Jump to content

Osien puhdistusmenetelmistä yksi esittely


Recommended Posts

Eli maatalouskaupasta sitruunahappoa (vitapol) 31€ 5kg. Vettä 200l tynnyriin ja 1/4 kaadoin sitruunahappoa sekaan. Pytty täyteen vw osia ( tällä kertaa etuakseli, polkimet, jarruosat, takarummut yms kaikki pieni irto tilpehööri) viikon ollu likoamassa. Tänään ylös ja painepesurilla perään. Tulos on huikea ja paljon siistimpää ja halvempaa kuin hiekkapuhallus. Kuivatus ja epoxipohjamaalia pintaan. Parit kuvat vielä eturivistä ennen ja jälkeen

post-643-0-22696900-1425748128_thumb.jpg

post-643-0-14439300-1425748150_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment

Ite olen noitten 2-pyöräisten tankeista putsannut ruosteet pois, juurikin tolla s-hapolla, hyvää gamaa

Mulla on kuplan tankissa vähän ruostetta pohjalla ja aion ne poistaa just näin mutta mikä on hyvä kama sen suojaukseen? Kaveri suositteli POR-15 tank sealeria mutta maksaa ihan älyttömästi.

Link to comment

Mulla on kuplan tankissa vähän ruostetta pohjalla ja aion ne poistaa just näin mutta mikä on hyvä kama sen suojaukseen? Kaveri suositteli POR-15 tank sealeria mutta maksaa ihan älyttömästi.

 

Por-15 tank sealer on hyvä, mut täytyy olaa ihan vitun puhdas ja kuiva ennen kun rupee käsittelee, ja ohjeen mukaan, jos jääpi ruostettä/ kosteutta, rupee hilseilee ja sit sitä on vielä vittumaisempaa rupee poistaa!!!

 

Pyorän tankissa käytin Kreem:iä,mutta en tiedä saako isommissa satseissa auton tankkiin

 

Poista ruoste tankista! Laitat suolahappolioksen tankiin likoomaan 2-3 päiväksi ja huuhtelet ruosteet pois kuumalla vedellä, 

 

minä en pinnottais tankkia millään kamalla, jos  on puhdas,.

 

Enemmän on haittaa jos pinnote lähtee hilseilee, niin siinäs oot jumalanseläntakana keskellä yätä ,kun  gaso linja tukossa!!!

Edited by sleepercooler
Link to comment

Minulle maali kauppias neuvoi tankin puhdistus sitruunahappolla ja maalaus inerta 5. Väitti olevan tosi hyvä, en ole vielä kokeillut mutta testaan tämän kyllä.

Link to comment

Por-15 tank sealer on hyvä, mut täytyy olaa ihan vitun puhdas ja kuiva ennen kun rupee käsittelee, ja ohjeen mukaan, jos jääpi ruostettä/ kosteutta, rupee hilseilee ja sit sitä on vielä vittumaisempaa rupee poistaa!!!

 

Pyorän tankissa käytin Kreem:iä,mutta en tiedä saako isommissa satseissa auton tankkiin

 

Poista ruoste tankista! Laitat suolahappolioksen tankiin likoomaan 2-3 päiväksi ja huuhtelet ruosteet pois kuumalla vedellä, 

 

minä en pinnottais tankkia millään kamalla, jos  on puhdas,.

 

Enemmän on haittaa jos pinnote lähtee hilseilee, niin siinäs oot jumalanseläntakana keskellä yätä ,kun  gaso linja tukossa!!!

No ei kait siin sit muuta kuin metsästää jostain 200l muovitynnyriä että saa koko tankin sinne niin tulee ulkopinta samalla käsiteltyä.

 

Hyvää toi sitruunahappo on kyllä puhistukseen kun alkajaisiksi riittää se että pesee isoimmat paskat pois painepesurilla tai tiskiharjalla ja sitten heittää happoon olemaan. Tossa jokunen viikko sitten putsasin ton moottorin alapellin mikä tulee hihnapyörän taakse niin ne kohdat mitkä ei ollu ruosteessa ja oli maalia päällä niin jäi siihen ja ne mitkä oli vähän siinä ja siinä että pysyykö vai ei niin lähti pois paineilmalla.

Link to comment
  • 2 months later...
Guest Skipi_

Pitäisi juurikin kuplan tankki puhdistaa tuolla sitruunahapolla. Paljonkohan  sitä tarvii ostaa? Myyvät apteekissa 100g:n pusseissa... Maatalouskaupasta en ole kysynyt. Kauanko sitä tankkia uitetaan?

Link to comment

Pitäisi juurikin kuplan tankki puhdistaa tuolla sitruunahapolla. Paljonkohan sitä tarvii ostaa? Myyvät apteekissa 100g:n pusseissa... Maatalouskaupasta en ole kysynyt. Kauanko sitä tankkia uitetaan?

Agrimarket tms huomattavasti halvempi.

 

Mulla oli reilu vuorokausi ja pintaruoste lähti pois hyvin mutta en saanut kunnolla kuivaksi niin tuli pintaruoste heti takasin. Joku 5% suhde on hyvä.

Link to comment
Guest Skipi_

Agrimarket tms huomattavasti halvempi.

 

Mulla oli reilu vuorokausi ja pintaruoste lähti pois hyvin mutta en saanut kunnolla kuivaksi niin tuli pintaruoste heti takasin. Joku 5% suhde on hyvä.

Kiitos

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...