Jump to content

Kirjoitelkaahan projekteistanne


Recommended Posts

Ujostuttaa palstalaisten reaktiot. Armoton vittuilu jos ei ole täydellisiä hitsisaumoja ja amatöörimäisesti käytetty pakkelia lommojen tasoitteluun. Joko auto haukutaan ähtäriksi tai liian matalaksi kottikärryksi. Ainoastaan 100% entisöinneillä voi saada palstalaisten hyväksynnän. No, ehkä hieman kärkkäästi kerrottu, mut jotain tuollaista paistaa kommenttien läpi, mitä nyt reilu kymmenen vuotta noita lueskellu.

 

Täytyy vissiin tulla ulos tallista ja paljastaa mitä on tullu tehtyä viime vuodet.

  • Like 11
Link to comment

Rehellisesti kun kertoo mitä tekee/yrittää tehdä niin saa yleensä hyviä kommentteja.

 

Tuon takia otaksuisin että kovin moni ei täällä viitsi tekemisistään kirjoitella...

 

Tekee sen ehkä mieluummin jollain toisella ulkomaisella volkkaripalstalla, tms. foorumilla...

 

Itse touhuan tallissa koko ajan aktiivisemmin mitä pimeämmiksi illat tulevat mutta siellä nyt ei mitään kovin ihmeellistä ja uutta tapahdu joten mitäpäs niistä kirjoittelemaan...

  • Like 1
Link to comment

Ujostuttaa palstalaisten reaktiot. Armoton vittuilu jos ei ole täydellisiä hitsisaumoja ja amatöörimäisesti käytetty pakkelia lommojen tasoitteluun. Joko auto haukutaan ähtäriksi tai liian matalaksi kottikärryksi. Ainoastaan 100% entisöinneillä voi saada palstalaisten hyväksynnän. No, ehkä hieman kärkkäästi kerrottu, mut jotain tuollaista paistaa kommenttien läpi, mitä nyt reilu kymmenen vuotta noita lueskellu.

 

Täytyy vissiin tulla ulos tallista ja paljastaa mitä on tullu tehtyä viime vuodet.

 

Miten sen nyt ottaa. Nopealla vilkaisulla parilla ensimmäisellä projektisivulla enemmän putkirunkoa, laikkaa, moottoripyörää, bajaa ja vapaasti oman maun mukaan rakenneltavia kuin edes jollain tasolla alkuperäistyylin tähtääviä. Eiköhän tuohon pari räkäsaumaa ja pakkelitasoitusta sovi joukkoon riemuisaan. Jokainen tekee itselleen vai miten se menikään.

  • Like 2
Link to comment

Kyllähän se on niin että kaikki tekee taidoillaan ja resursseillaan. Toiset tekee alusta loppuun pan off fiksauksen ja toiset laittaa sen mitä tarvii että auto toimii.

 

Itse kyllä toivoisin että kommentaattoreilla olisi joku järki päässä kun kommentteja kirjoitellaan mutta kaikkihan saavat mielipiteensä esittää.

 

Itsellänikin tekisi mieli alkaa Karmanin totaali purku mutta järki huutaa välttelemään vuosien savottaa ja tekemään fiksauksia niin että auto pysyy ajossa jolloin ainakin itse nautin harrastamisesta eniten.

Link to comment

Jep, olishan sitä voinu hieman avata omaakin rojektia, enkä häpeä pakkelia, itse tehtyjä pohjia, maalausta joka ei todellakaan ole kiiltävää, viimesen päälle olevaa peilipintaa... Auto on tehty itselle ja käyttöön, piste.

Mikä ja kenen se olisi jos en olisi tehnyt autoa itselle? Tarttee varmaan avata rojektia, autohan on kilpien välissä.jo...

  • Like 2
Link to comment

Älä Karavaanari tee siitä ikuisuusprojektia.. täällä korjataan sen verran että talven jälkeen pääsee ajamaan taas.. Tuomo on oikeassa: ajo on tärkeintä, ei tehdä niin hienoa että ei kehtaa ajaa. Ajaminen on tärkeintä näillä ja siisteintä. Ei pokaalit ja näyttelyt.. Ok joillekin voi olla.. mutta silti se ajaminen on parasta.. tänä kesänä taas todettu se.. Ja reissussa aina sattuu ja tapahtuu, niinkuin Nordkapin retkellä: Nordkapp tunnelista ulos tullessa iso liuskekivi oli tipahtanut jostain sieltä korkeelta.. Ja kolme autoa täräytti siihen, no ilman suurempia ongelmia.. mutta ku ois siihen tallihelmeen osunut nii ois naama norsulla että tuliko jälkiä.. harmittais kyllä itteeki.. nyt ei niin harmittanut ku ei mennyt rengas eikä vanne.. välillä ropisi letkan hännilla korissa liuskekivee, mutta onneks ei lasiin tullut.. joku ventti sillä reissulla tuli mutta ei se mitään..

Link to comment

Pöh, turhaa herkkänahkaisuutta :) No itellä enemmänki viitseliäisyydestä kiinni. Ja eipä notsikaan ole edennyt vuosiin. Wiima kans vaiheessa. Siihen nyt päivittyi bolt-on etuakseli kuiteski. Kait sitä joskus, kun projekti alkaa taas edetä. Sitä tosin joutuu hetkeen odottaan. Wiimaa voisi yrittää kyllä nyt talvella taas viedä eteenpäin, jos ens kesänä sit ihan keskittyis jopa ajeluun sillä pitkästä aikaa.

Link to comment

Mulla jäi aikaisempi projekti kirjoittamatta lähes kokonaan, oikeastaan vain koneiden speksit saisin aikaiseksi. Seuraava projekti josta varmasti herää kyllä kysymyksiä kun visioita esittelee, alkaa tosin todennäköisesti vasta ensi kesänä tai sitä seuraavana talvena. Nyt kun on moderni kännykkäkin jossa hyvä kamera, ei voi sitten enää syyttää kuin itseään kun projektikertomus ei etene siinä missä projekti. Nyt talven aikana taas ei oo oikein projektia, on vaan pientä nysväämistä sinne tänne eikä nekään ihan täysin sovi tälle palstalle.

Link to comment

1 autossa taas syysprojekti eli katsastus.Käsivarren palovamma parantunut joten kilpaa talven kanssa mennään pihalle jarruja säätämään.Nyt 40 vuoden jälkeen myös tallin hankinta valmisteilla. Takaspoileristakin on piirustuksettehty ja kiinnitysruuvit ostettu joten hommaa piisaa.

Link to comment
Guest VenaCavaInferior

Pari vuotta ollut taukoa. Nyt sain uuden tallipaikan ja aikaa polkasta kupla projekti käyntiin. Ohjauksen rakentelulla aloitin, mutta kävipä sillai hassusti, että oli olka-akselit vaihtuneet matkalla toisiin ja raidetangon päät ei sopineet paikalleen.

Link to comment

Just niinku Urbantoy sanoi, nämä tykkää että niillä ajetaan.
Mun paksu ei palkintoja havittele, se vie mut kotoo johonkin tapahtumaan jne. luotettavasti.
Parasta on nähä ystäviä ja silleen.

Minäkii reilu 10v sitte sain tän paksun riesakseni ja linkistä löytyy varhaistiedot autolle.

Ite kaikki tehty.

No kaveri hitsas mutaman sauman muinoin.
 

http://www.kotinet.com/geronimo/auto.html

  • Like 3
Link to comment
  • 1 year later...

Edelleen omia sanoja lainatakseni, kyllä peiliin voi joskus katsoa jos tuntuu siltä, että täällä vain vittuillaan. Aika kärsivällisesti kokeneet hahmot ovat yrittäneet auttaa ja neuvoa, mutta joskus se ei tunnu menevän millään jakeluun.
​Kyllä tapaus "Bokseri 1500" on ollut ihan omaa luokkaansa. Ei siinä voi kuin nostaa handut pystyyn ja astua askel taaksepäin.

Toki tätä viihdyttävää episodia voi seurata, mielen tasapainoa uhmaten, Facebookin puolella. 

Link to comment

Mielestäni tämän foorumin vittuilu on vielä ns. Hyvän maun rajoissa. Parilla foorumilla törmännyt että mennään jo ihan henkilökohtaisuuksiin.

Itse olen ainakin saanut monesti avun palstan kautta ja useimmiten vielä nopeasti. Kysyy vaan reilusti niin saa reilun vastauksen.

  • Like 1
Link to comment

Ei oo nyt pariin viikkoon oltua tallissa, jos taas pian. Motivaatiota ja virtaa kerätessä näin kylmyyden ja pimeyden aikana, jos sais loppuvuoteen mennessä aikaiseksi sen verran että kehtaa kirjoittaa kuvien kera. Tulihan siinä vähän lisätöitä kuten aina projekteissa tuppaa oelmaan

Edited by -Alex-
Link to comment

Mukavaa on kieltämättä lukea ja katsella toisten touhuja, mutta itse en hirveästi viitsi tallitekemisistä huudella. Sitten voi ehkä omista toilailuista jakaa vanhoja kuvia, jos/kun projekti joskus valmistuu. Tähän mennessä on niin monta kohtaa mennyt uusiksi, että hyvä vain, kun ei ole tullut laitettua kaikille jakoon. Eilenkin piti laittaa pieni paikka aiemmin tehtyyn kohtaan, kun rupesi olemaan liikaa saumaa sauman päällä.

Samalla tässä tulee tietysti paljastettua jotain tästä projektista, mutta menköön!

6e823857f8a5650d20fa5d2686749375.jpgdf7c19b703e20254cd9ab7a47c5c16c7.jpg6af6d099d8910e081dbe4fc6b58a9650.jpg

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla

Edited by Jouni Vaahtera
  • Like 3
Link to comment
  • 3 weeks later...

Omissa autoissa jotain höpötystä olikin, mutta pannaan nyt tähänkin että sain viimein Karmann-projektin käyntiin ja se onkin edistynyt toveri harrastajien avustuksella vauhdilla, Karmann on pantu osiksi ja osittain jo hiekkapuhallettu, paikattu ja maalattukin jo.

 

Kuvakertomus etenemisestä tämän vuoden osalta tuosta eteenpäin: http://kharon.suomiforum.com/www/ghia3/#2017-11

 

Siitä taaksepäin onkin sitten vanhoja kuvia ostohetkeltä. Kori on vähän sellainen kuin on, suurin aika ja vaiva menee sen saamiseen kuntoon. Todennäköisesti rahallisesti myös vaikka peltivaraosiin ja tiivisteisiin yms. livahtaa kokolailla rahaa niihinkin.

 

Jos vain taidot riittävät ja budjetti kestää niin tuosta tehdään ns. hyvä eli ~alkuperäisen näköinen. Sen verran harvinaisesta mallista on kuitenkin kyse että siihen tähdätään.

 

 

Pannaan nyt sitten oikein tarinaakin kun kuvat eivät oikein kerro kovin paljoa ilman taustoja .. projektiosiosta löytyy.

Edited by Kharon
  • Like 1
Link to comment
  • 11 months later...
22 minutes ago, KimmoH said:

Ei näitä kukaan enää harrasta :D

Muutkun hullut.. ja kuulun siihen porukkaan.. ihan vilpittömästi myönnän että hullu oon, osa taitaa kyllä sen tietää ilman myöntämistäkin mun juttujen perusteella varmaan, mutta kestän sen kyllä..

Edited by Urbantoy
  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...