Jump to content

Mikä Bilteman öljynsuodattimista 2 litraiseen ?


Recommended Posts

Mä olen käyttänyt noin vuodesta 2002 tyyppi 4 moottorissa Bilteman öljysuodatinta 50-056. Se on alunperin tarkoitettu 2-litraiseen Opel Rekordiin, mutta hyvin on palvellut tyyppi 4:ssäkin. Suodattimen öljytilavuus on selkeästi pienempi kuin oikean tyyppi 4-suodattimen, mutta en ole mitään haittaa havainnut. Olen muuten käyttänyt samaa 50-056:a kuplaan jälkikäteen rakennetussa full flow -järjestelmässä, ja hyvin toimii sielläkin.

Link to comment

Jees, tuo oli just passeli. Pienempihän tuo tosiaan on halkaisijaltaan mutta ei haittaa menoa ja mataluus on vain tässä mun tapauksessa plussaa ;)

 

Nykyään hankalaa, kun suodattimet on biltsussakin palvelutiskin takana, niin ei pysty edes omatoimisesti vertailemaan. Myyjälle on taas turha puhua bussista ja sen moottorista kun luettelo ei sitä tunne, niin ei tunne myyjäkään :(

Edited by KimmoH
Link to comment

Kiitos vain mutta ei ole enää tarvetta. Motonettiin näita "oikeita" tulee aikanaan ja nyt oli vain hetkellinen kiire kun piti just heti saada suodatin käsiin. Ajan kanssa ehtii myös kiertämään muut paikalliset putkat läpi ja ostelemaan hyllyt tyhjiksi sopivista malleista.

Link to comment
  • 5 years later...

Nostellaampas tätä, onko kenelläkään hajua mikä HiFlo:n suodattimista mahtais käydä nelkkuun ? Omasta hyllystä loppui taas suodattimet ja näköjään joka paikassa myydään ei-oota. Pitää vielä paikallinen biltsu käydä tsekkaamassa, siellä saattaisi yksi suodatin olla hyllyssä...

 

Ainakin seuraavat käy nelkkuun, mahtaako käydä joku muukin malli

 

Motonet 15-1661

Biltema 50-056

MH330

Link to comment

Vakion kokoinen suodatin on W920/17, olen käyttänyt myös pidempää Golfin suodatinta W719/5, siinä sama ulkohalkaisija kuin vakiossa.

Ahnendorp näemmä keksinyt "extra gross" vaihtoehdon, 92x142mm, kai se sitten mahtuu paikalleen.

  • Like 1
Link to comment
39 minutes ago, Paussi11 said:

Aiheeseen liittyen, onko tuotenumeroa öljynsuodattimelle joka on mallia matala. Jälkiasennus öljypumppuun, type1 moottori. Nyt ollut Vw Golfin suodatin. 

 

Ei välttämättä just Biltemasta. 

M-filter MH352 72mm leveä 60mm korkea

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...