Jump to content

Palstalaisten muut projektit?


Recommended Posts

- G60 Corradon tekniikan vaihto valmis

- 4 wd Bora 1,9 tdi uusi alusta ja koneen päivitys 156 hp / 390 nm

- 4 wd Golf turbo odottaa uutta downpipea ja öljynpaluuletkua. Valmistuu ja leimataan tässä kuussa.

- 4 wd Golf Variant odottaa uutta voimalinjaa (1,8T + 6-v manu + Haldex)

post-263-0-35570800-1493880455_thumb.jpg

post-263-0-52244600-1493880978_thumb.jpg

post-263-0-85022100-1493881021_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

- 4 wd Golf turbo odottaa uutta downpipea ja öljynpaluuletkua. Valmistuu ja leimataan tässä kuussa.

 

Aika karu maisema edessä... No tämmöisiähän nämä tämmöiset lasten leikkikalut taitaa jo kaikki olla?

Edited by NO H2O
Link to comment

Aika karu maisema edessä... No tämmöisiähän nämä tämmöiset lasten leikkikalut taitaa jo kaikki olla?

Tämä on turbotettu jo vuonna 1989, mutta nämä kuvan viimeistelyt ovat edellisen omistajan peruja vuodelta 2016. Kaikki uudet asennukset ja ylimääräiset sähköt pois luukusta ja uudet kamat tilalle. Varsinkin nuo välijäähyn metalliputket ovat oikea taidonnäyte (0,5 mm pellistä).

Link to comment

Pikku projekti ois renkaita vaille valmis.

Meinaa vaan olla nuo vwanhan tunturin renkaat hakusalla ku vanteen koko on tämmönen;

- vanteen halkaisija on n. 39cm

- vanteen leveys on n. 3cm

- vanteen uran syvyys n. 1.3cm

 

Vanhat renkaat oli jo niin riekaleina ettei merkintöjä pystyny lukeen.

Meikäläinen on tällä pyöräillyt tenavaiässä -70 luvulla niin pitäis palauttaa entiseen loistoon joskin istuin hieman nostettuna

niin vois kesän kekkereissä suttailla...

 

Ja yks rojektintynkä näkyy toisen kuvan takana, K750.

 

Ja tähän mun vwanhaan fillariin en oo vieläkään löytäny renkaita mistään.

Oiskohan kellään heittää infoa mistä kannattais kysyä?

Monia vanhoja pyöräkorjaamoja oon käyny läpi mutta tuntuu olevan jotenki erikoinen koko kaikille...

 

Ois nii makee ajella taas fillarilla yli neljänkymmenen vuoden jälkeen :-)

Link to comment

Ja tähän mun vwanhaan fillariin en oo vieläkään löytäny renkaita mistään.

Oiskohan kellään heittää infoa mistä kannattais kysyä?

 

Kysäseppä Rovaniemeltä tollasta paikkaa: http://rhamestaroi.fi/

 

Entrasin meinaan maitorattaita pari kesää sitten anopille ja niissä oli jotku tosi vanhat sodan aikaset

gummit. Oli sit ainoa paikka mistä löyty suoraan hyllystä, kysy vaan, että montako laitetaan. Tuntu tietävän

heti kun kerroin merkinnät, että puhuttiin todella vanhoista renkaista. Eli vois hyvin tietää noiden sun mittojenkin

perusteella. 

Link to comment

Ja tähän mun vwanhaan fillariin en oo vieläkään löytäny renkaita mistään.

Oiskohan kellään heittää infoa mistä kannattais kysyä?

Monia vanhoja pyöräkorjaamoja oon käyny läpi mutta tuntuu olevan jotenki erikoinen koko kaikille...

 

Ois nii makee ajella taas fillarilla yli neljänkymmenen vuoden jälkeen :-)

Hollandbikeshop.com ja sieltä 18"×1 3/8" rengas sisähalkaisija tuossa renkaassa 390mm
Link to comment

Ja tähän mun vwanhaan fillariin en oo vieläkään löytäny renkaita mistään.

Oiskohan kellään heittää infoa mistä kannattais kysyä?

Monia vanhoja pyöräkorjaamoja oon käyny läpi mutta tuntuu olevan jotenki erikoinen koko kaikille...

 

Ois nii makee ajella taas fillarilla yli neljänkymmenen vuoden jälkeen :-)

Mittaa vanteen läpimitta reunan sisäpuolelta eli kohdasta josta renkaiden mm-koot yleensäkin mitataan (esim. 28" rengas voi olla 622mm). Millimetrimitalla löytyy rengas siihen.

Vanteen keskikohdasta mitatulla uran syvyydellä ei ole merkitystä.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Dellorto- parin käyttökunnostus, onneksi vain yksi seosruuvi piti porata pois rungosta. Huonolla pidolla olleet jo pidemmän aikaa, kuvan yksilöstä joku oli saanut murretua kohon akselikannattimesta palan pois. "Liimakorjaus" työn alla, Belzona 1111- kemiallinen metalli laitettu kuivumaan 60C jälkilämpöön yön yli. Huomenna kannattimen viilausta ja poraus, katsotaan pysyykö kiinni jatkuvassa bensiiniliotuksessa. Yksi brittiautoharrastaja tuli pelastettua takavuosina samalla konstilla, koskaan ei kertonut kauanko Belzonasta "rakennettu" korvakko kesti.

post-676-0-86637700-1496447012_thumb.jpg

Link to comment

Pikku projecto; massan keventämistä siitä hankalimmasta Race-osasta, eli kuskista itsestään.

 

Neljän viikon rykäisy, jonka aikana oli vain kahdesti nälkä. Nekin 100% oma vika, kun syöminen myöhästy.

 

Kertaakaan en hikoillu tän asian takia lenkillä tai punttarilla etc. Homma kokonaan pelkkää ruoka-juttuja. 

post-37-0-54277800-1496590950_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
  • Like 5
Link to comment

Kerro nyt muillekin millä moinen onnistui? Toissa talvena sain pudotettua 115kg->102kg. Nyt olis tavoite saada seuraava kymppi pois, mutta ei tunnu millään lähtevän.

Tässä kuurilla on "valkosia" ja "vihreitä" päiviä.

Valkoset = vain proteiinia ja "vihreillä" vihanneksia roteiinin mukana

Ei tupakkaa, ei kahvia, ei alkoholia, ei suolaa koko aikana

Kroppa ei mene ketoosiin, sen olen mitannu ja Atkinssonistakaan tässä ei ole kyse.

 

Eli ekan viikon tiputus on vettä, kun liiat suolat lähtee kropasta pois ja niiden lähdettyä vesi ei sitoudu enää. 

 

Ruuat 4h välein, annokset ei ole järkyttävän suuria, mutta jostakin syystä näläkää ei tule.

Itteasiassa viimesellä viikolla oli klo 20 ilta ruoalla jo tunne "onko pakko syödä"

 

Tuo suolan poistuminen kropasta ei ole se "pointti" mulle, vaan se että kun vatsa on nyt tottunut pienempiin annoksiin, jatkan niillä (pienempi annoskoko) ja lisään 4viikon ajalta pois jätetyn hyötyliikkunen mukaan (valkosilla päivillä ei saa tehdä mtn fyysistä). Saman homman teen jatkossa kun MrTutkija; jätän perunan & riisin pois ja vihanneksia tilalle. Samaten valkone leipä pois, ja ruista tilalle, Tavote saada mulla pidemmässä juoksussa vielä 5kg pois. Sanotaan 6kk aikana. Se on hyväksyttävä että kun jatkossa ruoka sisältää taas suolaa, nii sitäkautta tulee nestettä takas ropaan. Tosin rankemman viikonlopun jälkeen "valkosella" päivällä voi tiputtaa extra nestettä veke jatkossakin.

 

Se unohtu mainitaa, että ruuan lisäksi menee lisäaineet jolla korvataan suola ja kahvee

https://www.pm-international.com/?cid=72&s_id=158&c_id=4995&c_id=4995

Hintatietoinen kaverini kävi kattoo noi ja vissiin kallista tavaraa.... (köyhälle kaikki on kallista?)

 

Tällä porukalla on omat keskustelufoorumit etc, mutta Frau Valtonen on noissa luuhannu. Mua ei ole tämä niin paljoa kiinnostani

 

Itte oilen tällä töfnällä korvannu kahvin kokonaan viimesen 3-4v ajan. Ei nääs närästä =)

https://www.pm-international.com/?action=product&p_id=40597&cid=72&lang=fi

 

Tässä on pyramiidi myynti, eli jos joku tulee mun kautta asiakaaksi, niin saan omat mömmöt halvemmalla.

Tää ei mua kiinnosta, mutta jos lisätietoja kaipaatte, nii nakatkaa riva. Jeesaan minkä voin.

Varsinaisia pyramiidi agentteja on suomi täys. 

Edited by P_Valtonen
Link to comment
  • 3 weeks later...

Löytyi varastosta vanha monitoimikone ja hyvä oli että olin laittanu sen talteen. Nimittäin nyt tarvittiin dreijaa ja siitä se sitten lähti. Jämäputkia löytyi työpöydän alta ja isolaippainen rälläkän hiomalaikka pyörivän lautasen aluslevyksi oli oikeastaan ainut osa, joka täytyi hakea Motonetista. Nopeuden säätö löytyy koneesta ja jalkakytkimellä sitten hoidellaan virtaa paikalle kun sitä tarvitaan. Onneksi googlesta löytyi malleja ja mielikuvituksesta loput...

 

W34W2-LpuxknVc5DCYkhHU37etP_eDkHG-m3LnSPGhYbmOaAUsy4TPYZy9034G8QO8Xg_1f3-qWjYU7Z

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Pukkas uutta projektia, 2012 mallin passattiin koneen etsintä,kotiuttaminen ja vaihto. Ykköspytyn rutut n.50% muiden vastaavista. Öljyä pyttyyn niin nousi samaan. Onneksi moottorien hinnat on samat kun kuplassa eli 160 heppasen uuden saa neljällä tonnilla.

Link to comment

Boxerit perhekuvassa ;) Tällainen tästä vajaasylinterisestä tuli minkä raadosta syksyllä laitoin kuvan. Huhtikuun alussa valmistui ja sen jälkeen on reilu 1000 kilsaa kelattu mittariin. Poutahaukan peli eli sateella ei ajeta ja tänä kesänä ei ole kauheasti poutapäiviä ollut :(

 

post-1830-0-84495700-1500050318_thumb.jpg

 

 

  • Like 3
Link to comment
  • 2 weeks later...

Tallin lattiaan levitetty primer, sunnuntaina laatat saumattuna ?

Tuli ostettua 195x195 kuivapuristelaattaa erä liikkeen lopetusmyynnistä.

Ihan koko lattiaan erä ei riitä mutta sopivia "jämälaattoja" löytyi

työpöydän eteen. Loppuu se jatkuva sementin pölinä josta on saanut nauttia

talon ja tallin ostosta saakka.

post-676-0-37354200-1501088905_thumb.jpg

Link to comment

Pikkuproggis, 2012 passat multifuel koneremontti. Paksi täynnä osia jotka piti irrottaa ennenkuin koneen ja lodjun tiputettua. Ykköspytyn mäntä sökö, lohko koneistamolla, 0.50 ylikokoon jne. Olis mukava jos ois edes jotain käryä momenteista sun muista mittahommista...

post-762-0-28446200-1501141144_thumb.jpgpost-762-0-44260500-1501141102_thumb.jpgpost-762-0-58106600-1501141160_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

Ja tähän mun vwanhaan fillariin en oo vieläkään löytäny renkaita mistään.

Oiskohan kellään heittää infoa mistä kannattais kysyä?

Monia vanhoja pyöräkorjaamoja oon käyny läpi mutta tuntuu olevan jotenki erikoinen koko kaikille...

 

Ois nii makee ajella taas fillarilla yli neljänkymmenen vuoden jälkeen :-)

Ei löydy renkaita mistään.

Jos joku tietää vwanhan pyöräkorjaajan niin vois kysyä kiitos.

  • Like 1
Link to comment

Ootko kysynyt täältä:

 

http://www.pyoraliikemaunumaki.fi/

 

Vanha liike Kannuksessa. Oon itse Ylivieskasta kotoisin, ja muistan monen pyöräilijän tuota mainostavan. Tekevät maantiepyörätkin toiveiden ja mittojen mukaan.

Ja taas kiitos tästä.

Ei ollu renkaita heilläkään ja ties että näitä ei valmista enää mikään firma.

Mutta tuli s-posti jossa veikkailtiin renkaan oikeeta kokoa.

Maunumäeltä sain myös vinkin erääseen toiseen vwanhaan fillarikorjaamoon.

Soitin sinne ja sieltähän löytyi 3 kpl ehdotettua kokoa.

Laitoin tiedot kuvan kera soiton jälkeen niin katotaanpa miten käy.

 

Nyt ollaan siellä jännän äärellä pääseekö KKPssä liikkumaan fillarilla...

Link to comment

Ja taas kiitos tästä.

Ei ollu renkaita heilläkään ja ties että näitä ei valmista enää mikään firma.

Mutta tuli s-posti jossa veikkailtiin renkaan oikeeta kokoa.

Maunumäeltä sain myös vinkin erääseen toiseen vwanhaan fillarikorjaamoon.

Soitin sinne ja sieltähän löytyi 3 kpl ehdotettua kokoa.

Laitoin tiedot kuvan kera soiton jälkeen niin katotaanpa miten käy.

Nyt ollaan siellä jännän äärellä pääseekö KKPssä liikkumaan fillarilla...

Noniin, hyvä että homma etenee!

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...