Jump to content

Varhaispalliksen (yms.) vaihdevivusto


Recommended Posts

Onko näissä takamoottoreissa kuinka oleellista laatikon ja vaihdevivuston keskinäinen samansuuntaisuus? Eli pitääkö paketti olla linjassa? Mietin vain noita vaihteenvaihto -ongelmia (toinen laatikko jo, eli ei siitä kyse).

 

Onko kukaan päivittänyt tuota vivustoa tiukemmaksi? Tuntuu että puslien ja muiden vaihtaminen ei ole auttanut. Toisaalta uusi loota on erilainen (002 vaihdettu 091:seen) ja ongelmat on voinut siirtyä sitä myötä toiseen kohtaan :)

 

Kuplaan noita vivustoja on päivitelty ainakin mutta mitens palloon? 

 

Alkaa kyllästyttää tuo epämääräisyys :)

Link to comment

Onko näissä takamoottoreissa kuinka oleellista laatikon ja vaihdevivuston keskinäinen samansuuntaisuus? Eli pitääkö paketti olla linjassa? Mietin vain noita vaihteenvaihto -ongelmia (toinen laatikko jo, eli ei siitä kyse).

Ne on luonnostaan tarpeeksi hyvin linjassa. Jos vaihdoitte laatikot kokonaisena nokkapaloineen niin 091:sen pitäisi olla paljon parempi (002-mallisen nokkapalan "hockey stick" yleensä kulunut väljäksi).

 

Vaihdekepistä kannattaa tutkia että pyöriikö se (ei sais paljoakaan). Pyöriminen aiheuttaa ylimääräistä veivausta kun kepin mutka kertauttaa liikkeen. Kepin alapäässä on pallo jossa pyörimistä estävä tappi. Jos purat kepin irti, merkkaa osien paikat ensin, säätäminen menee nopeammin.

 

Mulla oli uudempimallisen kepin tapissa jo "alkavaa kulumista" havaittavissa:

 

post-77-0-73386500-1463044081_thumb.jpg

 

En keksinyt muuta kuin hitsasin poranterän pätkän suoraan palloon kiinni. Keppi on nyt paljon timmimpi vaikka itse ongelmaan ei mulla auttanutkaan (1 ja 3 menee niinkuin kumia vasten painaen päälle ja pomppaavat pois ajaessa... Kumma juttu).

Link to comment
  • 3 weeks later...

Joo, tuon tapin vaihdoin ku hävis :) Puslia oon vaihdellut pariin otteeseen - ne tuntuu runnoutuvan tuolla kanavassa ja melko pian. Lisäksi T kappale takana meni ihan mutkalle (halpa kiinalainen tarvike).

 

En edes muista tuliko 002:sta nokkakappale, ainakin kytkinkopan vaihdoin 002:sta. Setti on ehkä aavistuksen lähempänä keulaa. akselia en pätkässy mikä ois ollut toinen vaihtoehto jos kytkinkopan ois pitänyt.

 

Melkein tekisi mieli päivittää koko keula (akseli, ohjaussimpukka, kaasupedaalit jne.) koska kukaan muu ei oikein osaa edes ajaa autoa :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...