Jump to content

Palstalaisten muut projektit?


Recommended Posts

3 hours ago, Jonescort said:

Kuplien omatoimisen liikkumisen myötä tuli tilaa ja alkoi Opelin purku maalaukseen.

IMG_20201218_200019.jpg

 

Näitä on vähän, mistä tämä löytyi ja vielä valmiiksi museokilvissä? Joskus kauan aikaa sitten olin GT:n kunnostuksen kanssa tekemisissä, on kyllä hieno "eurovette"

Link to comment
7 hours ago, wp said:

 

Näitä on vähän, mistä tämä löytyi ja vielä valmiiksi museokilvissä? Joskus kauan aikaa sitten olin GT:n kunnostuksen kanssa tekemisissä, on kyllä hieno "eurovette"

Tämä on alunperin ostettu jenkeissä suomalaiselle au-pairille ja tullut sieltä 90-luvulla Suomeen, mittarissa 75tml. Tuon alkuperäisen omistajan poika mennyt lakkaamaan hileet maalin päälle auton saavuttua Suomeen, josta syystä maalaukseen. Auto käytännössä ruosteeton ja ollut sisällä koko ikänsä. Noin 5 vuotta ostattelin autoa edelliseltä omistajalta, ennen kauppoja

Link to comment

Sain viimein mopottimenkin tankkiin uuden maalin ja tarrat. Ei mennyt edes kymmentä vuotta. Jospa ensi kesänä ehtisi putsata kaasuttimen ja katsoa että tuleeko kipinää. Jos tulee niin sittehän pappatunturi jo toimiikin, se ei ole turhan nirso.

 

http://kharon.suomiforum.com/www/tunturi/PC222601.jpg

 

Päivitystä: Tuli käytyä tarkistamassa että mitä saatiin ja siitähän tuli ihan liian punainen. Voi höh. Tuon rinnalla alkuperäinen maali on lähinnä vaalenpunainen.

Pitää jossain vaiheessa vahata vanha maali kunnolla ja katsoa että mitä tulee, punainen tunnetusti haalistuu vuosien myötä ja voipi olla että alkuperäinen väri on sittenkin lähellä samaa.

Edited by Kharon
Päivitystä.
  • Like 3
Link to comment
On 12/18/2020 at 10:40 PM, arvuuttaja said:

Kyllä ja itsellä joskus ollut mm. -69 F rallley coupe Kadett, sekä normi -70 sedan 1.9, joka alunperin 1.5


Reilut 25 vuotta sitten ostin GT:een korin opintolainalla ja sille 1500 sedan kadettin kanta-autoksi. Niiden yhdistämisestä haaveiltiin tallissa ja kirjoituspöydän ääressä tavattiin kataloogia, jossa oli hienoja lasikuituosia, jolla GT muuttuisi Porschen näköiseksi... Jossain vaiheessa ekaa asuntolainaa ooppelit sitten lähtivät aihioina kiertoon 😞

Link to comment
On 10/24/2020 at 5:55 PM, wp said:

 

Honda VTR:n bellypan eli alakate pitäisi leipoa ehjäksi ja maalata punaiseksi ilmajäähypuuhien ohessa. Kaasutinpari hankittu varaosiksi, valitettavasti toinen luistin kalvoista oli rikki mutta ostokissa oli Dynojetin suutinsarja ja pyörän omissa Factory Pro:n vastaava joten säätöosia alkaa olla purettuna useamman satasen edestä. Tuntuu tämä mp- harrastus olevan vähintään yhtä koukuttavaa kuin volkkareiden kanssa touhuaminen, toinen 1000cc V-Twin Super Sport jo kuumeen kohteena...

 

 

IMG_20201024_173842.jpg

IMG_20201007_194730_1.jpg

 

 

Vanha väri oli 1K - kilikalimaalia, kaikki piti hioa pois. Rullautui kuin purukumi hioessa. Aiemmin tehty lujitemuovikorjaus koostui 3mm kerroksesta lasikuitukittiä molemmin puolin halkeaman yli, nyt tulee useampi kerros woven- kudosta 125g/m2 ja kerros kittiä korjauksen yli. Hiomaväri + OEM- punainen, teipparilta HRC:n teippien kopiot somisteeksi.

IMG_20210103_181337.jpg

IMG_20210103_181344.jpg

Link to comment

Briteistä huudettu vanha Philipsin levari tuli fiksailtua, vaikka ihan siisti vielä olikin. Puuosien lakkaus, kannen myllytys, uusi parempi rca-johto ja virtajohto kotimaiseen tyyppiin, ja tietenkin perus mekaniikan rasvaaminen ym hifistely. Hyvin kyllä soi 70-luvun alun soitin 😎

20210104_183313.jpg

  • Like 6
Link to comment

Välilaippa ja vauhtipyörä ynnä levy ja asetelma tilattu että pääsee sovittelemaan ”voimalinjaa” konehuoneeseen. Varsinainen lohko lähti koneistajalle tänään.

 

Eilen lähti talouden saabbi parempaan kotiin, tää moottoriprokkis jäi vielä muistoksi sairaudesta.

073BEBAE-AC1D-4C7A-8D28-D61501FA8A44.jpeg

  • Like 2
Link to comment

Jarrupenkki edistyy. Nyt saa koko mopon kiinni siihen ni helpottaa tekemistä.

uuden kisamoottorin tehokäyrät tuntuu uskomattoman suurilta. Pitää vielä paneutua filttereiden toimintaan ettei ne nyt vaan nosta kuormasignalin keskiarvoa.

 

  • Like 3
Link to comment

 

Isommat jarrusatulat sopivat paikalleen liuskalaikalla alempaa kiinnityskorvakkoa kevyesti pyöristäen. Hieman yllättäen uudet satulat olivat myös hieman alkuperäisiä kevyemmät. Jarrupäivityksen jälkeen enää rst- pakosarja kevyt puhdistus ja kiillotus ennen ajokauden alkua. Myös startti tuli huollettua, releeltä tuleva kaapeliliitos oli pahoin ruostunut. Liittimen silmukka heilui löysästi kahden mutterin välissä, ilmankos startti on aiemmin tuntunut laiskalta.

 

IMG_20210205_214339.jpg

Edited by wp
Link to comment

Yhdestä brittivehkeestä ei viisastunut yhtään, niin piti ostaa toinenkin. Näin ne harrasteet karkaavat käsistä.

 

Talvisäilössä nyt, keväällä aletaan ihmettelemään että miten ruosteessa tuo oikeasti onkaan, sillä ruostevammaisena & katsastamattomana se on ostettu. Se on jo havaittu että kone ja laatikko toimii, takajousituksen korkeudensäätö toimii, ohjaustehostin toimii ja startissa kaikki merkkivalot sammuvat niinkuin pitääkin. Siis ei aivan raato vielä. Huono puoli tietty on että moottori, ohjaustehostin ja takajousituksen hydrauliikka vuotavat: Ei mitään lammikoita, mutta tippoja kuitenkin.

 

1990 Daimler Six siis kyseessä, XJ40 Jaguarin vähän parempi versio. Mutta on se leuhka kuin karvareuhka, kuten sanonta kuuluu. :)

 

P2132660.JPG

P1312637.JPG

 

  • Like 1
Link to comment
3 hours ago, Kharon said:

Yhdestä brittivehkeestä ei viisastunut yhtään, niin piti ostaa toinenkin. Näin ne harrasteet karkaavat käsistä.

 

 Huono puoli tietty on että moottori, ohjaustehostin ja takajousituksen hydrauliikka vuotavat: Ei mitään lammikoita, mutta tippoja kuitenkin.

 

 

”Jos ei brittiauto merkkaa, niin öljy on loppu” sanoi eräs ystävä, joka leipätyökseen niitä ikänsä huoltanut.

Hieno peli!

Link to comment
On 2/28/2021 at 12:49 PM, x-pj said:

”Jos ei brittiauto merkkaa, niin öljy on loppu” sanoi eräs ystävä, joka leipätyökseen niitä ikänsä huoltanut.

 

Hieno peli!

 

Kiitämme lohdutuksen sanoista.

 

Keväällä nähdään että mitä saatiin kun saadaan auto nosturille ja päästään koputtelemaan pellit läpi vasaran kanssa. Korjattavaa on, mutta se on vielä epäselvää että onko pohja ihan pitsiä vai onko vielä pelastettavissa. Pihalla maassa makoilemalla sivusta katsottuna näki ainakin sen että isoja reikiä ei näy ja papereista selvisi että ruostesuojaus on tehty vuoden vanhana Suomessa (muuttoauto) ja uusintakäsittely 5v myöhemmin, joten  lähtökohta on paljon parempi kuin sellaisesessa johon ei ole tehty mitään.

Link to comment

 

Pakoputkisto löysi takaisin paikalleen, enää etuteleskooppien huolto ja alakate paikalleen niin ajokausi saisi minun puolesta alkaa. Rouva alkoi kysellä oman pyörän perään, johtuukohan laittamaan hankintalistalle....

 

 

IMG_20210306_163135_1.jpg

IMG_20210306_163153.jpg

Link to comment

Nyt ollaan uudella alueella ja heikoilla jäillä, mutta kun tuli ystävän pyyntö tehdä joku takkarauta ni siitä se sitten lähti. Kolmioteemaa löytyy takasta ja sen eteen laitetuista colmio-keinutuoleista, joten oli hyvä syy jatkaa linjaa. Kädensijoista löytyvät pätkät Kisiikiveä joka liittyy ystävieni elämänvarrelle, samoin kuin tuohi. Mittakaava takan ja tilan mukaisena

 

09572E12-316E-4F6F-91B2-84490499B055.jpeg

  • Like 7
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...