Jump to content

BSD 2015 Räyskälä


P_Valtonen

Recommended Posts

Minkälainen tapahtuma tämä mahtaa olla ilmapiiriltään tämmöselle jolla ei ole ilmaboxeri vielä(kään) ajossa? BIF:ssä meni vielä hyvin kun ei vaan liikaa huudellut että on saabilla liikenteessä, mutta tuleeko täällä heti joukkokurmuutusta kun saabin alueelle tunkee?

 

Jos en ihan väärin katsonut tiedotteita niin voisi kelitkin jopa suosia telttamajoittumista ja kun parempi puoliskokin oli jo kuukausi sitten sitä mieltä että että voisi käydä kiihdyttelyä katsomassa, niin kai se on alettava telttaa näin 7 vuoden pussissa ollon jälkeen katsomaan onko siitä mitään jäljellä.

Link to comment

Itse olin vuosi sitten Saabilla liikenteessä eikä ihan kamalasti kiinnostanut mitä muut on mieltä autovalinnasta :) Kuten Tanhis sanoikin, taitaa tapahtumassa olla melkein enemmän muuta kalustoa kuin ilmaboksereita. Jos jostain syystä ei autoaan halua ajaa kentälle, siinä aivan kentän vieressä on kyllä parkkitilaa. Liitteenä kuva.

IMG_8268.JPG

Link to comment

Ei tarvitse muiden paljoa häpeillä kalustoaan, kun mäkin ajattelin mennä vetämään kesän pohja-ajat omassa luokassa.  Ja luokkahan on melko uusi, eli "Ukrainalaiset boxer-moottoripyörät"...

Pitää käydä vielä hakemassa varvikello Biltemasta ettei mee ylikierroksille suoran päässä.  Piti hakea pitovoidettakin takarenkaaseen, mutta sanoivat paikallisessa urheiluliikkeessä, että on kausituote ja tulee taas vasta talvella myyntiin...

  • Like 3
Link to comment

Ei tarvitse muiden paljoa häpeillä kalustoaan, kun mäkin ajattelin mennä vetämään kesän pohja-ajat omassa luokassa.  Ja luokkahan on melko uusi, eli "Ukrainalaiset boxer-moottoripyörät"...

Pitää käydä vielä hakemassa varvikello Biltemasta ettei mee ylikierroksille suoran päässä.  Piti hakea pitovoidettakin takarenkaaseen, mutta sanoivat paikallisessa urheiluliikkeessä, että on kausituote ja tulee taas vasta talvella myyntiin...

Mulla on appiukon vanhat tervat varastonhyllyllä. Otanko mukaan ? :)

 

Löytyisi myös pienoisautoilusta tuttua pitoainetta en kyllä tiedä miten mahtaisi oikean auton kumia pehmentää.

Link to comment

Kuka ehtii antamaan ensimmäisen raportin paikanpäältä? Vissiin keliä piisaa.

 

T. K.

Paikan päällä ei vielä olla, mutta 10380 m päässä mökillä keli on aurinkoinen, sauna päällä ja olut kylmää. Aamupäivällä sitten möhköllä kohti Räyskälää...

Link to comment

Kivaa oli ja tässäkin tapahtumassa oli seura erittäin hyvää, autoakin saatiin korjata ihan tarpeeksi, lopulta saatiin toimimaan joten kuten, ajallisesti ei tullut enkkaa ghialle mutta loppunopeuteen saatiin enkka 205km/h :) :)   Nyt aletaan suunnittelemaan uusia kujeita kaudelle 2016.  

Edited by Roope
  • Like 5
Link to comment
Guest Jussinbussi

Joo ihan kivasti meni, säät suosi ja taidettiin rikkoa taas kävijä ennätys.

Jussi hurvitteli kuplalla kiihdytys suoran päässä 2 x 360 astetta kieppuen mutta pienillä kosmeettisilla vaurioilla tästäkin selvittiin, onneksi.. voipahan sanoa että on ajanut 193km/h tunnissa mittauspisteelle kylki edellä...

Bändit oli hyviä ja mitään rähinöitäkään ei alueella ollut. Ravintolalle täytyy pieni miinus antaa kun eivät oikein olleet varautuneet ja työvoimapulaakin taisi olla, mutta muuten

kaikenkaikkiaan loisto viikonloppu.

Link to comment

JepJep, harrasteluviikonloppu takana, perjantaina rokkia isolla kädellä PeerGuntin tahtiin, lauantai kirpulla kiihdyttelyä ja pariakin mutkarataa veivaten. Välillä Kotten tosin joutui lainaamaan työkaluja kun loota jumitti ja avuton asentaja ei saanut mitään aikaiseksi niin sama herrasmies vielä korjasikin vaihteiston käden käänteessä... IsoKäsi kiitoksia!!! 16,0/128 km/h kulki kirppu 86 takapyörähevosen voimin. Puuttui sekä pito että voima eli rengaskauppaan ja toinen mjoottori tilalle ennen seuraavaa koitosta. Viikonlopun täydensi sunnuntainen bajamajan ulkoilutus affenistolle historic reisinkii katselemaan ja takasinkin päästiin ilman murheita.

Link to comment

Rata-ajossa oli 18 kuskia ja autoja radalla kävi 14kpl. Ja kyyditettäviä oli arviolta +30.

Kiihdytysradan purkaminen otti reilusti oletettua kauemmin (sorry),
ja tehokas ajoaika jäi reiluun kahteen tuntiin.

Ajot onnistu hyvin; siistiä ja kovaa vääntämistä. Kiitos kolaroimattomuudestanne.

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment

Koko tapahtuma oli jälleen hieno. Kiitos järjestäjäjoukoille ja eritysikiitos Dragrace-teamille, painetta oli radalle koko päivän, mutta homma toimi jouheesti ja kansalla oli katsottavaa. 

Ajoneuvojen vauhtitaso on noussut huimasti ja on hyvä, että rakentajat/ajajat ottavat enempi tosissaan myös turvallisuuspuolen. Eli leikitään, mutta tosissaan ja mikäs sen mukavampaa kuin laulattaa pelejä radalla koko rahan edestä. Suomen suvi on lyhyt ja talvi on aikaa taas miettiä miten pääsisi entistäkin kovempaa...

 

 

Kiitos myös tapahtumaan osallistujille  ja tsemppiä kaikille!!!

 

Jussi

  • Like 2
Link to comment

Puhallintehtaan Pojat kiittää hienosta tapahtumasta.

Hienoa nähdä taas Särkelänkin tiimi radanvarressa:)

Meidän ajelutukset meni tosi hyvin(juniori osasto oli aika tohkeissaan).

 

Nähdään siis BotniaRingillä kuukauden päästä!!

 

T.PETE.

Link to comment

Meidänkin poppoo oli tänä vuonna ekaa kertaa mukana ja tapahtuma oli suurilta osin onnistunut. Vähän ihmeteltii kun tultiin ekojen joukossa alueelle kun järjestäjiä ei ollut ollenkaan paikalla ja motellin kanssa oli jotain epäselvyyksiä huoneiden kanssa.

 

Huoneet kuitenkin löytyi ja leirikin saatiin pystytettyä kentän puolelle. Olut maistui ja mukavaa oli. Ohjelmassa ollutta urhon ajoja odoteltiin kiihdyttelyjen jälkeen mutta ne oli jostain syystä peruttu?

 

Muuten porukka oli lepposalla tuulella ja juttu luisti, nimimerkkien ja autojen taakse saatiin taas naamoja yhdistettyä.

 

Ens vuonna uusiksi!

Link to comment
Guest Jussinbussi

Joo, oikeassa olet. Alku tökki kyllä pahemman kerran mutta kun vauhtiin päästiin niin meitähän ei mikään pidellyt. Siinä oli vaan pirun paljon huonoa tuuria matkassa vähän kaikilla + ne perussäädöt.

 

Jussi

Link to comment

Ohjelmassa ollutta urhon ajoja odoteltiin kiihdyttelyjen jälkeen mutta ne oli jostain syystä peruttu?

Radalle ei voinu mennä ajamaan, kun varttimailin ajanottolaitteet oli sillä suoralla jossa rata-ajoa olis pitänyt tehdä.

Purkamisen alkaessa järjestimme aikataulumme mukaan katsastukset ja ohjaajakokoukset etc, kun oli tiedossa ettei heti tuonne päästä kuitenkaan. Alun perin arvio oli että rata olis ajo valmis tunnissa, mutta arvoimme olikin aikasta metässä. Aikaa menikin yli tuplaten. Sorry vielä kertaalleen tästä odotuttamisesta :/

 

Pitkistä kaapeleista johtuen, nyörit kuulemma laitetava suoraan kelalle ja se tuntu ottavan oman aikansa.

Omatoimisimmat URHOn ajajat kävi kantamassa näyttötaulut paikalleen, kun purku yhtiöllä oli kaikkki ukot ja kädet kaapelin kelaamisessa kiinni.

 

Paikalla ei ollu URHOn ajoja radan vapauduttua, vaan sopivasta kaluston määrästä johtuen kaikki kalusto oli radalla yht aikaa.

Eli omalla-autolla ajajat ja kisa kalusto sulassa sovussa. URHOiilla tilaisuus oli kaverin kyyditsemistä ja laitteiden testaamista n1kk päästä olemaan Jurvaa varten.

 

Jos tämä Räyskälä on myös ensivuonna vastaavalla formaatilla, niin joku tapa (lainata kelaaja miehiä ajanotto yritykselle?) etc pitäs miettiä.

 

No hyvät ajot kuitenkin, vaikkaikin vain kaksi tuntiset. Ja hyvää kannattaa odottaa  :)

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Mun ehdotus tähän yhdistyksen tapahtumaan on, että järjestetään 2 eri tapahtumaa eli kiihdytys tapahtuma esim. Malmin kentällä ja rata-ajo tapahtuma Räyskälässä tai Alastarossa..

No nyt joku ajattelee että miksi kiihdyttää ei voisi esim.Alastarossa?

Syystä että suurimmalle osalle Alastaron mega liima tietää pommin varmasti liikaa ohjelmaa voimansiirtoon, laatikko esim pox, paskat radalle ja taas se sama sirkus n.2-3h talonmies esitys.. :(

 

 

Vai voitaisiinko jatkaa samalla konseptilla Räyskälässä ja ajaa eri päivinä?

Rata-ukot tänään ja kiihdyttelijät huomenna, tai sitten toisin päin?

 

Tai sitten 2 eri tapahtumaa= Tuplasti hauskaa :)

 

-Pete-

Link to comment

Mun ehdotus tähän yhdistyksen tapahtumaan on, että järjestetään 2 eri tapahtumaa eli kiihdytys tapahtuma esim. Malmin kentällä ja rata-ajo tapahtuma Räyskälässä tai Alastarossa..

No nyt joku ajattelee että miksi kiihdyttää ei voisi esim.Alastarossa?

Syystä että suurimmalle osalle Alastaron mega liima tietää pommin varmasti liikaa ohjelmaa voimansiirtoon, laatikko esim pox, paskat radalle ja taas se sama sirkus n.2-3h talonmies esitys.. :(

 

 

Vai voitaisiinko jatkaa samalla konseptilla Räyskälässä ja ajaa eri päivinä?

Rata-ukot tänään ja kiihdyttelijät huomenna, tai sitten toisin päin?

 

Tai sitten 2 eri tapahtumaa= Tuplasti hauskaa :)

 

-Pete-

Malmilla olisikin lystiä! Taitaa Ilmailulaitoksen taksat vaan olla liikaa? Mutta kyllä Räyskäläkin toimii, lisää avustajia vaan silloin kun tarvitaan?

 

K.

Link to comment

Radalle ei voinu mennä ajamaan, kun varttimailin ajanottolaitteet oli sillä suoralla jossa rata-ajoa olis pitänyt tehdä.

Purkamisen alkaessa järjestimme aikataulumme mukaan katsastukset ja ohjaajakokoukset etc, kun oli tiedossa ettei heti tuonne päästä kuitenkaan. Alun perin arvio oli että rata olis ajo valmis tunnissa, mutta arvoimme olikin aikasta metässä. Aikaa menikin yli tuplaten. Sorry vielä kertaalleen tästä odotuttamisesta :/

 

No hyvät ajot kuitenkin, vaikkaikin vain kaksi tuntiset. Ja hyvää kannattaa odottaa  :)

 

No sorry nyt vaan mutta eikö siellä ajettu kokopäivä? 

Tätä sinulle harmia tuottaneeseen sivu ohjelmaan osallistui myös. 33kpl Volkkareita & 83kpl autoja & 45kpl moottoripyöriä

 

-Pete-

Link to comment

Elekee elekee ny... Vaikka yhteiskuntasopimus kariutuiki ni ei aleta ny jakamaan tapahtumaa kahtia. Kaikki pörinä radalla, pelkästään suorilla tai myös mutkissa on jees ja hienoo. Joku järkevä kompromissi varmaan löytyy. Muutama varusmies Säkylästä kelaamaan kaapelia ja liputtamaan? Tai ratahommissa yhteistyötä radalle.comin tai ffp:n kanssa ja isot kahinat sunnuntaille. Tai lauantaille. Enemmän vapaaehtoisia jeesaamaa järjestäjää jokatapauksessa.

  • Like 2
Link to comment

Vai voitaisiinko jatkaa samalla konseptilla Räyskälässä ja ajaa eri päivinä?

Rata-ukot tänään ja kiihdyttelijät huomenna, tai sitten toisin päin?

 

 

Kyllä. Kahden edellisvuoden "kiihdytystä lauantaina, mutka-ajoa sunnuntaina" on ainakin meikäläisen mielestä toiminut hyvin. Viime vuonna meidän leirin suoraan ajajat kävivät kokeilemassa myös kiihdytyslaitteiden mutkaanajo-ominaisuuksia. Tällä kertaa päivän kiihdyttämisen jälkeen ei virtaa riittänyt enää rata-ajeluun, vaan grillin viritys ja sauna vetivät enemmän puoleensa...

 

 

Mun ehdotus tähän yhdistyksen tapahtumaan on, että järjestetään 2 eri tapahtumaa eli kiihdytys tapahtuma esim. Malmin kentällä ja rata-ajo tapahtuma Räyskälässä tai Alastarossa..

 

 

2 tapahtumaa = 2 x järjestämistä kaikkine niihin liittyvine kuvioineen. Jos yhteen tarvittaisiin enemmän vapaaehtoisia tekijöitä, löytyykö niitä toiseen sen enempää..?

Kiihdytystapahtumaan riittää osallistujia (sehän on todettu jo VW-Openissa) mutta riittääkö niitä rata-ajo tapahtumaan..? Tapahtuman pitäisi ainakin olla samaan tapaan kaikille merkeille avoin jokamiehen (ja -naisen) rata-ajotapahtuma kuten esim. Radalle.com oli 15 vuotta sitten... 

Tämän vuoden BSD:stä jäi fiilis, että tapahtumaan osallistujia olisi ollut aikaisempia vuosia vähemmän (?). Liekö pois jääneet olleet juurikin mutka-ajajia kun useammalta suunnalta on kuultu valitusta Räyskälän mutkaradan kehnoudesta..? 

 

 

No nyt joku ajattelee että miksi kiihdyttää ei voisi esim.Alastarossa?

Syystä että suurimmalle osalle Alastaron mega liima tietää pommin varmasti liikaa ohjelmaa voimansiirtoon, laatikko esim pox, paskat radalle ja taas se sama sirkus n.2-3h talonmies esitys.. :(

 

Olisihan sitten vielä tällainen Motopark, josta löytyisi varttimaili, oikea mutkarata ja camping-alue, mutta saattaa olla etelän ihmisille liian kaukana..?

 

 

 

Enemmän vapaaehtoisia jeesaamaa järjestäjää jokatapauksessa.

 

 

Kahtena edellisenä vuonna on tullut oltua lipun heilutusvalmiudessa mutkaradan varressa. Tänä vuonna en osannut osallistua talkoisiin kun missään ei siihen väkeä kyselty ja oletin että tarvittava määrä tekijöitä on jo olemassa. Ehkä joku muu on saattanut miettiä samoin?

 

Edellä mainitut asiat ovat vajaat kolme päivää tapahtumassa viettäneen katsojan näkemyksiä ja ajatuksia.

Omasta mielestä BSD 2015 oli taas kerran onnistunut kotimainen VW-tapahtuma. ISO kiitos jälleen tapahtuman järjestäjille ja sen tekemisessä mukana olleille henkilöille ja tahoille jotka viitsivät käyttää vapaa-aikaansa muiden hyväksi tällaisen tapahtuman järjestämisessä!

Edited by Jiibee
  • Like 3
Link to comment

PZG tulee tapahtumaa tekemään niin saa sitä mitä haluaa.

 

3 viimeisintä BSD kiihdytystapahtumaa olen ollut järjestäjää jeesaamassa, ja eniten kiitosta on tullut vierasmerkkien harrastajilta, sekin riittää ja sillä jaksaa :)

 

 

 

Omasta mielestä BSD 2015 oli taas kerran onnistunut kotimainen VW-tapahtuma. ISO kiitos jälleen tapahtuman järjestäjille ja sen tekemisessä mukana olleille henkilöille ja tahoille jotka viitsivät käyttää vapaa-aikaansa muiden hyväksi tällaisen tapahtuman järjestämisessä!

 

Omasta puolesta oikein paljon kiitoksia, ja samaa mieltä!!

 

-Pete-

Link to comment

Kiitos kommenteista, hyviä kommentteja on tullut ja kohtalaisia arvauksia asioiden kulusta taustalla. Pieni ydinporukka tosiaan hoitaa tapahtuman runkoa ja ensi vuonna juhlitaan tapatuman 10v. syntymäpäiviä. Iso kiitos kaikille tapahtuman eteen töitä tehneille kuluvalta vuodelta ja sen koko 10v. historian ajalta. Ilman teitä tätä "volkkarikesän kohokohtaa" ei olisi mahdollista toteuttaa.

Vapaa-ehtoisia on todella hankala löytää, osa peruu aina viime hetkellä, joten jos haluat auttaa tekemään juhlavuoden tapahtumasta ikimuistoisen:

a: anna vihjeitä, jos jossain (Helsinki +100km) olisi kadunpätkä/alue, joka soveltuisi kiihdytykseen (400m+turva-alueet) ja jonka välittömästä läheisyydessä olisi mutkaradaksi kelpaava alue (hyvällä asfaltilla).
b: ilmoittaudu vapaahetoiseksi, tarvitsemme väkeä ainakin:

- lipunmyyntiin

- järjestysmiehiä/lippunaisia

- radalle lippumiehiä/lippunaisia)

- ratojen rakennusapua

- ilmoita mitä haluaisit tehdä?

Sähköpostia minulle voit laittaa osoitteeseen: tapio.parjanen ättt suomenvolkkariyhdistys.fi, tai koko järjestelyporukalle bsd ät suomenvolkkariyhdistys.fi

-Tapio

Link to comment
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...