Jump to content

meton pystärirojekti/tekniikan parantelua,ruiskua ym


Recommended Posts

Noniin puhallinkoppa irroitettu ja tutkittu tarkemmin. Uudessa kopassa puhallinpyörän ja kopan välys aivan liian suuri verrattuna vanhaan. Eli ilma kyllä pääsee karkaamaan pyörän ohi.

Lisäksi 3/4 sylinterin puolen ilmanohjaus siivet on liian loivassa kulmassa sylinteriin nähden.

 

Vaihdoin uuden kopan koska vanha on itse kavennettu ja ruma.

Nyt tulee vanha takaisin paikoilleen, pitää vähän siistiä sitä.

Parempi vanha ruma toimiva mitä uusi hieno toimimaton.

 

Vanhan kopan välys

post-2666-0-97773800-1500371006_thumb.jpg

 

Uuden kopan välys

post-2666-0-81915400-1500371147_thumb.jpg

Edited by Meto
  • Like 1
Link to comment

Kannattaa ne ilmanohjausläpät laittaa sinne puhallinkoteloon jos ei ole, niillä on aika iso merkitys minne ohjaa ilman. Itse olen omiin virimoottoreihin laittanut oem välitangolla oikeaan auki asentoon ja hitsannut siihen. Kesäkäytössä termaria ei tuu käytettyä.

  • Like 1
Link to comment

Kannattaa ne ilmanohjausläpät laittaa sinne puhallinkoteloon jos ei ole, niillä on aika iso merkitys minne ohjaa ilman. Itse olen omiin virimoottoreihin laittanut oem välitangolla oikeaan auki asentoon ja hitsannut siihen. Kesäkäytössä termaria ei tuu käytettyä.

Kyllä ne kannattaa laittaa,nyt ei tullut laitettua kun ei noita läppiä mulla ollut. Ois jostain pitänyt hankkia mutta ei ehtinyt tähän hätään.

Koeajossa vanhalla kopalla öljynlämmöt nousi nyt 100 asteeseen. Eli noin 15 astetta kylmempänä mitä tuolla toisella kopalla. Ilmakin oli kyllä vähän viileempi..

 

Lisäjäähdyttimen asennan vielä niin eiköhän se siitä..

 

post-2666-0-64576600-1500454529_thumb.jpg

Edited by Meto
  • Like 2
Link to comment
  • 3 weeks later...

Lämpöongelmat historiaa,asensin vielä puhaltimen kennolle jolla lämmöt tippuu hetkessä 90--> 80 asteeseen. Flektin ohjaus katkaisijalla. Pitää joskus asentaa termostaattikytkin..

Ilman flektiä helteellä meinas vielä lämmetä. Kenno sellaisessa paikassa ettei ajoviima oikein pääse vaikuttamaan.

post-2666-0-27144700-1502124066_thumb.jpeg

post-2666-0-12712600-1502124550_thumb.jpg

Edited by Meto
  • Like 3
Link to comment

Terästönärit vaihdettu Logmechin alutönäreihin ja samalla simmailin hieman keinuvivustoja. Koeajolla uskalsin jo kierrosrajoittajalle kiihdyttää. Tuntus vetävän aika hyvin.

 

Lauantaina olisi tarkoitus käydä Pudasjärvellä kiihdytys/testipäivillä kokeilemassa varttimailia

Edited by Meto
Link to comment
  • 1 month later...

Hiljaista ollut tallissa,tracton bar melkein tehty ja takapäätä nostin noin 10 mm ylemmäs.Nyt on takarenkaat vähän pystymmässä..

 

Sitten ajattelin että pitää imusarjoja vielä avartaa kun oli aika ahtaat tuolta keskeltä. Niinhän siinä kävi että toinen meni puhki

post-2666-0-61029700-1505643163_thumb.jpeg

post-2666-0-16499000-1505643476_thumb.jpg

Edited by Meto
Link to comment
  • 2 weeks later...

Vihdoin sain traction bar:in tehtyä..onpahan valmiina ensi kesää varten.

attachicon.gifDSC_1199.JPG

Ja bussin korkeammat pohjaanlyöntikumit kiihdyttelyä varten,näkyy nyt jousitus makaavan niiden varassa. On jämäkkä

Mattopuukolla helppo hienosäätää kumin korkeutta kohdilleen tai tekee tuplat eri mitalla. Edited by wp
  • Like 1
Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...