Jump to content

Karmann Ghia ´61


Guest Kemin karavaanarin vaimo

Recommended Posts

  • 5 months later...

Tällehän kuuluu ihan hyvää.

Ghia otettiin ajoon 13.4. ja taaskaan ei mitään tullut tälle tehtyä koko talvena.

 

Osa saattoikin nähdä tämän syksyllä jopa päivän ajan myynnissä mutta se nyt oli sellaista pienten piirien puheenaiheen tietoista nostatusta. 🙂

 

Jokunen päivä sitten puhalsin bensalinjan puhtaaksi ja vaihdoin bensansuodattimen koska pari kertaa täytyi puhdistaa tyhjäkäyntisuuttimet talven jäljiltä. Samalla tuli tarkastettua syttö jne.

Venttiilit tuli säädettyä viime kesänä ja vaihdettua öljyt syksymmällä niin nämä on ohjelmassa taas joskus kesämmällä.

 

Takalokarin maalivirheen vois tieten jossain vaiheessa korjata ihan paikkamaalauksella ja josko tänä kesänä innostuis uusimaan lattiamatot, saapa nähdä, ajoauto kun on.

20190413_132316.jpg

  • Like 1
Link to comment

Newton Commercial myi minulle tosi hyvän näköiset matot Karmanniin, rahteineen ja kaikkineen ~700.

 

Grafiitinharmaa neliökuvio näyttää aivan alkuperäiseltä, mutta ei kyllä haise alkuperäiseltä kun nuo ovat huijanneet ja se on jotain muovikuitua josta matto (maton pohja?) on tehty eikä puuvillaa niinkuin alkuperäiset.

 

Ehkäpä muovin käry vähän vähenee vuosien varrella.

 

Ei ole vielä asennettu mutta toveri harrastajat väittävät että sopivat erinomaisen hyvin, saa nähdä.

  • Like 1
Link to comment
10 hours ago, Tanhis said:

Millasias värivaihtoehtoja niillä oli. Ja niitä kumimattoja ei taida saada vieläkään mistään reporona.

 

Oivoi, enhän minä muista, mutta onhan minulla osoite:

https://newtoncomm.co.uk/pages/vw-swatches

 

Se jäi vähän epäselväksi että saako noita kaikkia kaikennäköisenä kudoksena, esimerkiksi tuo "charcoal square weave", joka minulla on, ei ole listalla ollenkaan. Mutta kannattaa kysyä semmoista kun haluaa, nuo kun tekevät kaiken alusta asti itse niin eihän se ole ongelma tehdä sellaista joka tarvitaan.

 

Kumimatot ovat olio, jota ei ole nähty kenelläkään tuotannossa, äkkiseltään sanoisin ettei sellaisia saa kuin tarvikkeena/soveltamalla uudemmasta VW:stä.

Edited by Kharon
Link to comment
  • 3 months later...

Taas on yks kesä kääntymässä syksyyn ja matot edelleen tekemättä.

Itseasiassa ei ole tehty kevään suutinten putsauksen jälkeen taas muuta kuin ajettu ja sitäkin vain n. 2000 km kun pitemmät reissut tullu tehtyä Grossraumilla.

Pesut ja kiillotuksetkin jäänyt tekemättä kun säilytetty tallissa, kerran vesisateella pukkasin ulos ja hankasin harjalla 😀

 

Eilen säädin jarrut ja rasvailin etuakseliston. Tänään kävin töihin tullessa tuoreen leiman.

 

20190822_171700.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

1.9.2019 ostin palstalla myynnissä olleen vetokoukun.

 

Kopteri-lehdestäkin tuttu prätkärakentaja ja bussimies Kimmo H ystävällisesti nouti koukun myyjältä ja hillosi talliinsa Jyväskylässä.

 

Jyväskylästä koukun tölkkitapahtumasta tullessaan nouti vankkumaton tölkkimies Hanttapuli joka puolestaan hillosi koukkua Oulun Haukiputaalla tallillaan.

 

Viimein viime viikonloppuna puhelin soi ja Art_Zi soitti että lähdenkö mukaan Haukiputaan nurkille volkkarimerkeissä. Tietysti lähdin ja samalla saatiin koukku kotimatkalle paluukuormana, vielä Hanttapulin ja Puuhapetenkin pienimuotoisella avustuksella.

Kyllä suomi on hienoja ja avuliaita harrastajia pullollaan, heitä hyvitellään ensi kesän tapahtumissa. Kiitos.

20200201_094713.jpg

  • Like 4
Link to comment
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...