Jump to content

Jakajan akselin shimmit


Recommended Posts

Terve!

 

"uuden" lohkon mukana tuli kuvassa oikealla näkyvä jakajan akseli. Akselin mukana 3mm paksu shimmi. Kuuluuko tuon shimmin pariksi jokin toinen? Tavallisesti akselin alla lienee 2 ohutta shimmiä, kuten vasemman puoleisessa akselissa. Jakajakaivon syvyys on n.131,1mm, akselin pituus 85,3mm... 

 

Onko netin syövereissä näihin jossain jotain taulukkoa, itse en ihan heti löytänyt...?

Nyt polttaa saada kone nippuun, kohta päästään polkemaan ;)

post-608-0-68033300-1425230424_thumb.jpg

Edited by SimpleMan
Link to comment

Mulla toi akseli hyppäsi kun kasasin lohkoa ja tulin sillon etsineeksi että paljonko sen välyksen kuuluu olla ja löysin sambasta mitan 0.020" mikä on n. 0.5mm, Mulla toi vika ei johtunut siitä että olisi ollu välys väärä mutta shimmasin sen silti tohon 0.5mm. Samalla löysin tiedon että minimi on 2 levyä.

Link to comment

Laitoin lohkoon alunperin vasemman puoleisen aksilan, jossa 2x 0,6mm shimmit. Noilla kun pyörittää moottoria niin jakajan akseli joka kierroksella kuuluvasti "klopsahtaa" alas vasten prikkoja. Bensapumpun lävestä tarkkaillen akseli pääsee siis silmin nähtävästi reilusti nousemaan ylös josta sitten sopivan kohdan tullen jakajan ja akselin välinen jousi työntää akselin alas klopsahtaen (ääni kuuluu myös bensapumppu paikallaan). Tuli vasta sitten mieleeni että sain lohkon mukana akselin jossa oli paksu prikka, eli oikean puoleinen kuvassa...

 

Täytyy ottaa kyllä silmä käteen ja katsoa uudestaan.

Edited by SimpleMan
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...