Jump to content

911 possun startti kuplaan?


Guest Petri.Partiainen

Recommended Posts

Minulla on ollut punaisessa G-Lookkerissa tuollainen jo 20 vuotta jos se on se 0,8hp malli

 

Nyt kun taistelin tuon -73 mallisen 911 possun starttiongelmien kanssa ja ostin varaosiksi vielä toisen tuli mieleen että onpas tutun näköinen ja käynpäs vilkaisemassa kuplaan oleva varastartti varastosta ja sama varaosanumero niissä oli, eli olisi ollut startti jo ennestään kotona, eipä tullut mieleen että on sama.

 

En usko että on yhtä tehokas kun skodan jos joku diesel malli, eikö niissä diesel starteissa on luokkaa 1,5hp (vai oliko se kW), kyllä tuo kuitenkin minulle riittää käynnistämään 2.1L strokeria ja possun 2.4L kutosta, eikä ole ongelmia startin puslan kanssa kun tuo ei sitä käytä

 

edit. onko tuo aito Bosch vai joku uustuotanto, omat on vanhat Boschilaiset

 

Dennis

Edited by Dennis
  • Like 1
Link to comment

Minulla on myös vanha Boschilainen porschen startti ja olen ollut tosi tyytyväinen. Merkittävästi voimakkaampi kuin kuplan alkuperäinen. Minulla on ollut myös Skodan bensakoneen startti. Se on vielä voimakkaampi, pienempi ja kevyempi. Mulla skodan tarvikestartti kuitenkin hyyty kahden kesän jälkeen. Oli kylläkin normaalia käyttöä pidempiä yhtäjaksoisia pyörityksiä kuivasumpun öljynkiertoa testatessa.

Hyvin jaksaa porschen startti pyörittää vaikka kuutioita on 2.4 ja puristuksia 12.5.

 

Link to comment
Guest Petri.Partiainen

tilasin nyt sit tollasen uustuotanto startin. katotaan kauan kestää, tosin oman kuplan kone on aika vakio.

 

tuota "possun starttia" ei tarvi vissii muokata mitenkää, vaan on bolt-on?

Edited by Petri.Partiainen
Link to comment

Kuplaan sopiva 1,8 kw. uusi startti ( ei tarvitse ohjausta vaihdelaatikon kautta ja TEHO riittää ). 

Hinta 150 euroa. .... P. 0400704470

Tuossa ilmeisesti sama ku yllä. 

http://aircooled.fi/tuote/5382/startti-12v-valitetty-18kw-electrix

 

Tässä tehtaalta lähtiessä kuplaan laitettuna hammaskontakti n. 1/3 vajaa 12v kehällä.

Osa immeisistä sorvaa laippaa, osa ajaa semmosenaan. 

 

Juha varmaan kertoo onko hänen startissaan muokattu tuo laippa vai ei. AC versiossa ei ole.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...