Jump to content

Onko suomessa kauppaa mistä saa erilaisia jousia


Recommended Posts

Eli vähän väliä tulee jossain projektissa tarvetta erilaisille jousille on se sitten vetojousi autotallin oven avaukseen tai kaasuvivuston aukiveto jousi tai mikä tahansa muutaman sentin pitusiesta pikku jousesta isompaan trampoliinin verkon jouseen.

 

Eli onko suomessa jousi kauppaa tai olisiko euroopassa jotain helppoa kauppaa mistä jousia voisi selailla / ostaa.

Link to comment

Pieniä jousiahan on helppo tehdä itse, kotikonstein kai milliseen pianolankaan asti. Nollakolmosesta nollakasiin olen vääntänyt sopivan akselin ympärille siten että lanka tulee esim. ruuvipenkin leukojen välissä olevien pyökin- tms. palojen läpi. Akselin päähän sitten on taivutettu sopiva vipu mistä veivataan kun lanka juoksee sieltä kovapuupalojen välistä ja akseli saa tukensa ruuvipenkistä. Valmiin jousiaihion päät taivutellaan pihdein haluttuun muotoon ja leikkauspinnat viilataan timanttiviilalla sileiksi.

 

T. K.

Link to comment

Pianolankaa on saanut ainakin Ilmailukauppa Oy:stä Vantaalta metrin pätkissä, Teräskonttori Oy:stä vyyhdeissä. Toki valmiit jouset ovat itsetehtyjä mukavampia ja halvempia, joskus niitä ei vaan ole saanut. Ja jousikauppakin on jossakin. Itse olen myös keräillyt laitteista jousia odottamaan käyttöä (tai poisheittämistään).

 

T. K.

Link to comment

Jos joku on teettämässä DRLA:han sekä vasen- että oikeakätisiä jousia niin mie voisin osallistua halpaan kimppatilaukseen. Ei nuo ulkomailtakaan oo ihan ilmaisia jos edes saa.

Ulkomaan hinnoista en tiedä, mutta 4,50 eur/kpl Suomesta.

 

Vasen: http://www.moposport.fi/palautusjousi-lappa-akseli-vasen-drla-dellorto

Oikea: http://www.moposport.fi/palautusjousi-lappa-akseli-oikea-drla-dellorto

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...