Jump to content

VW Kuplaan hyvät venttiilinjouset?


Recommended Posts

Tuntuu olevan kielioppi hukassa.

 

Joo, samaa naureskelin myös, Aatos kirjoittaa muka faktaa mutta pohja putoaa kirjoitukselta jonka ala-asteen oppilaskin osaisi kirjoittaa paremmin ;))

 

Vuosikausia siniraitaisia jousia käyttäneenä voin sanoa ettei niissä ole koskaan ollut mitään vikaa. Viimeksi pari viikkoa sitten siniraitaiset laitoin Volvon vinokoneeseen jolla ajetaan viikonloppuna evk-liigassa Joensuussa, helpottaa kummasti kun ei tarvi edes harkita muita jousia kuplan ja volvon koneisiin kuin näitä siniraitaisia, niitä minä käytän mutta olenhan moottorinrakennuksen mestari joten tiedän mitä teen.

 

Volvon B20 koneeseenkin oon sovittanut nämä jouset. Savarturbo.se sivuilta löytyy kuvia mun kannesta jossa erottuu siniset raidat selvästi. Flow & dyno shootout kisaan Ruotsiin lähetin volvon kannen joka rankattiinkin sitten parhaaksi kyseiseen moottoriin, jota ajettiin moottoridynossa eri tekijämiesten kansilla, mukana ruotsin volvogurut. Huippujousia voin kiittää hyvästä tuloksesta.         

 

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=48429&start=285

 

Virheellisen asennuksen johdosta hajoaa kaikki jouset, huvittava kirjoitus oli se kun oli vaihdettu toiset jouset siniraitaisten tilalle ja heti oli pelannut. Siinäkin on aika monta eri asiaa jotka voivat muuttua samalla ja muuttuvatkin eivätkä asentajat vaan huomaa sitä.

Tehopenkissä autoja oon säätänyt jos jonkin verran, pari kertaa oon saanut säätää venttiilinvälykset uudestaan kun ns. alan mestarit eivät vaan osaa säätää välyksiä kuplan koneesta, siinä sitä on sitten hyvä syyttää venttiilinjousia..

 

Taidanpa kysellä Kemin suunnalta onko siellä tietoa venttiilinjousien aiheuttamista konerikoista, tuttuja löytyy ympäri Suomen ja jokkispiireissä sana leviää nopeasti, kumma kun tietoa ei ole nyt jo löytynyt, mistähän mahtaa johtua?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment

 

jokkispiireissä sana leviää nopeasti, kumma kun tietoa ei ole nyt jo löytynyt, mistähän mahtaa johtua?

 

mistähän mahtaisi johtua =D

 

jarmo y vaikuttaa järjen mieheltä mutta hän on tehnyt yhden CRIITTISEN virheen... hän on lukenut trolli nimimerkki " maasturin " keksittyjä kirjoituksia ja kuvitellut ne aatoksen sanoiksi...

 

missä on kirjoitettu Aatos Josef Happosen toimesta että nämä kymmenet moottori rikot ovat tapahtuneet juuri JOKA MIES LUOKASSA?? laitatko lainauksen tästä keskustelu ketjusta???

Link to comment

 

Tuntuu olevan kielioppi hukassa.

 

Joo, samaa naureskelin myös, Aatos kirjoittaa muka faktaa mutta pohja putoaa kirjoitukselta jonka ala-asteen oppilaskin osaisi kirjoittaa paremmin ;))

 

Vuosikausia siniraitaisia jousia käyttäneenä voin sanoa ettei niissä ole koskaan ollut mitään vikaa. Viimeksi pari viikkoa sitten siniraitaiset laitoin Volvon vinokoneeseen jolla ajetaan viikonloppuna evk-liigassa Joensuussa, helpottaa kummasti kun ei tarvi edes harkita muita jousia kuplan ja volvon koneisiin kuin näitä siniraitaisia, niitä minä käytän mutta olenhan moottorinrakennuksen mestari joten tiedän mitä teen.

 

Volvon B20 koneeseenkin oon sovittanut nämä jouset. Savarturbo.se sivuilta löytyy kuvia mun kannesta jossa erottuu siniset raidat selvästi. Flow & dyno shootout kisaan Ruotsiin lähetin volvon kannen joka rankattiinkin sitten parhaaksi kyseiseen moottoriin, jota ajettiin moottoridynossa eri tekijämiesten kansilla, mukana ruotsin volvogurut. Huippujousia voin kiittää hyvästä tuloksesta.         

 

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=48429&start=285

 

Virheellisen asennuksen johdosta hajoaa kaikki jouset, huvittava kirjoitus oli se kun oli vaihdettu toiset jouset siniraitaisten tilalle ja heti oli pelannut. Siinäkin on aika monta eri asiaa jotka voivat muuttua samalla ja muuttuvatkin eivätkä asentajat vaan huomaa sitä.

Tehopenkissä autoja oon säätänyt jos jonkin verran, pari kertaa oon saanut säätää venttiilinvälykset uudestaan kun ns. alan mestarit eivät vaan osaa säätää välyksiä kuplan koneesta, siinä sitä on sitten hyvä syyttää venttiilinjousia..

 

Taidanpa kysellä Kemin suunnalta onko siellä tietoa venttiilinjousien aiheuttamista konerikoista, tuttuja löytyy ympäri Suomen ja jokkispiireissä sana leviää nopeasti, kumma kun tietoa ei ole nyt jo löytynyt, mistähän mahtaa johtua?

 

 

 

 

 

Jarmo Y:n kirjoituksesta voimme lukea ammattimiehen tekstiä joka perustuu tosiasioihin.

Kiitoksia kirjoituksesta.

 

 

 

 

Link to comment

Ensimmäistä postausta palstalle kirjoittava on kyllä hyvin aiheen valkannut. Puhelinnumeronkin kun laittaa googleen niin kukasoitti.com kommentit kertoo että kyseessä on puhelimia myyvä ja numeroon soitettaessa menee vastaajaan.

Edited by Tanhis
  • Like 2
Link to comment

 

 

Tuntuu olevan kielioppi hukassa.

 

Joo, samaa naureskelin myös, Aatos kirjoittaa muka faktaa mutta pohja putoaa kirjoitukselta jonka ala-asteen oppilaskin osaisi kirjoittaa paremmin ;))

 

Vuosikausia siniraitaisia jousia käyttäneenä voin sanoa ettei niissä ole koskaan ollut mitään vikaa. Viimeksi pari viikkoa sitten siniraitaiset laitoin Volvon vinokoneeseen jolla ajetaan viikonloppuna evk-liigassa Joensuussa, helpottaa kummasti kun ei tarvi edes harkita muita jousia kuplan ja volvon koneisiin kuin näitä siniraitaisia, niitä minä käytän mutta olenhan moottorinrakennuksen mestari joten tiedän mitä teen.

 

Volvon B20 koneeseenkin oon sovittanut nämä jouset. Savarturbo.se sivuilta löytyy kuvia mun kannesta jossa erottuu siniset raidat selvästi. Flow & dyno shootout kisaan Ruotsiin lähetin volvon kannen joka rankattiinkin sitten parhaaksi kyseiseen moottoriin, jota ajettiin moottoridynossa eri tekijämiesten kansilla, mukana ruotsin volvogurut. Huippujousia voin kiittää hyvästä tuloksesta.         

 

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=48429&start=285

 

Virheellisen asennuksen johdosta hajoaa kaikki jouset, huvittava kirjoitus oli se kun oli vaihdettu toiset jouset siniraitaisten tilalle ja heti oli pelannut. Siinäkin on aika monta eri asiaa jotka voivat muuttua samalla ja muuttuvatkin eivätkä asentajat vaan huomaa sitä.

Tehopenkissä autoja oon säätänyt jos jonkin verran, pari kertaa oon saanut säätää venttiilinvälykset uudestaan kun ns. alan mestarit eivät vaan osaa säätää välyksiä kuplan koneesta, siinä sitä on sitten hyvä syyttää venttiilinjousia..

 

Taidanpa kysellä Kemin suunnalta onko siellä tietoa venttiilinjousien aiheuttamista konerikoista, tuttuja löytyy ympäri Suomen ja jokkispiireissä sana leviää nopeasti, kumma kun tietoa ei ole nyt jo löytynyt, mistähän mahtaa johtua?

 

 

 

 

 

Jarmo Y:n kirjoituksesta voimme lukea ammattimiehen tekstiä joka perustuu tosiasioihin.

Kiitoksia kirjoituksesta.

 

Tää on jo ihan laadukasta komiikkaa... sun on Juha pakko jo itsekkin nauraa näille jutuille. Et sä livenä näin sekasin ole kun näistä jutuista vois ymmärtää. Vai oletkohan??

 

-P

  • Like 1
Link to comment

Ihan muutaman vw-kuplan, golfin, volvon, Fiat tc!n koneen kilpakäyttöön tehneenä voin kertoa että keiteleen koneen ns.sinileima venttiilijouset ovat varmasti hinta/laatusuhteeltaan parhaimmasta päästä Suomessa myytävistä ventjousista. Jos keskustellaan alle 100 euroa maksavista jousista, tajuaa sen jokainen vähänkin moottoritekniikkaa ymmärtävä, että ne ei laadultaan ole huippua.suosittelen että mittaatte ne nokkaAkselit vaikka ensin, tarkoitan joka nokkaa, yllättäen nevirheet lähtevät jo sieltä

Jos haluatte käytännön kokemuksen puolelta faktatietoa jousipaineista mulle voi soitella päiväsaikaan

0400108715 urjala

  • Like 3
Link to comment

Venttiilinjousien "kylmätesti" mittaustulokset ovat vain suuntaa antavia.

Todelliset tulokset saadaan vasta sen jälkeen kun jousia on kuormitettu muutamia satoja tuhansia ( 100000 ) kertoja ja annettu lämmön vaikuttaa niihin.

Sen jälkeen nähdään todelliset tulokset ja nauru loppuu ecomieheltäkin sen jälkeen.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 3 years later...
  • 11 months later...

Missä luuraa nyt satusetä " Aatos Josef Happonen " ? Sinisillä värimerkinnöillä olevat venttiilinjouset ovat varmaankin aiheuttaneet tänäkin vuonna Jokkiksessa lukemattoman määrän moottoririkkoja.... onhan niitä myyty tänäkin vuonna 2021 varmasti tuhansia ?

Edited by Maasturi
  • Confused 1
Link to comment
1 hour ago, -Alex- said:

Joko on tehty 10 000rpm kiertävä 300hp kuplan jokkiskone?

Riittääkö 9900rpm kiertävä ja 207hp?

Ei tosin jokkiskäyttöön tehty mutta vapari kumminkin.

Ei nuo siniset jouset ainakaan noista kierroksista olleet moksiskaan. Koneessa tosin melko keveä venttiilikoneisto.

Link to comment
4 hours ago, Maasturi said:

Missä luuraa nyt satusetä " Aatos Josef Happonen " ? Sinisillä värimerkinnöillä olevat venttiilinjouset ovat varmaankin aiheuttaneet tänäkin vuonna Jokkiksessa lukemattoman määrän moottoririkkoja.... onhan niitä myyty tänäkin vuonna 2021 varmasti tuhansia ?

Numeroista päätellen ei olla taidettu myydä kun venttiilin jousia eikä niitäkään tuhansia 😀

Link to comment
On 4/15/2021 at 6:56 PM, Maasturi said:

Missä luuraa nyt satusetä " Aatos Josef Happonen " ? Sinisillä värimerkinnöillä olevat venttiilinjouset ovat varmaankin aiheuttaneet tänäkin vuonna Jokkiksessa lukemattoman määrän moottoririkkoja.... onhan niitä myyty tänäkin vuonna 2021 varmasti tuhansia ?


Moro moro Kemistä =D

en oo ehtinyt " volkkari palstalle " kun on vähän ollu ilma jäähy pannuja kesken, teholuokka 2 ... 3 ... 400 hevos voimaa vauhti pyörältä! poika Jonnekaan ei suostu alle kaks sataa hevosvoimasta enää edes rakentaan =D

 

kemiin vähä kantautu huhu ettei " sinisiä herkkuja " enää valmisteta, mitenkähän on?? ringuuteltiin täältä kemistä telefoonilla numeroon 09-5612354 ja sieltä sanottiin että numero ei ole käytössä??? onkohan sinisten herkkujen aiheuttamien oikeus juttujen myötä kaatunu koko yritys???

 

Aatos Josef Happonen

Ajomiehenkatu -- K E M I

Edited by AatosH
  • Haha 6
  • Confused 1
Link to comment
4 hours ago, AatosH said:


Moro moro Kemistä =D

en oo ehtinyt " volkkari palstalle " kun on vähän ollu ilma jäähy pannuja kesken, teholuokka 2 ... 3 ... 400 hevos voimaa vauhti pyörältä! poika Jonnekaan ei suostu alle kaks sataa hevosvoimasta enää edes rakentaan =D

 

kemiin vähä kantautu huhu ettei " sinisiä herkkuja " enää valmisteta, mitenkähän on?? ringuuteltiin täältä kemistä telefoonilla numeroon 09-5612354 ja sieltä sanottiin että numero ei ole käytössä??? onkohan sinisten herkkujen aiheuttamien oikeus juttujen myötä kaatunu koko yritys???

 

Aatos Josef Happonen

Ajomiehenkatu -- K E M I

---------------------------------------------------------------

Voro Voro vaan sinne satumaailmaasi, sinun ilmajäähyt on todella kesken ja pysyvät myös siinä tilassa ja " Jonnekaan " ei saa edes mopostaan vakiotehoja koska hänen ja sinun yhteenlaskettu älykkyysosamäärä on apukoululaisen tasolla. Eikö huijariHapponen osaa soittaa numeroon 0400704470 ? ei osaa koska hänen laskutaito loppuu neljään joka oli hänen paras numero koulutodistuksessaan. 400 "hevos voimaa" vauhtipyörältä on kova luku.... ehkä se luku on sama joka tulee kun "olemattoman Happosen" moottorin vauhtipyörä lähtee irti jolloin se liikkuu 400 m. / sekunnin nopeudella. Jos osaat niin näppäileppä puhelimeesi numero 0400704470 niin saadaan juttusi nauhalle jokaisen kuultavaksi.  Ps. onko hieno huvilasi jo valmis ? ainakaan tänään aamupäivällä siinä ei ollut muuta kuin tyhjä puistotontti....

 

  • Haha 1
Link to comment
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...