Jump to content

Projekti '54 VW 1200


-tipi-

Recommended Posts

Oho! Konttorin täti soitti että kilvet on hyllyssä, ja ilman reikiä. Tulivat viikossa! Otin viimeisen käytössä olleen Hö-8XX, tuon Öön takia. Muut otteessa olleet taisivat olla jotain UK-XXX ja AV-XXX.

 

Sähköjen parissa meni eilenkin puolille öin. Etuvalot ainakin jo skulaa ja virtalukko&valokytkin paikallaan. Jänskä homma oli huomata että lähi- tahi mittarinvaloilla ole sulaketta ollenkaan. Sähkökaavioon kliketiklik

 

Sitten koitin vaihtaa takapiirin jarruvaloanturin uuteen, koska se tihkutti nestettä. Mutta eipä auttanut. Pääsylkkä on uusi Motonetistä ostettu LGP merkkinen (tjsp.).

 

1) Pitäiskö kokeilla laittaa anturin kierteeseen tiivisteteippiä, vai onko se sama kun ampuis itseään suoraan jalkaan?

 

2) Auttaskohan jos vaihtas jarruvalokytkimen ja takapiirin putken lähdöt päikseen?

 

3) Saako mistään OEM Ate pääsylkkiä? Muistaakseni ennekin on saanu näitten harakirisylkkien kanssa painia.

Link to comment
  • Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Raggare

ekana tietty ghettoviritys ja teipillä, sit ku se pettää ni kokeilet vaihtaa paikkaa ja teipillä. sit ostat lopuks jonku eheen :D

 

t. motonetin made in eu(italy) sylkissä reijät pielessä

Link to comment

Kukas selittää miksi taka(ajo)valoille (5W) on molemmille omat sulakkeet ja johtonsa edestä saakka? Onko kaks kpl 0,75mm2 johtoja ollu halvemmat kuin yksi 1,5mm2?

 

Ei ymmärrä perusinsinööri.

Link to comment
Guest Mika Raussi
ekana tietty ghettoviritys ja teipillä, sit ku se pettää ni kokeilet vaihtaa paikkaa ja teipillä. sit ostat lopuks jonku eheen :D

 

t. motonetin made in eu(italy) sylkissä reijät pielessä

Hydrauliloku toimii, mutta pitäs saada vähintäänkin kohtuu kuivaks kierteet. Ei se toki mahotonta ole, mutta kokeile vaikka teippiä eka. Ei siihen kuole.

Link to comment

Lisää sähköhommia, nyt ei ois enää kuin sisävalo ja rek.kilvenvalo kytkemättä sekä selvittää miksei suuntaviitanmerkkivalo toimi. Sen verran jo mittailin et ei oikein tule vinkkarilta voltteja tarpeeks merkkivalolle.

 

Sitten joskus myöhemmin 12V invertteri (vain onko se konvertteri), josta virtaa radiolle ja lisämittareille. Ja sit vilkut aattelin kans jossain vaiheessa kytkeä.

 

Oikee etuvalo ei aluksi toiminut, syykin löytyi nopeesti, ks. kuvat.

 

Ja lisäsin sen auton ainoan releen, "Berg"-tyylisen käynnistysreleen akun viereen, OEM sulakerasian kera toki.

 

Kuvat

 

Moni amppeerisia sulakkeita '54 on käytetty missäkin? Ei edes käyttöohjekirjassa ole mainittu?

Link to comment
Lisää sähköhommia, nyt ei ois enää kuin sisävalo ja rek.kilvenvalo kytkemättä sekä selvittää miksei suuntaviitanmerkkivalo toimi. Sen verran jo mittailin et ei oikein tule vinkkarilta voltteja tarpeeks merkkivalolle.

 

 

Vinkkari kuule maadottaa merkkivalon.

Link to comment

Nyt on sähköt valmiit ja pääsylkkä tiivistetty. Aamulla käyttelin koneen lämpimäksi ja vaihdoin öljyt. Nyt jos illalla sais vaihteistoöljyt sisään ja jarrut ilmattua, vois käydä koeajolenkillä. Pitää vaikka videota laittaa jos pääsee moottorivoimin tallista ulos.

 

Sit sisustaa liimailemaan ja leimalle.

 

-tipi-

Link to comment
Guest Mika Raussi
Aamulla käyttelin koneen lämpimäksi ja vaihdoin öljyt. Nyt jos illalla sais vaihteistoöljyt sisään ja jarrut ilmattua, vois käydä koeajolenkillä.

Kytkin ylhäällä ja loota kuivana käytit konetta? Toivottavasti ei mitään käyny kun sillon kuitenkin noin puolet lootan osista pyörii.

Link to comment

Kytkin toki pohjassa (kakkoskakkosen pätkällä). Vaan eipä silti, laatikkoon ei lisää öljyä mahtunutkaan.

 

Nyt on ekat metrit ajettu, jarrut ei oikein toimi. Poljin löysä eka polkasulla. Liekö syynä ne puuttuvat esipaineventtiilit.

 

Videota en jaksanut enää illalla alkaa työstämään. Toi pokkari kun tekee ihan älytöntä kokoa, 4m 18s 640x480 vei 490Mb tilaa.

Link to comment

pitää sulta vielä varmistaa kun luultavasti veilä muistat, eli saako noi orkkis mustat kilvet (otteessa mullakin näyttäisi olevan alkuperäinen kilven numero) rekisteröintikatsastuksen yhteydessä autoon (olettaen, että ovat vapaana) vai täytyykö siinä tehdä jotai erityisiä kevätjuhlaliikkeitä?

 

Pitääkö ne esim. tilata etukäteen vai tilataanko ne tossa katsastuksen yhteydessä vasta? Viime rekisteröintikatsastuksesta kun alkaa olla jo 10v.

 

Mistäs olet muuten haalinut suksitelineet ja sf-tunnuksen? =)

Link to comment

Kilvet kantsii tilata ennakkoon, ja ainakin yksityiseltäkonttuurilta joutuivat erikseen laittamaan sähköpostia/soittamaan vankilaan, että tekivät ilman reikiä. Toimitusaika oli 2vko, mutta tulivat viikossa, noh auton leimakuntoon saattamiseen meni hieman enemmän kun toi 2 vko. Kyllä ne siellä konttorin hyllyssä säilyy vaikka pitempäänkin, koska maksat kuitenkin sen 17€ niistä etukäteen.

 

Telineet ja Soviet Finskaja-kilpi on edellisen omistajan haalimat, niin kuin suurin osa muistakin helyistä tuossa huussissa.

 

Ainiin, ovaalisi maahantuontitiedot ensi rek.numeroineen saat todennäköisesti Heikkilän Mikolta.

Link to comment

Kiitoksia pitänee panna kilvet tilaukseen pikkuhiljaa vaikka tossa auton tieliikennekuntoon saattamisessa saattaa kyllä vielä mennä kuukausitolkulla.

 

Ainiin, ovaalisi maahantuontitiedot ensi rek.numeroineen saat todennäköisesti Heikkilän Mikolta.
Eli nämä ilmeisesti kilven hankintaa varten tarvitaan? Valmistenumerolla näitä ilmeisesti kaivellaan?
Link to comment

No ei Mikolta saatavilla tiedoilla muuta hyötyä rekisteröinnissä ole, kuin että voit penätä AKE:lta useampien tunnusten avulla tietoja autostasi. Tai mahdollisesti kantakorttia mobilisteilta. Tallessa oleva vanha ote on paras asiakirja rekisteröintiin ilman kantakorttia tai kopiota aken mikrofilmeistä.

 

Mutta mukavahan se on sinunkin tietää mihin/kenelle/milloin autos on alunperin toimitettu. Ja runkonumerolla löytyy jos löytyy, riippu vissiin onko tullu virallista tietä.

Link to comment
  • 4 weeks later...
Sain säätölatat kiinni toiselle puolen, ihan OK:lta näyttää, mut kauas jäätiin tavotteesta, eli nolla maavarasta. Kuvissa siis säädöt pohjassaan.

 

 

jos meinaat tuolla vielä ajella kadulla...??? eikös tuokin riitä..heh heh...

Link to comment

Tuossahan tuo alimmassa kuvassa näkyy, säätö loppuu. Pitäs säätää boorista alemmas, mut ei varmaan loveuskaan latassa paljoa alemmas riitä.

 

Sain tänään toisen puolenkin tehtyä:

 

taka2%20001.jpg

 

taka2%20002.jpg

 

taka2%20003.jpg

Link to comment

No nyt on kauttaaltaan säädettävä alusta, säätö yläasennossaan:

 

tontitus%20001.jpg

 

Vielä paistaa aurinko alta:

 

tontitus%20002.jpg

 

Keula tontis:

 

tontitus%20003.jpg

 

Ja koko pirssi:

 

tontitus%20004.jpg

 

Ei paista aurinko enää:

 

tontitus%20005.jpg

 

Nolla toleranssi:

 

tontitus%20006.jpg

 

CuRb FeeLeR:

 

tontitus%20007.jpg

 

Nalle fartioi:

 

tontitus%20008.jpg

 

Laying pan:

 

tontitus%20009.jpg

 

Bags are for Fags:

 

tontitus%20010.jpg

 

tontitus%20011.jpg

Link to comment

Oi oi kun näyttää hyvältä! Alkaa näyttää siltä, että matalin kupla on jo löytynyt, jollet sitten säädöt yläasennossa meinaa himokselle lähteä :D

 

Ottaako muuten edessä renkaat ajovalojen koteloihin kiini vai oletko modannut niitä?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...