Jump to content

Projekti '54 VW 1200


-tipi-

Recommended Posts

  • Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

No täällähän hoidetaan uhokin Sheriffien puolesta, ei ite tarvii. Väri jää mataksi mutta saattaa siihen jotain maustetta tulla, tai sitten ei. Ja se on orkkis Islannin vihreä.

Link to comment
  • 1 month later...

Ei oo kerenny talliin, mut eilen hain motivaatiota käyttämällä 2h sellaisten osien kiinni pulttaamiseen, jotka joutuu kuitenkin vielä irrottamaan. Eli olat, rummut, loksut, pyörät kiinni, ja auto seisoi jo omillaan. Pumalla tyhjä auto jäi keulasta n.5cm maasta, samalla renkaat otti jo loksun ulkoreunaan kiinni. Vaatii siis lisää säätövaraa ja kapeemman akselin, joka on työn alla.

Link to comment

Keula lepää loksun varassa renkaaseen. Yllättävän alas menee vakio Pumalla , dropeilla ja matalalla rengastuksella. Saas nähdä tippuisko paljon ilman loksuja. Kuvasta klikkaamalla lisää:

 

07w17_005.jpg

Link to comment
Keula lepää loksun varassa renkaaseen. Yllättävän alas menee vakio Pumalla , dropeilla ja matalalla rengastuksella. Saas nähdä tippuisko paljon ilman loksuja. Kuvasta klikkaamalla lisää:

 

07w17_005.jpg

 

 

Täytyy myöntää että olen helv....sti kateellinen

Hyvää työtä..

Link to comment

Oijoijoi! Näyttää hyvältä, varmaan sen takia että itte tilasin just autoon antrasiitin väriset 5-spoket ja eteen tuli juurikin sama 165/50/15 rengas! Hienoa nähdä että näyttää hyvältä sillä. Onko sulla takana sama profiili? Ittelle tulee taakse 185/65/15 eli pitäis saada vähän sitä old school lookkia aikaseks...

Link to comment

Renkaat edessä Bridgestone Potenza 165/50R15 ja takana 185/55R15 Kumhot. Ite otin taaksekin matala profiilit, että rengas madaltaa, ettei tarvi ruuvata niin paljon camberia. Pelottaa et syöpyy rummuista boorit, noi rummut kun ei ihan ilmasia ole.

 

GT78, 185/65 o saapin rengas, oldskooliin 165/80, 205/70 tai Kuplapajasta katusliksit ;o)

 

Puma on suoraan kaupan hyllystä täysleveenä.

Link to comment
Guest Markus
Keula lepää loksun varassa renkaaseen. Yllättävän alas menee vakio Pumalla , dropeilla...

 

Hyvalta nayttaa!

 

offtopiccia: Onko nuo droppiolkas vanhaa roipetta vai ootko nyt tilannu lahiaikoina? Kiinnostas vaan, etta onko saatavuus jo parantunu...

Link to comment

Renkaat edessä Bridgestone Potenza 165/50R15

 

Puma on suoraan kaupan hyllystä täysleveenä.

 

 

No niin nyt löytyi vastaus eli 165 renkaat mahtuu droppien kanssa (jos siis sulla cb dropit) ja normileveen keulan kanssa. Mites ootko ajellut jo?Miten alas voi laittaa yms. hankaako mistään lokareihin tms?

Link to comment
GT78, 185/65 o saapin rengas, oldskooliin 165/80, 205/70 tai Kuplapajasta katusliksit ;o)

 

No tota ensimmäistä kertaa liikenteessä joten ajattelin et tuo ero (65/50) olis johonkin riittänyt. Ei riittäny rahkeet tilata mitään 80-sarjaa :)

 

Mut se on sitte ku ollaan kumit sudittu sileiks...:D

Link to comment

CB:n dropit hommattu pari kk sitten Heseltä Kuusamosta. Usasta saa siis joten kuten.

 

Vakiolevyisen etuakselin ja droppien kanssa 165 tulee 5-puolilla aika ulos, kuten tämä kuva näyttää. Tosin myös nuo possun jarrut voi levittää hieman?

 

Wappuviikonloppuna ähelsin ohjauksen osia ja jarruja läjään. Vielä pitää takarummut vetää momenttiin ja säätää sekä ilmata jarrut. Nesteet sain jo sisään. Jarrukengistä löytyi putsauksen jälkeen päiväysleima 16.6.58.

 

Kuvia.

Link to comment
No ajatuksena olisi 165/65 tai sitten tuo 145/65. Saako 165/65 laittaa 4.5" vantehelle? Vai onko typerä idea?

 

Noiden välistä löytys vielä 155/60 joka korkeutensa puolesta vastaa käytännössä 145/65:tä. Teoriassa on jopa hieman matalampikin.

Link to comment

Juu joo, 4.5" vanteelle sais taulukon mukaan laittaa 165/65 renkaat.

4,5" vanteella ei ainakaan pitäs olla liian lähellä lokarin reunaa. Varsinkin jos et on 29. Vai olenko väärässä? Onko kokemuksia,kommentteja, ideoita?

Link to comment

Onkohan rattiakseleita montaa eri mittaa, kun ei yllä kierreosa ratista läpi. Silmpukan päässä pitäs olla kaikki OK. Ja miusta näytti et töötin hiilen vastakappalekin ois ollu akselissa ja putkessa samalla kohtaa?

 

ratti%20001.jpg

ratti%20002.jpg

Link to comment

Oikean mallisen simpukan vaihtamalla korjaantui, kuten Mika tiesi kertoa.

 

Tangossa ja rättiniveleen tulevassa T-kappaleessa on molemmissa pultille hahlot, joten sitä ei voi väärään syvyyteen asentaa.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...