Jump to content

Punaisen kuplan omistajat hohoi!


Recommended Posts

post-2767-0-75943900-1436277732.jpg Mikähän väri olisi kyseessä ja onkohan tämä volkkarin orkkis väri? Auto on vm:64 mutta väri ei ole ruby red. Oisko jonkun muun vuosimalin väri kyseessä? Vai onko tuota ruby rediä montaa eri sävyä? Edited by Ola83
Link to comment

Niin ja sellainen tarkennus sävyihin että ei siis suuria sävyeroja mutta sellaisia että jos kahdesta orkkiksesta vaihtelee osia niin sävyt ei välttämättä täsmää. Kurkkaa esim kojelaudan takaa onko siellä erisävyistä maalia kuin muualla.

Link to comment

Eli autohan on maalattu uudestaan ja konepelti pitäis maalata kun on kone syttynyt joskus hieman tuleen ja maalit kuprahtanu.

Ja ainakin toi ruby red oli melkein ruskea. Tuossa kuvassa maali on ehkä hieman tumman punainen kun otettu varjosessa säässä mutta auringossa hieman vaaleampi. Mikä väri tossa stidin kuvassa olevassa kuplassa? Netistäkin oon kuvia katsellu ja jossain kuvissa on ruby red kupla joka on kyllä saman värinen kun mun. Ainakin L456 värikoodi ei täsmää ulkokuoren väriin mutta sisällä jossa orkkis maali vielä jäljellä väri olisi oikea. Jaahas thesambasta kun kattelin niin ruby red väriä on värikoodilla L456 ja L456 (11) joten oliskohan maalattu tuolla jälkimmäisellä ainakin kuvissa näyttävät eri väreiltä. Ja toi jälkimmäinen näyttää aika paljon samlta kuin omani.

Link to comment

Mene kunnon maaliliikkeeseen jossa mittaavat sen nykyisen sävyn ja sekoittavat maalin sen mukaan. Ei sitä oikeaa sävyä voi arvata varsinkin jos sen värin on joku maalari itse sekoitellut.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Ei se kyllä aina niinkään helppoa ole. Jotenkin tuntuu että vanha väri vaan jotenkin muuttuu ajan saatossa vaikkei varsin kauhtuiskaan (hieno selitys..)

 

Pallikseen meinas olla tosi vaikeaa saada sävyä.

Ei numerolla ei koneella ei sitten millään.

Link to comment

Tässäkin on hyvä spekuloida kun ei edes tiedetä lähtökohtaa että kuinkapaljon se sävy nyt poikkesi siittä mitä olisi pitänyt olla, Kuinkamonta kerrosta maalattiin, minkävärinen pohjamaali, annettiinko kuivua kunnolla ennen kuin tehtiin tuomio väärästä sävystä.

Link to comment

Joo turha on spekuloida väärä väri oli. Oisko kellään tommosta L456 (11) väristä kuplaa ja pistäs vielä siitä kuvankin. 

Ja kyllä mä sen tiedän että en saa aivan saman väristä siitä konepellistä mutta ainakin lähelle saman värisen/sävyisen.

Link to comment

Nykyisin maalamoissa on "kamerat" joilla otetaa auton maalipinnasta kuvat joiden avulla tietokone antaa kaavan maalia varten, valmista maalia et saa osumaan kohdalleen vaan maali on sävytettävä juuri pelkästään sinun autosi mukaan.

Link to comment

https://www.google.com/search?q=L456+vw&newwindow=1&client=firefox-a&hs=uLo&rls=org.mozilla:en-US:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=xmOfVdeJJ8Lm-AHAjIOABQ&ved=0CBwQsAQ&biw=1280&bih=894

 

Tuossa kuvia ja kuten näkyy sävyjä on kamerasta ja valotuksesta riippujen ihan tarpeeksi siihen sitten kun vielä lisätään kauhtuminen ja vahaamaton/vahattu pinta mukaan niin ei saa mitään käsitystä mikä se oikea väri on.

 

Eli kuten yllä jo mainitsinkin niin paras mahdollisuus jos et itse rupea sekoittelemaan sävyä on se että kiikutat mallikappaleen esim tankin tai hanskalokeron luukun maaliliikkeeseen tai koko auton josta sitten mittaavat oikean sävyn ja sen mukaan tekevät maalin sinulle.

Link to comment

Wäinökin on saman värinen kuin mun kupla. Ja uskokaa nyt että mulla oli jo osa mukana josta tekivät maalia ja ei tullu oikeanlaista.

Mutta tuolla L456 koodilla väri oli lähes ruskea ja sanoi että tämä se ei ole ainakaan, sitten käytti osaa siinä laitteessa ja teki sen mukaan eikä osunu sekään. Täällä kun ei ole kuin yks maali kauppa jossa käydä.

Link to comment

Spectrophotometri eli "KAMERA" puhekielessä, sen verran pitäs enkku taittua että saa tolkun mitä tossa kuvassa kerrotaa kyseisestä laitteesta.

 

Tuon avulla tehdään värimalli jota vielä mahdollisesti sävytetään ihan käsin. Ei kukaa enää 2000 luvulla sävytä pelkän silmän avulla kun on tälläisiä laitteita olemassa jokaisessa kunnollisessa automaalaamossa ja automaalipuljussa.

 

Terv. Automaalari

post-1184-0-14903600-1436534088_thumb.png

Edited by tobbe`
Link to comment
  • 3 weeks later...

Ei tuo kamera aina onnistu määrittämään väriä. Eilen kävin paikallisessa osaavassa maalaamossa kyselemässä maalia omaani. Tutkaili kamerallaan pariin kertaan, ei vain onnistu.

Lupasin ottaa selkoa väristä, joka pitäis olla alkuperäinen. Haulla en kumminkaan löytänyt tietoa värikoodeista? Jossain topiikissa oli linkki saitille jossa koodit oli jokseenkin kaikkiin volkkareihin. Ei joku viittis laittaa linkkiä?

Link to comment

Jos autossa on vanha kulahtanut maalipinta niin et millään saa värikoodin mukaan tehtyä maalia saman sävyiseksi. "kamera" nimenomaan mittaa sen auton tämän hetkisen maalipinnan sävyn jonka kyllä pitäisi olla juurikin oikea, tietenkin muutamia värimalleja voi joutua tekemään.

Edited by tobbe`
Link to comment
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...