella on ne omat suosikkinsa ja tämän päivän nuoriso diggaa ihan jotain muita autoja kuin vanhoja volkkareita, toki poikkeuksia aina löytyy, mutta ei niistä silti valtavirtaa synny.

Hitto ku katkesin tolle k-p-p vertaukselle! :)

 

Joo, ei tästä varmaan enää sellaista hypeä saa aikaiseksi kuin esim. tuningista aikanaan (sekin muuten muuttunut paljon miedompaan suuntaan sitten Hurjapäiden) mut jos ees sais harrastajamäärän pysymään kohtalaisen vakiona ni ei tarvis sit parin kymmenen vuoden päästä istua miitissä missä on kaksi volkkaria ja kolmas harrastaja tuli taksilla ku lääkäri ei enää puoltanut korttia. Edellinen lause oli sitten kärjistetty, ei saa suuttua.

 

Olen saman rekisteröinyt, että junnuja kiinnostaa nää papattimet mut kiinnostaako enää sitten kun pitäis korjata? Saattaa moni heittää pyyhkeen kehään ku auto ei toimikkaan toivotulla tavalla.

Link to comment

Nuoria taitaa tällä hetkellä kiinnostaa mm. drifting, tehokkaat japanilaiset ja 90-> VAGit reilulla tontituksella. Uskon että nuoret ovat kyllä kuplistakin kiinnostuneet ulkonäöllisesti, mutta omistamishalua eivät kuitenkaan herätä.

 

Eli oon metakeen kanssa samaa mieltä.

  • Like 2
Link to comment

Jep, kerran kun joku ökyrikas makso Junis sonderista yli 100K dollaria, muodostu siitä listahinta. Osake- ja rahotusmarkkinoiden epävarmat heilahtellut on saanu ne, joilla sitä pääomaa on, kohdistamaan sijoituksijaan enemmän konkreettisiin asioihin vuoden 2008 kuplan puhkeamisen jälkeen. Näille Volsun paskoille käy niinkun vanhoille porscheille, kun arvo on pompsahtanut, edes normiharrastelijat ei uskalla niillä ajella kolarin tai arvon alenemisen pelossa. Eli autot jää talliin, niin perusharrastelijoilla, kuin ökykeräilijöilläkin.

 

Jos 30000€:lla saa '50 Splitin, tai vm.2000 300hp Porschen, kumpaan nuoren menestyvän aikuisen valinta kohdistuu?

  • Like 3
Link to comment
Guest -sippo-

jatketaan "off-topic" keskustelua. Tuossa selailin, tuon lööpeissäkin olleen, latolöytön linkkejä, törmäsin taulukoon keräily romujen hintojen noususta viime vuosina. Pari esimerkkiä, kun en      (o)saa kuvaa helposti linkittää.

 

1 vuotta            : viinit +3%;     taide -3%;      kolikot +10%    autot +28%

5 vuotta            : viinit +5%;     taide +2%;     kolikot ?91%    autot +121%

10 vuotta          : viinit +176%; taide +193%; kolikot +227%; autot +456% 

 

Onneksi olen harrastuksen aloittanut yli 10 vuotta sitten, kun volkkarit ei maksanu mitään...

Link to comment
  • 2 months later...
Guest Type123

Tainnut ostoilmoitus purra kun jokunen riittää myyntiinkin...

 

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=34773

 

Käsittääkseni rahan tekeminen ei ole (vielä) kiellettyä Suomessa? Jokainen voi näitä ostaa, pistää myyntiin ja saada näin hieman kolikkoa taskuun. Itse ostamansa autot voi myös pitää jos siltä tuntuu -  kannattaa myös muistaa, että ne saa myös myydä; eikä se kuulu kenellekään muulle.

Link to comment

Käsittääkseni rahan tekeminen ei ole (vielä) kiellettyä Suomessa? Jokainen voi näitä ostaa, pistää myyntiin ja saada näin hieman kolikkoa taskuun. Itse ostamansa autot voi myös pitää jos siltä tuntuu -  kannattaa myös muistaa, että ne saa myös myydä; eikä se kuulu kenellekään muulle.

Juurikin näin!

 

Piti vain tölvästä kun kerran löyty ketjuun passeli linkki...

Link to comment

No niin arvoisat harrastajat, pitäisköhän teidän nyt vähän rauhoittua. Tarkennan nyt muutaman seikan niin pystytte nukkumaan paljon paremmin. En löytänyt yhtään junaa lehti ilmoituksella, nämä kolme ei kilvissä olevaa junaa on ollut mulla jo jotain 12 vuotta. Sininen ei ole mun, se on faijan. Ostin sen näkemättä ja se ei sitten oikeen ollutkaan hänen makuun. Tallimaalaus. Ja anteeksi että ei tullut Suomeen myyntin, mutta ei nyt oikein innosta kun aika monta yritystä on jo ollut. Ja korjaus siihen -52 kuplaan. Sain kyllä ihan pyydetyn hinnan siitä. Se linkki joka tässä ylempänä näkyi on joku huijaus. Auto lähti Saksaan. Anteeksi myös siitä. Niin ja olen joo suomenruotsalainen ja puhunut suomea ihan koko elämäni, että kyllä sekin sujuu...........

Onneksi talliin jää vielä kaksi Volkkaria.

KIITOS JA ANTEEKS

 

Terv. Robbe Bärlund

  • Like 12
Link to comment

Hyvä vastaus, peukkua Robbelle. :) Ja kiitoksia taustoista, vähentää turhanaikaista lätinää asiasta.

 

Huomasin että nuo olivat myös sambacomissa myynnissä sen verran hyvällä hinnalla että epäilen ettei täällä kellään ole rahaa sellaiseen. Minkäs teet, bussien hinnat maailmalla ovat nousseet aivan poskettomasti ja siihen ei köyhällä suomijussilla ole varaa.

 

Tällä vauhdilla omakin jää sunnuntaiautoksi kun se alkaa olla kallein auto mitä taloudessa on. Onneksi tuo on perintökalu joten sitä ei voi myydä, suku on pahana jos noin vain hukkaa isoisävainaan uutena ostaman auton, muitakin halukkaita perikunnassa kun olisi ollut.

 

Mutta asiaan: Jos minulla olisi 30 000 niin se kyllä johtaisi aika helposti E-Type Jaguariin. Se on vain kaunis auto ja ylläpito on sitten sitä mitä se on, voivoi. Kaikkea ei voi saada.

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

On niin "makoisa" aihe, että on aivan pakko kirjoitella tännekkin pitkästä aikaa.

 

En tiedä olenko jollakin kummallisella tavalla jonkin sortin omituinen hippi, joka ei jaksa murehtia siitä, jos joku ostaa harrasteautoja ja myy ne sitten pois - Voitolla tai ilman. On tullut viime aikoina puheeksi ihan muualla vastaavantyylistä keskustelua/havaintoja. Ollaanko me suomalaiset niin kateellista kansaa toisillemme, että suurimpiin murheisiimme kuuluu se, että jos joku löytää joskus jotain edullisesti  ja tekee hyvät kaupat ja myy sen sitten hyvällä/huonolla katteella eteenpäin, niin se on suoraastaan "rikollista" toimintaa, vähintäänkin epäreilua.

 

Oma mielipide on se, että jos itse on maksanut jostain 2 rahayksikköä, ja saa siitä myydessään 3 rahayksikköä niin kivakiva. Kauppa käy ja kaikki on tyytyväisiä. En näe mitään syytä, miksi (liian) monet harrasteautoilijat tässä maassa kokevat moisen suureksi vääryydeksi. Hulluhan sellainen myyjä olisi, joka ei suostu myymään halukkaalle ostajalle 3 rahayksikön hinnalla vaan vaatii siitä vain 2 rahayksikköä ihan vaan sen takia, että ei itsekkään ole sen enempää maksanut siitä.

 

Yleensähän ne harrastepelit ostetaan sillä 2 rahayksiköllä, remontteihin menee toiset 2 rahayksikköä, ja sitten kun kaikki on nähty ja koettu, niin myydään valmiiksi rakennettu auto pois 3 rahayksikön hinnalla.

  • Like 5
Link to comment

Kirjoitampa oman näkemyksen asiaan.

 

Sanotaan vaikka että maailmalla hyvän junisaihion hinta pyörii vaikkapa 10k€

 

Bulvaanilla on 8k€ taskussaan.

 

Myyntiin tulee junis 6k€ hintaan josta nopeasti toiminut harrastaja sopii kaupat ja ajattelee että vihdoinkin löysin juniksen jolla pääsee pärryyttelemään ja ajelemaan ensikesän tapahtumiin ilman kymmenen vuoden hitsaustalkoita. Ostaja on intoa piukassa ja sopii auton hakemisesta ja rahojen maksamisesta ja ajattelee että homma on ok.

 

Bulvaani huomaa halvan juniksen ja soittaa juniksesta johon myyjä toteaa että se on jo myyty. No bulvaani kertoo että maksaa 2k€ enemmän jos myyt hänelle no harva tälläistä tarjousta ohittaa ja kumminkin vain suullisesti puhelimessa sovittu kauppa on helppo ohittaa. Bulvaani siirtää rahat tilille ja lähtee hakemaan junista samantien. Myyjä soittaa ostaja numero yhdelle jonka kanssa kauppa oli jo sovittu että sori sivusta tuli parempi tarjous hei hei.

 

Bulvaani hakee juniksen ja myy sen seuraavalla viikolla eurooppaan 10k€ hintaan ja saa taskuunsa 2k€ vaivanpalkkaa + alkuperäisen sijoituksensa takaisin.

 

Ok rahan ansaitsemisessa ei ole mitään ongelmaa mutta kun se nykyään tuntuu tapahtuvan toisten ostajien kustannuksella niin silloin se vituttaa.

 

Itseltäni mennyt samalla kaavalla kolme eri juniskauppaa sivusuun ja aika monta vastaavaa tarinaa olen kuullut tutuilta joskus tarinat myös päättyneet alkuperäisen ostajan parhaaksi. Mutta perusperiaate on se että jos juniksen näet myynnissä pitäisi sitä melkein heti lähteä hakeaan paikanpäältä ettei mene sivusuun.

  • Like 5
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...