Jump to content

kuplaan levitetyt peltivanteet?


jake1986

Recommended Posts

Kuinka leveitä peltivanteita ootte laittanut kupliin ja mistä ootte niitä hommaillut taikka missä firmassa teettänyt? Itselläni on levitetyt pellit -65 mallin kuplassa alla mutta hieman tahtoisin leveämpää vannetta tilalle niin että tulisi lähemmäksi lokasuojan reunaa, kuplaani on madallettu yhden boorin verran takaa! Vannepajan sivuilta katselin mutta siellähän sanotaan että ei sovellu tieliikenteeseen jos vanteisiin tehty levitys muutokset? Oletteko silti käyttänyt niitä ajossa kielloista huolimatta?? =) Vinkkejä ja hyviä neuvoja kaivataan ja lisäksi muutama kuvakin ei olis pahitteeksi! ;)

Link to comment

Taitaa "ei tieliikennekäyttöön" lukea vannepajan sivuilla juridisista syistä. Eli paljon on vannepajan levitettyjä vanteita kuplien ja muidenkin tieliikenteessä olevien autojen alla. Ja tiukka veikkaus että vannepajalta saat suoraan vastauksen millaiset levitykset sopii kuplan alle.

Link to comment

Kevyesti madallettuihin taitavat laittaa 6-7 tuumasia. Tontitettuihin 8 tuumasia.

 

Tuolla sivutolkulla juttua madalluksesta, vanteista ja rengaskoosta kuvineen: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=537031&postdays=0&postorder=asc&start=20

Itellä kans rengastuksen kanssa pieni pähkinä meneillään,tuolta tosiaan hyviä vinkkejä kuvien kera.

Link to comment

Taitaa "ei tieliikennekäyttöön" lukea vannepajan sivuilla juridisista syistä. Eli paljon on vannepajan levitettyjä vanteita kuplien ja muidenkin tieliikenteessä olevien autojen alla. Ja tiukka veikkaus että vannepajalta saat suoraan vastauksen millaiset levitykset sopii kuplan alle.

Mitkä juridiset vaatimuket tulee täyttyä näissä vanhoissa autoissa? Muistaakseni E hyväksyntä tuli vaatimukseksi vasta -80 luvulla. Vanhempiin vehkeisiin sovelletaan ilmeisesti sääntöä että pitää olla ammattitaidolla tehdyt. STRO normit tuli 66, mutta niissä ei tietääkseni ole vaatimusta vanteen valmistukseen. Lisäksi on aikaisemmin ollut vaatimuksia lokasuojan alle mahtumisesta sekä vapaasti pyörimisestä ja raideleveyden muutoksista. Korjatkaa mikäli olen pahasti eksyksissä.

Edited by 1302S
Link to comment
  • 4 weeks later...

Taikka sitten tuttu katsastusmies joka katsastaa autosi ilman ns.vikoja! =D

 

No joo... Juuri tutkittiin tämmöistä tapausta jossa auto mennyt huomautuksitta läpi.

 

Etuakseli melkein poikki, etukolmio missä akseli kiinni paskana, pallonivelet väljät, kori ei ole oikeastaan mistään kunnolla kiinni pohjalevyssä...

 

Nätisti on taputeltu peltilappua vanhojen ruosteisten peltien päälle ja maalattu nätiksi... Paikka paikoin kopan sisällä vain bitumit pitivät koteloita kasassa...

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...