Jump to content

Juniksen ohjaus


Recommended Posts

Sain juuri juniksen leimattua ja intoa ajamiseen riittää.

Autoon tehty normi alustajutut, flippiolata ja straightaxle conversio.

Aurauskulmat säädetty.

Auto on kuitenkin aika hirveä ajaa. Mutkiin saa kääntää oikein voimalla ja sitten yht' äkkiä kevenee ja haukkaa.

Millä saa paremmaksi? Onko casterit vituillaan?

Link to comment

Enpäs osaa juuri neuvoa, mutta mulla on samat madallusjutut tehty ja mielestäni oikeinkin hyvä ajaa. Ei vaadi voimaa, ei haukkaa ja menee sinne, mihin haluan. Aluksi ennen aurauksen säätöä, kun oli haritusta, niin silloin toki saattoi tehdä yllättäviä temppuja suorallakin tiellä.

 

Millaiset renkaat sulla on? Onko simpukka, nivelet jne. perusjutut kunnossa?

Link to comment

Väittäisin ettei auraukset ole kunnossa, simpukka liian tiukalla, apusimpukka liian tiukka yms. Mulla 165/40-16 edessä ja liikkeessä hyvinkin herkkä, paikallaan joutuu vääntää. Tuntuuko kahnutusta kun tunkkaat etuset ylös?

Link to comment

Itellä koitettiin niin mittaa aurauksia että montussa vedettiin liinoille akselista alaspäin sen verran kun arviois joustovaraa. Aika paljon kääntyy haritukselle kun raidetangot suunnilleen vaakatasossa ilman kuormaa.

Parani kummasti reippaalla aurauksella niin ettei joustotilanteessakaan renkaat

mee haritukselle.

Link to comment

Renkaat edessä 135/65/15 ja takana 145/80/15

Kaikki osat uusia tai läpikäytyjä.

Simpukkaohjaus.

Kovin on pienet noi sun renkaat. Mulla 165/65 edessä ja 185/70 takana, enkä tuon pienempiä eturenkaita laittaisi. Simpukkaa muistaakseni säädin löysemmäksi silloin ennen, kuin hokasin sen harituksen. Ohjaus sopii nyt niin hyvin mun löysille ranteille, etten ole tullut kiristäneeksi takaisin.

 

Mitä jos kokeilisit lisätä aurausta pikkusen kerrallaan ja testaat välillä? Eikös sitä saa olla melkein niin paljon, kuin mitä renkaat kestävät? 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...