Jump to content

Seiskakolmonen pallis, Westfalia conversio


Paadre

Recommended Posts

Haittalevy puuttuu kun on joku tyyninki kepukka. Mut tossa numero 18:ta on kyllä vähän välystä,

noi muut pitää käydä vielä kerran läpi huomenna. 

 

No, sit saakin alkaa etsimään tyhjäkäyntiä. Kierrokset vähintään riittävät, tähän pitää pyytyy kyllä kaveri apuun

kun en ite noita tuplia oikein haltsaa.

Link to comment

Pystyykö ton etuvakaajan kääntään ympäri? Vaikka tota ei ton enempää oo madallettu niin se on vähän turhan 

matalalla. Sen mitä syksyllä ajoin niin ei kummonen kinkama tarvinu olla kun nappas kii ja eihän tota autoa kyllä aleta

korottamaankaa.

Link to comment

Edelliset rakentajat ovatten vissiin aloittaneet pallon keventämisen poistamalla vaihdevivustosta turhat puslat. 

En nimittäin löytänyt mitään muuta puslaa koko vivustosta kuin sen ihan etummaisen ja senkin samalla uusin,

noista "sulkapalloista" ei ole tietoakaan.

 

Ristikko oli aikas tuoreen näköinen ja luonnollisesti väljä, vähän papukaijaa kehiin ni johan tuli tismee,

tiedä sitten kauanko pysyy tollasena. Vaihteet kyllä tuntuvat nyt tarkemmilta ja tuntuisi pakkikin toimivan, 

välyksien poistolla oli ihme vaikutus. 

 

Kuinkahan hyvä tuosta oikein tuleekaan kun saa noi sulkapallotkin paikalleen.

Link to comment

Empin Hurst-kopiolla noi kyllä tuntuu aika hyvältä mut kyllä ne sulkapallot pitää kokeilla,

sais meinaan vieläkin tarkemmat olla kun on kuplaan tottunu. 

Sulkapalloja ei käsittääkseni saa laitettua irroittamatta vaihteistoa. Tangon saa ulos vain takakautta.

Link to comment
Guest Palloilia

Etummaisen sulkapallon sain joskus vaihettua ottamamalla eteenpäin tankoa, muistaakseni ei tullut helposti eikä sulkapallo asennus helppo kun suunta on väärä, mutta sain omassani sillä vähän postettua väljyyttä ilman vaihteiston pois ottamista.

Link to comment

Säätelin sen jarrupetaalilta lähtevän tangon niin, että poljin pääsee ihan ylös asti. Muutaman kierroksen joutu

pidentämään. Katsotaan vaikuttaako noiden jarrujen jumiutumiseen noin yksinkertainen asia.

 

Olisko sivystynyttä arvausta mistä toi vuotaa öljyä? Yrittäny nyt useamman päivän kurkkia ja

mielestäni ei kyllä tönäreiden suojaputkista kuse, vuotaa enempi repsikan puolelta. Alkaa menemään kohta tunteisiin...

Link to comment

Venakopan tiiviste on aina melko varma veikkaus, jos ei siitä tai just tönärin suojaputkista (tai kierosta öljypohjan kannesta / öljypumpun kannesta) niin sit menee yleensä työläämmäksi kuten öljynjäähdyttimestä, lohkon saumasta, kampuran stefasta.

Link to comment

Juu ei näytä olevan mutta mielestäni on kyllä kuivat juuret kun niitä tuossa tiirailin. 

 

Pitää huomenna tutkia lisää, kävin pesemässä ton kiukaan alapuolelta ni jos nyt vähän paremmin

sais tolkun vuodon alkuperästä.

Link to comment

Tunnen tuskasi, itse huomasin eilen oman koneeni alkaneen tihkua öljyä noin 500km ajojen jäljiltä. Vuoto on todella vähäistä mutta jostain sitä pukkaa pihalle kuskin puolelta :(

 

Type nelonenhan sulla taisi kanssa olla ? Öljypumppu jos vuotaa, niin sitten taitaa mennä koneen irroitukseksi. Pumpun ympäristön pääsee kyllä tarkastamaan kun nyppäät puhaltimen ropellin pois, siitä reiästä pääsee näkemään öljypumpun ympäristön aika hyvin. 

 

Jos suojaputket eivät vuoda, niin sitten syyttäisin ekana venakoppia, öljyntäyttöputken ja lohkon liitosta tai öljytikun/puhallinkopan välistä kumitötteröä. Nuo kaikki kun ovat siellä repsikan puolella. 

Link to comment

Juu, nelkun koneellahan tämä. Kiitos hyvistä vinkeistä, eipä tullut mieleen, että ton puhaltimen takaa 

pääsee vakoilemaan. Vähän tuota jo epäilinkin, että jos pumpulta vuotaa niin saa käyttää koneen alhaalla.

 

Täytyypä jatkaa tutkimuksia jos olisi joku "helppo" vika.

Link to comment

Siis toi reikä ei ole kannessa vaan olisiko peräti lohkossa. Se on paljon syvemmällä kuin tuo kuva antaa

olettaa.

 

Tarkista vielä tuon mutta mielestä sotkee koneen takapäästä, siihen poikittaiseen tukirautaan tuppaa muodostumaan tippoja.

Öljypohja on pysynyt pesun jäljiltä puhtaana.

Link to comment

Hetkinen, onko tuo reikä siis koneen takaosassa, onko tuo kuvasi siis väärin päin ? Eli onko tuo reikä lähellä öljytäyttöputkea. Jos näin, niin siinä pitäisi olla termostaatin vaijerin urapyörä, mikä kääntää vaijerin kulkemaan läpille. 

 

 

Jos vauhtipyörän stefa vuotaa, niin käytä kumpaakin askin ja lohkon välistä alimmaista pulttia auki. Sen verran sitä väliä saa sitten raotettua, että näkee tuleeko öljy sieltä välistä.

Edited by KimmoH
Link to comment

Juu on, hitto kun en älynny sanoa, että potretti män nurin.

 

Mut jos siihen vaan joku väkipyörä tulee sit ei hätää, katsos kun näytti jo hetken siltä, että öljy tulisi 

ko. reijästä. Pitääpä kokeilla toi raotus kans.

Link to comment

Juu on, hitto kun en älynny sanoa, että potretti män nurin.

 

Mut jos siihen vaan joku väkipyörä tulee sit ei hätää, katsos kun näytti jo hetken siltä, että öljy tulisi 

ko. reijästä. Pitääpä kokeilla toi raotus kans.

Tuo reikä pitää tulpata jos se rulla ei ole paikoillaan muuten tulee öljyt pihalle. Mistäkö tiedän? Mulla oli kuplassa nelkun kone porschen puhaltimella niin rulla poistettiin ja eka ajojen jälkeen ihmettelin että mistä tiputtaa öljyä, niin tosta reijästähän se tuli. Ruuvi paikoilleen hytikkatiivisteen kera ja tiputtelu loppui:)

  • Like 3
Link to comment
  • 2 weeks later...

Purkaamolla kollasin autoja ja sattu silmään tehostin joka näytti osavalta. 

Pitänee todeta, että millään ei nää niin hyvin kuin silmällä! Pulttijako käy suoraan

niin kiinnityksiin kuin sylinteriinkin, toi  jarrutanko vaatii hiukan modaamista.

 

Kuvassa ei ole pallon sylkkä kun kokeilin, että mahtuuko toi tehostajan mukana tullu.

post-1416-0-20928800-1462897258_thumb.jpg

post-1416-0-00446000-1462897285_thumb.jpg

Edited by Paadre
Link to comment

Kun tuota... Tämä se on noloa jos mikä, kun tuohan ei ole oikeastaan autosta vaan nelipyöräisestä

kulkuneuvosta johon vaaditaan b-kortti. Kyseessä kun on nähkäätten Peugeot partner. Juu, antakee anteeks,

en minä pahalla.

 

Osan numero: Bosch 9622244180

 

Halvalla noita ainakin saa:

http://www.ebay.de/itm/Bremskraftverstaerker-9622244180-BOSCH-Peugeot-PARTNER-1-9-51-KW-69-PS-Diesel-/371371748729

Link to comment

Seuraava kysymys menee vähä ohi mutta liittyy tuohon tehostimeen. Ootteko käyttäny mitään takaiskuventtiileitä pallokeuloissa? Useasta paikasta lukenut että sellain kannattas olla mut mun bussista ei sellaista löytynyt.

 

Niin ja hyvä tietää mistä autosta sopii tuo tehostin. Mites muuten se säiliö siinä päällä, joutuuko täyttämään auton alla vai saako letkun kabiinista niin kuin alunperin?

Link to comment

Ei kuulu olla konehuoneessa, putkessa on haara josta etummaisen pellin läpi n.kymmensenttinen letkunpätkä ja siihen tuo venttiili.

Edit, tää siis koskee 1974 nelostyypin koneella olevaa tuplakaasarimallia.muista en tiiäkkää!!!

Edited by tolvana
Link to comment

Takaa katsoen vasemmalla on reikä jäähypellissä mistä menee imusarjoilta tuleva metalliputki ulos. Siihen sitten pätkä paineletkua, takaiskuventtiili, pätkä letkua ja kiinni metalliputkeen mikä kulkee eteen jarrutehostimelle. Eli takaiskuventtiilin paikka on suurinpiirtein samoilla kohdin missä takarenkaatkin ovat, siellä on putkille/letkuille ihan kiinnikkeetkin, jos eivät ole ruostuneet jo pois. 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...