Jump to content

Mistä hyvä kiekkamittari säätöhommiin ?


Recommended Posts

Mistä mahtaisi löytyä hyvä, kohtuu hintainen kiekkamittari, mielellään diginäytöllä. Nyt ei siis haeta kiinteästi asennettavaa vaan ihan mittaria säätöhommiin. 

 

Bilteman yleismittaria jo testasin, itseasiassa kahtakin yksilöä, mutta sillä ei tehnyt yhtään mitään. Bussin koneessa kiinni ollessaan näytti tyhjäkäynnillä lähestulkoon jatkuvasti 1200-1400 kierrosta vaikka todelliset kierrokset olivat alta tonnin. Lukema seilasi ylös ja alas jatkuvasti vaikka kierroksissa ei korvin kuullen mitään muutosta tapahtunut. Toisessa autossa testatessa eka mittari näytti jatkuvasti vähintään 2000 kierrosta liikaa ja toinenkin mittari tonnin liikaa, lisäksi lukema seilasi 200-500 kierrosta suuntaan jos toiseenkin vaikkei kierrokset koneessa oikeasti muuttuneet. 

 

Tuon biltsun mittarin tyyppinen mittari olisi ihan jees, jos vain se toimisi oikein :(

Link to comment

Kai se on tuo Hella huomenna haettava, että hommat saa taas etenemään. Tuo Biltsun mittari oli kyllä muuten ihan pätevä yleismittarina mutta RPM toiminto oli täysi susi, se kun olisi toiminut, niin olisi ollut näppärä paketti kuljetella mukana :(

Link to comment

kyllä mulla toimii oikeen bilteman yleismallin mittari, oisko sulla sitte jotain vikaa  tulpanjohtoissa tai jms että mittari sekoaa, koitikko säädellä sensytiivi namiskaa?

oliko 4 tahtinen valittuna?

Edited by jaketech
Link to comment
  • 5 years later...
18 minutes ago, JM said:

Mitä nyt hankitaan? Hellaa ei saa mistään. Mikä toimii 123 jakajan kanssa?

Etsitkö ajoituslamppua vai kiekkamittaria? Mulla on ollut autometerin viisarinäyttöinen kierroslukumittari ja nyt on toisessa autossa mikä lienee viisarinäyttöinen mittari. Ne molemmat on toimineet 123 jakajan kanssa ihan moitteetta. Toimivaa ajoituslamppua mulla ei ole. Noi halvat lamput näyttää milloin mitäkin. Suuri osa välähdyksistä tulee kuitenkin oikeaan aikaan. Kun jättää harhalaukaukset huomioimatta päätyy ihan oikeaan. Tällä tyylillä olen pärjännyt. Jos joku tietää lampun, joka toimii oikein, niin minuakin kiinnostaa.

Link to comment
6 minutes ago, metake said:

Mihin tarvii ajoituslamppua 123:n kanssa? Jakajassa olevalla valolla saa staattisen ajoituksen kohdalleen ja mitä muuta tarvitsee?

 

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

 

 

 

 

 

Metake on oikeassa.. nimimerkillä Metake heitti 12kolmosen ihan pelkkänä työnäytöksenä DWL:ssä vuonna yks ja kaks suitsait sukkelaan MaitoValaaseen.. ja sen jälkeen ei ole tarvinnu tehdä muutakuin "hit-the-jack" leikkiä sytkän puolestä.. vieläkin kiitokset Metakelle.. aina ribsejä syötän ku nähdään kiitokseksi vieläkin.. 

Edited by Urbantoy
Link to comment
8 hours ago, metake said:

Mihin tarvii ajoituslamppua 123:n kanssa? Jakajassa olevalla valolla saa staattisen ajoituksen kohdalleen ja mitä muuta tarvitsee?

 

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

 

 

 

 

Tallissa on.

-123 jakajallinen

-indigtorin moduulilla oleva

-perinteinen kärki ohjattu

-empin kärjetön

-megalla ohjattu

Mielestäni tarvi ajoitus lampun.

Olisiko vinkkiä että mikä olis hyvä?

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...