Jump to content

Tankin letkutus


Recommended Posts

Tuota...minun mielestä tankin täyttöputken ositus ei näytä oikealta..?

Kupla 1300/73 kyseessä.Miksi kumiputken pätkät,eiköös vois olla kokonaan metallia?Tai kumia.

Tankkasin tankin täyteen,ajelin kotiin ja tunnin päästä uus liikkeelle lähtö.Helev....moinen bensankatku kabiinissa!

Letku oli vuotanut pienen lätäkön tankin päälle.Äkkiä imutus kanisteriin.Kumiletkun pätkät vuotaneet.Klemmareiden tiukkaus ei auta.

Jos tuo on oikea letkutus,niin mistä löytyy noin paksua bensaletku(putkea)?Ei kummasta kipunaa tartte kun palaa kuin pashanliekki.

Kangaspäällysteistä letkua on.post-3035-0-30963400-1437116333_thumb.jpg

 

Link to comment

Mihin tuon tuosta täyttöputken viereisestä pienemmästä letkusta haarautuvan letkun oikein kuuluu mennä? Varapyöräkotelon reunassa olevasta reiästä ulos?  Kun hommasin uuden tankin, on siinä tuon täyttöaukon vastapuolella yhde tuommoiselle pienelle letkulle. Mikäs sen tarkoitus on? Pitääkö tuo pikkuletku liittää siihen vai siitä jokin toinen letku jonnekin - minne? Mikä rooli noilla kaikilla putkilla tuossa oikein on? Huh, olipas kysymyksiä, mutta tuön kanssa käpistellessä jäin noita ihmettelemään. Tässä minun (tällä hetkellä hyllyssä ja levällään olevassa) Kuplassa kun ei oikein mikään näytä olevan niinkuin oikeasti kuuluisi.

Link to comment

Joo niin tekee..

Minä myös ihmettelin että mihin hittoon moinen muoviletku menee.Melkoisen alkeellinen systeemi,olkoonkin että on vuodelta 73.

Pitäis saada aikaiseksi vaihtaa nuo hiukan hometta napanneet matot.Biltemasta muutama pala eristemattoa ja hyvä tulee.Tän kuplan laittaja on tainnu olla nuuka...vesiletkun pätkä riittää

nippa nappa putkien suulle.Lienee ollut vesiletku kallista ;)

Muitakin pihin korjauksia löytyy mitä enemmän autoa tutkii.

Link to comment

Varmistanpa nyt vielä, että ymmärsin Anpun selityksen oikein; letku tuosta pikkuputken t-haarasta menee juurikin siihen tankin toisella puolella olevaan pieneen yhteeseen? Mun Kuplassa ei ole tuossa välissä kyllä yhtään pätkää rautaputkea, vaan koko letku on muovia.

Link to comment

Joo sorry annoin misinformation, t-haarasta lähtee kumiletku (5mm) tankin toiselle puolelle tankkiyhteeseen, tässä letkussa on myös toinen t-haara josta kirkas muoviletku nousee tavaratilantakareunaan teräputkeen siitä kuskin puolelle ja kirkkaana muoviletkuna tankin etukulman etupuolelta pellistä läpi (tämä on siis tankin huohotus) vm 71 ainakin näin.

Edited by Anpu
Link to comment

Ai tuommoinen viritys. Mistä kautta tuo kumiletku tankin toiselle puolelle kuuluu mennä? Mulla kun ei ole kuin muoviletku, joka menee tavaratilan takareunassa peltilipuskojen alla. Metalliputkea ei ole. Pitäis siis olla kaksi putkea, toinen tankin pikkuyhteeseen ja toinen pellin reijästä ulos? Nyt olisi kuva paikallaan. Näitä yksityiskohtiahan ei ole selvitettynä oikein missään korjausoppaissakaan, joita hyllyssäni on muutama.

Link to comment

Näkyy olevan brittiläinen versio kuplasta...  Onko tuo oikealla tankinaukkoon menevä musta paksumpi putki nyt se, joka menee tankin pikkuyhteeseen? Menee siis tuossa tankin yläpuolella sähköjohtonipun kaverina.  Mutta kuvasta ei oikein selviä, mistä tuo putki lähtee. Näyttäisi niinkuin tuossa isossa täyttöputkessa olisi haara? Tämäntyyppistä viritelmää ei ole minun Kuplassani. Tuo huohotinletku kyllä löytyy ja sen reitti on ihan selvä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...