Jump to content

Öljyn valinta hieman kutiteltuun koneeseen


Recommended Posts

Paljonko tuli maksamaan kokonaisuudessaan kaikki kulut yhteenlaskettuna?

Loppusumma 162,75€ sis.alv 24% (näköjään suomen veroilla myydään)

Toimituksen osuus 9,95€

 

Editoin vielä jälkikäteen, öljyhän siis vr1 10/60 eikä tuo 20/50 mistä tässä yleisimmin puhutaan. Hinta jonkunmatkaa kalliimpi niin netissä kuin suomenmaallakin.

Edited by peruskallio
Link to comment
Guest Bokseri 1500

Tokmanni kaupas ainakin silverii joku aika sitten. Nyt en varmaksi muista saako nykyisin. Vähän aikaa kun viimeksi öljyä ostanut. Pitää ensi kerran kaupassa käydessä vilkasta öljy hyllyä.

Edited by Bokseri 1500
Link to comment

Tokmanni kaupas ainakin silverii joku aika sitten. Nyt en varmaksi muista saako nykyisin. Vähän aikaa kun viimeksi öljyä ostanut. Pitää ensi kerran kaupassa käydessä vilkasta öljy hyllyä.

 

https://www.tokmanni.fi/oljyt-autoiluun/3256/dg?openGroup=3256

 

https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectID=35891&ViewAction=ViewFaceted&OrderBy=NameOrAlias&FacetValue_CategoryID=35891&CurrencyID=EUR&CurrencyID=EUR&FacetRange_ListPrice=&FacetRange_ListPrice=

 

t. Mika

Edited by mikan
Link to comment
Guest Bokseri 1500

Kaveri suositteli tätä kuplaan keltä menen konetta hakemaan.VR1 Racing 20W-50 Moottoriöljy. Kuopioon menokin huomenna ja ei motonetissäkään. Mistä tilata / ostaa vaikka joku 20 litran pönttö.

post-3608-0-09841700-1489502561_thumb.png

Edited by Bokseri 1500
Link to comment

Tuossa edellä on puitu Valvolinen öljyn saatavuutta. Nettikaupoista näyttää saavan. Poistunut motonetin valikoimasta.

 

Itse ajan tuolla + sinkkilisäaine. Moottori tosin hieman jotain muuta kuin vakio, muttei vallan hurjakaan. Yksi pönttö menee per öljynvaihto (pitkät linjat ja isot suodattimet) :)

Link to comment
Guest Bokseri 1500

Prismalla oli valvoline oliko 5 /40

voiko olla 10/30 jotain. 20/50 ei äkkiä sattunut silmään.En ollut öljyn ostossa mutta sattui hyllystä sopivasti silmään.

Link to comment
Guest Bokseri 1500

https://www.moottorioljy24.fi/Moottorioeljy/Valvoline/VR1-Racing-20W-50-Moottorioeljy/p-OIL-454

 

Täältä sai netistä tilattu tuota

öljyä ja jos ottas oliko 6 kannua kerralla ei tarvii rahtia maksaa vaan sisältyy jo hintaa. 6,9 e litra kotia tuotuna kun kokonais hinnan

jakaa litramäärällä, jos kiireessä laskin oiken. Ei mitää hirveen kallista mun mielestä.

Tästä vois vanha chevykin tykätä kuplan lisäksi. Mut kysymys olisko tämä siihen vähän laitettuun kuplaan hyvä voiteluaine.

Tällä ainakin kaveri kilpaa ajanut ja tätä suositteli mullekin.

Edited by Bokseri 1500
Link to comment

On,öljy kuumana mennyt liian liruksi vaikka olisi pitänyt olla sae 50 jäykkyistä lämpöisenä. Ei pystynyt pitämään voitelukalvoa yllä kiertokangen laakereilla ja kiertokangen laakeri katosi metallisilppuna. Ongelma katosi vaihdettaessa öljymerkkiä. Kyseessä oli kisakäytössä ollut moottori.

Link to comment

Yhden koneen särjin sisäänajossa 40 öljyillä, 120 asteisena tuo ei enää pelannut. Ei tuu enää virikoneisiin noin litkuja muuten kun pakkasella. Toinen kone odottaa avaamista, laakeroinnin jälkeen ajettu n.1500 km tänä talvena halvalla 40 synteettisellä ja pakoventtiilien välykset kasvo n. .2mm per 300 km. Tää piti ottaa pois kun loppui säätövarat . Sama kone aiemmin zincplussalla oli useamman kesän ajossa ilman ongelmia.

Todisteita ei oo että öljy ois syypää noinniinku labratasolla mut lompakko kertoo etten noita enää ilmavaivoissa käytä.

Link to comment
  • 4 months later...

Euroopan markkinoille tehdyssä Valvolinen VR1 Racing öljyistä löytyy/saa huonostit tietoa lisäaineistusten määrästä. Öljystä on mainittu "Korkea sinkki/fosfori (ZDDP) lisäaineistus takaa huippuluokan kulumissuojan ääriolosuhteissa", mutta pitoisuuksia ei kerrota missään, toisin kuin USA markkinoiden VR1 öljyistä.

Oletteko VR1 öljyillä ja kireillä venttiilinjousilla ja jyrkillä nokkarampeilla ajaneet käyttäneet lisänä ZDDP lisäaineistusta vai onko öljy sellaisenaan ollut toimivaa?

 

Sisäänajoa suoritettu Teboil Silver Classic GT-S 20W-50 + lisäaineistuksella.

 

 

 

Käyttöturvatiedote antaa kivasti suuntaa noille ZDDP ja ZDTP pitoisuuksille. Itse en ainakaan mainospuheita usko, joissa puhutaan vaikka 2000ppm ja tiedotteessa mainitaan että <1%.

 

Eikös 2000ppm ole 0.2% eli alle <1%.

Edited by VW-63
Link to comment

Mulla on puhtaan öljyn näytteestä teetetyt analyysitulokset Teboilin Silver GT-S Classic 20W-50 ja Valvolinen VR1 10W-60 öljyille. Niiden perusteella Teboilissa on enemmän sinkkiä ja fosforia, kuin Valvolinessa. Ero on tosin pieni, noin satakunta ppm. 

Link to comment
  • 5 months later...

Sisäänajo on taas ajankohtainen ja öljyjä pähkäilen.

 

Edellisvuonna käytin kilpurissa Gulf zink plus 20w50, hintavaa ja hankala saada nopeasti.

Viimevuonna käytin ValvoLine VR1 20w50, vähä edullisempaa ja meilläpäin saa Minimanista.

Tänävuonna ajattelin kokeilla Teboil Silver GT-S 20w50, edullinen ja saa Motonetistä.

 

Sisäänajoon laitan lisäksi lorauksen Red Linen sinkki-lisäainetta.

 

Tiedä sitten voiko puolta halvemmalla saada yhtä laadukasta öljyä.

 

 

-Tero-

Edited by levari
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...