Jump to content

-70 Kuplaan turvavyöt taakse


Guest hammer_man

Recommended Posts

Guest hammer_man

Olisi ajankohtaista asentaa kesäautoon myös taakse turvavyöt.

 

Helpoimmalla kaiketi pääsisi lannevöiden kanssa, mutta kaikesta huolimatta suunnitelmissa olisi 3-piste rullavyöt lasten turvaistuimien takia.

Tai tarkemmin sanottuna kaiketi 4-piste, kun kuvia nähnyt missä kela alhaalla selkänojan takana eikä "hattuhyllyllä" tai pilarissa.

 

http://www.fixusnet.fi/fin/turvavyo_taka-p-50104-52029/

http://www.tarvikkeet.fi/tuote/667/turvavyot/turvavyo-takaistuin-4-pist_kiinnitys

 

Mitä kaikkea pitäisi tutkia autosta sekä ottaa huomioon ennen kuin laittaa pari sataa vöihin, että saa varmasti myös asennettua paikoillaan?

 

Tähän asti riittänyt käydä katsastuksessa sekä bensamittarilla, joten kaikki neuvot otetaan avosylin vastaan turvavöihin liittyen :)

 

Tuolta kävin jo vähän kuvia ihmettelemässä....

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=496609&postdays=0&postorder=asc&highlight=seatbelt&start=0

Link to comment

Tai tarkemmin sanottuna kaiketi 4-piste, kun kuvia nähnyt missä kela alhaalla selkänojan takana eikä "hattuhyllyllä" tai pilarissa.

 

 

3-piste: 

150px-Seatbelt.svg.png

4-piste

fkhtr052.jpg

 

Eli noissa on eroa melkoisesti kiinnityksessä. Tarkoittanet siis kolmipistevöitä?

Link to comment

Mulla on bajassa samoin kun samban kuvissa, tosin ostin -90 mallisen kadetin 50€ hintaan, otin vyöt ja koneen myin 70€ hintaan ja loput vei romurekka. Etuvöiden vastakappaleille piti laittaa n15 cm jatkot mut muuten bueno setti.

Link to comment
Guest hammer_man

3-piste: 

150px-Seatbelt.svg.png

4-piste

fkhtr052.jpg

 

Eli noissa on eroa melkoisesti kiinnityksessä. Tarkoittanet siis kolmipistevöitä?

913-5.jpg

 

Onko tuo sitten kolmipistevyö neljän pisteen kiinnityksellä?

 

Koska jos ostaa tavallisen 3-piste vyön niin rulla tulisi tuonne kattoon kiinni, mikä omasta mielestäni ei näytä yhtään hyvältä :)

Edited by hammer_man
Link to comment

Onko tuo sitten kolmipistevyö neljän pisteen kiinnityksellä?

Ei ole, vaan kyllä se on 3-pistevyö, koska ihmistä pidetään kiinni kolmesta pisteestä. Vastaavasti 4-pistevöissä ihminen on kiinni neljästä pisteestä.

Link to comment

913-5.jpg

 

Onko tuo sitten kolmipistevyö neljän pisteen kiinnityksellä?

 

Koska jos ostaa tavallisen 3-piste vyön niin rulla tulisi tuonne kattoon kiinni, mikä omasta mielestäni ei näytä yhtään hyvältä :)

Mä en oikeen ymmärrä, et miten toi 3-pistevyö 4-pistekiinnityksellä toimii käytännössä.

Miten tonne väliin kammetaan se ihminen?

Link to comment

Mulla on sit ollu kaikissa autoissa joku omituinen kolmipistevyö, kun tuota kuvassa vasemmalla alhaalla olevaa kiinnityspistettä ei oo ollu yhdessäkään.
On vaan ollu rulla, ylälenkki ja vastakappale, mut toi neljäs on mulle mysteeri.

Link to comment

Kurre: toi vasemmalla alhaalla oleva on lantiovyön kiinnityspiste. Kuva on hieman hassu, mutta yrittää osoittaa apukuskin takana olevaa takapenkin istuinpaikkaa, takasivuikkunan pätkäkin näkyy kuvassa.

Link to comment
Guest hammer_man

Aivan normaali kolmepistevyön kiinnityshän tuo on. Ei tänpäivän henkilöautoissakaan ne rullat ylhäällä ole vaan alhaalla ja vyö kulkee ylhäällä tuon silmukkalenkin kautta.

Riippunee täysin autoista.

 

Itsellä mitä 3b(g) Passatteja ollut niin kaikissa tuo takapenkin rulla ollut olkapään takana eikä missään tavaratilan lattianrajassa :)

Link to comment

Hi.Kun en löytänyt ylärullallista takaturvavyötä asensin rullan alas läpipultilla.Itse joutuu vastaamaan pulttien ja aluslevyjen sekä mutterien mitoituksesta.Alarullassa oli asennonsäätö.

Link to comment

Minulla on turvaistuin "oikealla" 4 piste vyöllä takapenkillä. Alakiinnitykset sai sopivasti korin kiinnityspultteihin kiinni istuinosan alle ja ylä kiinnikkeet takapenkin taakse lattiaan kiinni. Tällä systeemillä tosin ei saa kuin yhden penkin, koska asettuu takapenkin keskelle

Link to comment
Guest hammer_man

Vyöt hankittu ja asennettu paikoilleen.

 

Asennuksessa ei mitään ihmeellistä tullut vastaan. Ainoastaan hattuhylly täytyy tehtä uusiksi, kun jalat melkein kyljissä kiinni niin rullat ei sopineet väliin...

 

 

14172426.t.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...