Jump to content

metsälöytö junis kysymyksiä


Guest juha.

Recommended Posts

Guest juha.

Juu kansallisarkistoon viestiä esim. sähköpostilla...Postittavat sitten kantakorttikopion kotiin Ja laskun..

 

Kantakortista näkee muuten...mitä?

Eli kun kortin saa, niin sen perusteella voi katsastuskonttorilta käydä tinkaamassa raatoa omiin nimiin, jos voi todistaa omistaneensa (tai joku voi todistaa omistavansa) sen 10 vuotta?

Link to comment
Guest juha.

Omistaja historian viimeiseen rekisterissä olleeseen henkilöön asti. Mikään "10v. historia tiedossa" juttu ei enää kelpaa.

 

Ahaa, tattista ja kiitosta!

Link to comment

Jep eli omaan junaan sain trafilta rekisteröintiluvan (kirjallisen) kun tein sinne selvityksen miksi luovutusketju on katkennut..

 

Trafi ratkoo nää tapauskohtaisesti...

 

Eli pitää olla luovari viimeiseltä rekisteriin merkityltä henkilöltä tai sit toi trafin kirjallinen lupa..muuten näitä ei kilpiin saa..

Link to comment

Tämän kirjotin tuonne Paperittomaan paperit topickiin:

 

"Tuli juteltua naamakirjassa erään harrastajan kanssa ja tuli puhetta hävinneistä papereista. onkos muilla kokemuksia tämmösestä setistä:

 

"Eli Auto (yksi useasta vastaavasti toteutetusta rekisteröinnistäni) oli kierrellyt useita omistajia täysin varaosa raatona eli myös ilman papereita. Itse sain kummiskin ajatuksen tehdä se rekisteriin kerta kaikki tarvittava löytyi omista kokoelmistani. Aloitus kummiskin vaivasi kerta minkäänmoisia papruja ei ollut. Kaivoin runkonumeron esiin ja tilasin kantakirjan toivossa, että saisin viimeisimmän omistajan selville ja lähtisin hältä pyytelemään luovaria. Trafilta ei kummiskaan löytynyt tiedoista kuin auton ensimmäinen omistaja vaikka tiesin autolla olleen useammankin omistajan. Sitten soitin Yrafille kysyäkseni kuis nyt näin? Vastaus oli, että kaikki tiedot poistuu jos ollut yli 10v. pois rekisteristä. Minä tietty sit ihmettelemään miten nyt edetään kerta kova halu oli tehdä auto takaisin rekisteriin ja kuluttamaan asfalttia. Vadtaus tuli kuin hyllyltä. "Tee auto valmiiksi ja vie Kantakirjan kanssa rekisteröinti katsastukseen ja selität kadonneet majdolliset paperit, jonka jälkeen konttorin on tehtävä Trafille selvitys rekisteröinti katsastus papereiden kera, jonka jälkeen auto siirtyy kolmeksi viikoksi selvitystilaan, jonka aikana auton mahdollisella todistettavalla omistajalla on oikeus vaatia autoa itselleen (täytyy siis hänen osata lähtä sitä oikean ajan puitteissa etsimään noilta Trafin sivuilta ja tarvitsee katkeamattomat paprut yms.) Lisäksi tietysti käy poliisin tiedostot läpi josta ei saa löytyä varkaus tai muuta vastaavaa historiaa... Näimpä siis tein. Rekisterikatsastus meni läpi ja paprut lähti Trafiin. Vähän reilu kolme viikkoa meni ja paprut tuli kotiin ja alkuperäiset kilvet olivat noudettavissa kaysastuskonttorilta kerta niillekkin tein samalla tilauksen jottei eurokilpiä tartte ruuvata. Tämä oli siis eka kerta. Sen jälkeen tehnyt sitten samalla tavalla jos elossa olevia viimeksi rekisteriin merkittyjä omistajia tai katkeamatonta luovutushistoriaa ei ole löytynyt... Viimeksi 2014 ja kaikki vastaavat kummiskin tällä vuostuhannella. Ei ole tullut ongelmia. Yhdellä konttorilla olen joutunut neuvomaan ja kun eivät uskoneet niin soittivat Trafille ja sieltä tuli samat neuvot jälleen ja siihenkin sain omat nimet paperiin... Täähän ei sit onnistu kuin rekisteröunti katsastuksen yhteydessä. Rekisteristä poistettua ei saa nimiinsä muutoin. Eikä tietenkään toimi rekisterissä olevaan."

Link to comment

>Täähän ei sit onnistu kuin rekisteröunti katsastuksen yhteydessä. Rekisteristä poistettua ei saa nimiinsä muutoin. Eikä tietenkään toimi rekisterissä olevaan." 

 

Mita sana "muutoin" tarkottaa tässä yhteydessä? 

Link to comment

En minäkään valmiiksi tuota omaa pallista vielä tee. Ajonkuntoon vain ja sitten kokeilen tuota jippoa. Jos ei onnistu niin sitten se on tekaistava itse se luovariketju. Munkin autosta siis paprut hukassa.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest juha.

Kansallisarkisto lähestyi kantakorttikopiolla.

Kun ihmettelin nimeä kortissa faijalle, niin muisteli, että oli myynyt auton ko. herralle, joka ei ollut maksanut sitä. Oli palauttanut auton takaisin. Faija ajanut sen mettään niille sijoille, jolla se nyt makaa.

Mitenköhän on, jos tämän tarinan laittaa paperille ja saa pari todistajaa sille (ja että auto on ollut yli 40vuotta metikössä) saakohan sen nimiinsä, välittämättä viimeisestä omistajasta?

Edited by juha.
Link to comment

Ite en ehkä uskaltas rakentaa valmiiks paperitonta junista, jos vasta konttorilla katsastuksen yhteydessä ratkastaan toi kilpiin saaminen :)

 

Onnistuisko ruotsissa tai virossa ja tois sit suomeen tuontiautona..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...