Jump to content
jannuz

-70 kuplan pientä pintaremonttia.

Recommended Posts

Kiitokset! Ei ole tullut kyllä sielläpäin ajeltua, camperitkin on tuossa nykyään suht maltilliset :)

Share this post


Link to post

Noniin jatketaas vähän tätäkin pikku tauon jälkeen. Kuplalla tullut vain ajeltua, mitä nyt konepellin virittelin kiinni. välissä piti yks prätkäkin tehdä.6EDBE681-C86B-4DB7-8ABD-6BAE87432A38.thumb.jpeg.e19fc5a883d50235db7bbcf3a7fb3223.jpeg

 

Nyt olis tarkoitus pistää sisusta viimein kuntoon, ja pieniä sipistyksiä ulkokuoreenkin joutais tehdä.E20B8684-89F2-4281-8326-38A64DB81193.thumb.jpeg.ff67fd917833ad9185f6f3fd830f36b2.jpeg

 

5CDF5B78-6317-48FB-A09A-985951435C76.thumb.jpeg.89e6cad4058604ff473a19493122f2aa.jpeg

 

Tuli ostettua kolmisyöttöinen teollisuus ompelukone jolla olis tarkoitus kokeilla mitenkä nuo verhoiluhommat luonnistuu. Jiibeeltä ostin jo 61 penkit joista lähdetään tekemään. Perään vähän kuvia lähtötilanteesta😁

Edited by jannuz
  • Like 4

Share this post


Link to post

Aloitin helpoimmalla😄 Soittimen muokkasin kojelautaan sopivammaks.

847AE9A4-48C3-4099-BE78-E1231B9B6B86.thumb.jpeg.cef54210c6b4a357e9e416a3c8c3ebe7.jpeg

 

EFD55843-2D8A-444C-A21A-CC7E082928B6.thumb.jpeg.9c9dd8809c32b04be97dac9c81a6dc77.jpeg
 
penkin rungot korjattu ja maalattu samalla muiden osien kanssa.27190A3D-DA68-4A21-B651-0B59648C563C.thumb.jpeg.f200cb12495699f13e135c9c1bdec12c.jpegF1DE2EC9-D637-412A-BED8-056062816868.thumb.jpeg.d8eb9cd993f2a4e5916dbae83b15f887.jpeg70CECFB7-433B-451A-B5FD-58DDFAB0C5DA.thumb.jpeg.5a9ea3b432df64ab933255c855ca1974.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pikku treenin jälkeen saatu takapenkki ja kauhukahvat verhoiltua 🤩 

A1776A1F-8564-4F99-9FEE-A8ABC3A4EFCC.thumb.jpeg.5c841b5e445f2f9b965991c46e7d7ecc.jpeg8AAFE537-1CE1-4738-9F49-0DF0790CB87F.thumb.jpeg.a38138748fb8366c6c3655b038f0bcd7.jpegCFE5E846-6ECE-4B25-9DEB-31EA004B6313.thumb.jpeg.fcb6c6d97a066c9561718e6cb6b2869d.jpeg

  • Like 12

Share this post


Link to post

Wolfsburgwestin pehmuste ei oikein vastaa odotuksia, eikä ryhdistynyt lisätäytteilläkään,joten hakusessa olisi paksutolpan ehjä alkuperäinen pehmuste/ koko etupenkki. Voin myös antaa vaihdossa tuon tai myydä erikseen jollekin.. 

Penkit -61 vuosimallista

 

Edit: vai onko  nuo istuinosan pehmusteet 66 vuosimalliin asti samat?🤔

560DF764-C45D-4688-BA98-E0E8095F2358.thumb.jpeg.ee755d5f21a80157706ef5e9676361be.jpegC2DAC14F-6211-4CD6-87ED-6ED5094F5B2F.thumb.jpeg.13988591cf58d5b3e74ab4794002bf3c.jpeg

 

Kuskin istuinosan sain sentään tehtyä, ”upotukset” vielä puuttuu.
38CBE332-5860-4558-B7FB-8472466E91FF.thumb.jpeg.ba32d235f3321bd629f1acfba1838a2c.jpeg

Edited by jannuz
  • Like 2

Share this post


Link to post

 

On 11/26/2019 at 5:58 PM, jannuz said:

Edit: vai onko  nuo istuinosan pehmusteet 66 vuosimalliin asti samat?🤔

Joo samat on. Taitaa vaihtua kesken mallivuotta 1967.

Edited by WescuM
  • Like 1

Share this post


Link to post

Mittarit mätsätty125C2222-4A66-4CF3-B6E7-87C402C6DE36.thumb.jpeg.c16110edbf28b1570598aadcb02bea91.jpeg

 

B0A624A4-FCF2-40B7-8ADA-A178137DC1BD.thumb.jpeg.5795fa6ed0adfc96b6ff54b43873d09d.jpeg

 

Onko kellään tullut tämmöstä 80mm mittaripaneelia vastaan lähempää kun jenkeistä? Tai jos jollain olis myydä niin ostan ilomielin😁0C638EE1-29F3-410F-BF5B-150B58580340.thumb.jpeg.9af59f21efaa9331f75b1fd6ab949780.jpeg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Leikkasin kovalevystä uudet pahvit  ja sain nekin verhoiltua.😎 Alkais nämäkin hommat olemaan pikkuhiljaa finaalissa.

B9C4550B-61EA-484E-AB19-8BE00E49E813.thumb.jpeg.82b5b8cc68f6db0f5a042f69c86350b2.jpeg

 

72B2EECF-40CD-4058-B790-FD304EE8DA75.thumb.jpeg.ed4107ed12967b9232d18d2d4a0b535f.jpeg

  • Like 9

Share this post


Link to post

Hienoa jälkeä! Millainen ompelukone sulla on, onko pahvit ommeltu kovalevyn läpi?

Share this post


Link to post

Kiitokset! Joo tosiaan nahkaan on liimattu 3mm laminoitu vaahtomuovi, jonka jälkeen tehty tikkaukset ja liimattu kovalevyyn.

koneena mulla on kolmisyöttöinen

Adler 167 johon vaihdoin uuden servomoottorin niin helpompi käsitellä. Eipä tämmöset millään peruskoneilla onnistuiskaan.

Share this post


Link to post

Teollisuuskoneet on tosiaan eri kaliiperin laitteita, olen nähnyt sellaisetkin ovipahvit, jotka tehty tikkaamalla kovalevyn läpi...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mahtavaa jälkeä tuo verhoilu. Mitä materiaalia tuo verhoilu on? Onko keinonahkaa vai jotain muuta ja mistä hommasit värkit. Omaan 64 kuplaan kanssa suunnitteilla verhoilut. 

Share this post


Link to post

Kiitos! Joo keinonahkaahan tuo. Sen tilasin saksasta stoffconseptilta. monesta paikkaa tilailin värimalleja ja tuolta löyty omaan silmään tarpeeksi matta ja oikean värinen nahka. Vaahtomuovi tikkauksiin etolasta, aluskankaat kangaskaupasta ja verhoilulangat ym liimat ja laminaattivaahtomuovit Muovikumilta turusta.
 

Tmi päälliset olis varmaan saanut halvemmalla ja nopeemmin.🧐

Edited by jannuz

Share this post


Link to post

Kylläkai ne TMI päällisetkin on ihan OK laadultaan, ainakin niitä paljon näkee laitetun. Itse kun tekee tai teettää verhoilijalla niin saa sellaiset mitä ei muilla ole. 

Share this post


Link to post

Uusien vanneksien sovittelua🤩 taakse joutuu teettäämään jäätävät spacerit kun tuli aiemmin vaihdettua lyhkäset vetärit pitkien tilalle.😒D222EBA6-A484-447C-924C-1801F2AEA40C.thumb.jpeg.b970ce467f8184963c5686d016a966e2.jpeg


Kojelaudasta tuli turhat reijät siloteltua sekä maalattua.A7DC4A49-8387-43BF-B12C-F64A46B73AC2.thumb.jpeg.188c24112295225738c3f5b3e00fbf6b.jpeg

 

Katon vaimensin ja pistin uuden verhoilun, yllättävän kivuttomasti meni vaikka kauhutarinoita kuullut tosta hommasta😁62B96F30-79C6-4187-9BB1-AA9B5FF45191.thumb.jpeg.b5fde2f8af906ae3783273c88c66b0b9.jpeg9C0194FB-DA91-4281-92ED-1D4CB73AA516.thumb.jpeg.0f17b9b3a65344863b88f357e0d367ad.jpeg 

  • Like 4

Share this post


Link to post

Joo nelisen tuumaa. Ja pyörä keskellä kaarta niin pitäs nätisti mahtuu vaikka lyö kunnolla kenttään. Ainakin toivottavasti😄 sisäpuolelta taitaa ensin ahistaa..

Edited by jannuz
Typo

Share this post


Link to post

Mittarihifistelyä Ja kojelaudan kasailua

 

CFB186B7-5BFF-4DFB-B5E9-2C1EDCEF9BA4.thumb.jpeg.f8847c28b03fd37628419dd9d278b331.jpeg

 

0D7E7AAA-4BA6-49A7-BB91-594796AE4591.thumb.jpeg.3ed38a61568320c205c0b4f2d5a124cd.jpeg

 

131F0AFF-D6D1-4691-9751-A5F480E94A0E.thumb.jpeg.637abf552394c1e01fb803882203fd2a.jpeg

 

Tuli hommattua myös kunnon kaasarit brosolien tilalle, eli uudenkarheat drla40 dellortot!

Osaisko säätögurut kertoa millä suuttimilla yms voisi lähteä kokeilemaan alkuasetuksia? Konehan oli pääpiirtettäin 1835, scat c35 nokalla ja vähän avarretuilla kansilla. 
Kaasarien mukana tuli 30 ja 34 milliset sisäkurkut, mutta pitäiskö olla 32🤔
B1DA3AC6-C902-4F44-A3E5-D51867298631.jpeg.9483c8f17fa0ea69d355d58a871b1684.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post

180, 140 ja kakkosen putket. 30 kurkuilla jää yläpää vahan vajaaksi, mutta aloita niillä. 34 liikaa köröttelyyn

  • Like 2

Share this post


Link to post

140 pääsuutin saattaa olla hiukan reilun kokoinen 30 sisäkurkuille, 32:lle se olis aika passeli.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Share this post


Link to post

Uudet astinlaudat ja wolfsburgwestin puskurit kiinni! Niin ja laitoin mä syksyllä tuommoset valojen ritilätkin.C2A0E3C2-AAC8-4930-B01B-410F73AAF00B.thumb.jpeg.9904d39e3ec790734117a5ca626992a5.jpeg
 

486EC864-9AB5-442B-AD1D-E85795395810.thumb.jpeg.9dae4fe5311c29dc3082ab402d93dfbc.jpeg

Sisustakin alkaa olemaan pikkuhiljaa nipussa, pitää vaan ottaa kunnon kuvat kun saa kaikki kasattua.

 

kone piti tipauttaa että sai soviteltua kaasarit ja vaihdoin kunnon koneen kannakkeet vanhojen tilalle kun oli hieman päässyt liikahtamaan. Samalla luistavan kytkimen tilalle kennedy stage1 ja kush lok levy. Luulis kestävän tuon koneen tehot😁 sähkönen bensapumppukin meni tankin alle niin jos ei tarvis niin enään sahailla käyntiin. Nyt äkkiä vaan kaikki kasaan ja kovaa ajoo 

 

3AF1D618-CC49-48DA-970A-1D984FAE7806.thumb.jpeg.dccc3f12716a90a416b1a0399467c32d.jpeg

 

9E94C6AD-0A66-46D3-811D-2C471D66D0E3.thumb.jpeg.93bdd39edf84b1b43d79ea89fed034f6.jpeg

 

A68FF5C3-8F06-48B6-8333-BDD68AF190DD.thumb.jpeg.ed8dba91e4370677a54ba7e27127c69e.jpeg

Edited by jannuz
  • Like 9

Share this post


Link to post

Sisusta ”valmis” ja kone paikallaan uusilla kaasareilla, tässä hätäiset kuvat. E4ABBCA0-D528-48C4-8E9E-E8EAD3046D92.thumb.jpeg.b2c7a30b035726e64c034afaa8272920.jpeg

 

D20C7789-6EF4-4D16-8037-85AF6C3642C9.thumb.jpeg.bf97ffe69c451e339780c9b1a4f9b287.jpeg
 

Löytyiskö jyväskylän tai keskisuomen alueelta ukkoa kuka sais kaasarit synkattua?

  • Like 7

Share this post


Link to post

Onko sulla kaasareissa alipaine nippoja mihin sais mittarin kiinni ? Mulla olis siihen passeli mittari ja sit tietty perinteiset "etanat" nurkkiin mutta niitä ei mahda saada nuihin helposti kun eikös nuissa kaasareissa ole tuplakurkut ?

Share this post


Link to post
5 hours ago, jannuz said:

Sisusta ”valmis” ja kone paikallaan uusilla kaasareilla, tässä hätäiset kuvat. E4ABBCA0-D528-48C4-8E9E-E8EAD3046D92.thumb.jpeg.b2c7a30b035726e64c034afaa8272920.jpeg

 

D20C7789-6EF4-4D16-8037-85AF6C3642C9.thumb.jpeg.bf97ffe69c451e339780c9b1a4f9b287.jpeg
 

Löytyiskö jyväskylän tai keskisuomen alueelta ukkoa kuka sais kaasarit synkattua?

 

Perussäätö olisi hyvä tehdä alkuun:

 

- seosruuvit 1.5-3.0 kierrosta auki

- läppien käyttötangot irti, ohut paperiliuska rakotulkiksi kaasuvipujen ja tyhjäkäyntiruuvien väliin. Peruuta tyhjäkäyntiruuvia kunnes paperi liukuu nihkeästi pois välistä, huomioi ruuvien hahlojen asento ja avaa silmämääräisesti molempia saman verran, noin 2 kierrosta.

- avustaja starttaa moottorin, säätäjä "avittaa" kaasuläppiä tarvittaessa kunnes moottori lämpenee ja käy tyhjää. Tarvittaessa molempia tyhjäkäyntiruuveja säädetään auki/kiinnipäin tarpeen mukaan kunnes tyhjäkäynti kuullostaa sopivalta

- " poksuva " kurkku on yleensä laihalla, on "jäljessä" tai imuvuoto. Tuplakaasareilla hae aina takimmaiset ensin balanssiin

- moottorin lämmettyä ja käydessä tyhjää kohtuullisesti voit tarvittaessa kuullostella letkun pätkällä imusuppilosta että ääni on samanlainen molemmilla vastakkaisilla puolilla.

- kun tyhjäkäynti kuullostaa kohtuulliselta sammuta moottori ja tarkista että takaapäin katsottuna molempien kaasuttimien käyttötangon kulma on yhtä suuri/samanlainen molemmin puolin. Säädä kulma tarvittaessa liu'uttamalla hexbarin vipua oikealle tai vasemmalle ja lukitse kun tankojen kulmat samat molemmin puolin

- avaa molemmat lukkomutterit säätö/synkronointitangoista ja napsauta kuulanivelet paikalleen kaasuttimien vipuihin. Säädä molempia sormituntumalla myötä/vastapäivään kunnes molemmissa on saman verran löysää liikettä myötä/vastapäivään ja kiristä lukkomutterit kevyesti molemmin puolin. Käynnistä moottori ja kevyesti vaijerin vipua painamalla katso lähteekö jompi kumpi puoli avautumaan ennen toista. Jatka jäljessä olevan tangon pituutta, yleensä "poksuva" puoli laahaa perässä.

- sytytysennakko oltava noin 10-15

- näillä ohjeilla itse osunut noin 90% kohdilleen jos ei imuvuotoja ja tyhjäkäyntisuutin oikean kokoinen tai pykälää liian suuri

  • Like 2

Share this post


Link to post
4 hours ago, KimmoH said:

Onko sulla kaasareissa alipaine nippoja mihin sais mittarin kiinni ? Mulla olis siihen passeli mittari ja sit tietty perinteiset "etanat" nurkkiin mutta niitä ei mahda saada nuihin helposti kun eikös nuissa kaasareissa ole tuplakurkut ?

Ei löydy alipainetta noista tosiaan ja joo tuplat on.

 

Joo tosiaan joku kurkku siellä hieman poksuu ja tyhjäkäyntiä ei meinaa saada rauhoitettua lämpöisenä.


Tuossa säätöajolla tuli huomattua että parivuotta vanha laatikon etukannake tais pettää kun rupes yhtäkkiä niin täristämään. Onneks vaihoin just pelkästään taaimmat vahvistettuihin🙄 noo ainakin se näyttää hyvältä.. toisiin vanteisiin oikeenkokoiset adapterit vielä tekovaiheessa niin ei saa niitä vielä alle.

EE83C3B4-2952-4CB1-B437-BC82D49FD340.thumb.jpeg.621864ff805b3f4f5ac210619951a0bc.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Poksuminenhan on ihan tyypillistä dellortojen kanssa kun tyhjäkäyntipiiri ei toimi kuten pitäisi. Usein häviää kun hetken ajaa, ja nykyään tuohon taisi saada jotain korjausarjaakin jolla tyhjäkäyntipiirin polttoaineen kulkua muutetaan niin että ongelma poistuu.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ite olen synkannut niin että tarkistan eri kierrosalueilla synkan ja tarvittaessa tehnyt lopullisen säädöt sille kierrosalueelle missä yleensä koneella ajetaan ~2000 rpm. Tyhjäkäynillähän harvemmin ajetaan.

Share this post


Link to post

Onpas tyylikäs auto ja hyvää projektinkerrontaa, iso peukku

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hattuhylly tehty ja verhoiltu että sai musiikitkin kuulumaan. Eli alkuperänen mankka jonka perässä linjamuuntimilla vahvistin yhdellä kaiuttimella tuossa ”ritilässä” ja sitten vielä erikseen aktiivisubbari hattuhyllyn alla. Ja auxilähtö soittimessa, johon voisi vielä hommata bluetooth palikan niin olis nykyaikaa.DFD94006-BA3F-40E9-9ADB-0BDEFD6AA4F6.thumb.jpeg.9aae4af77fd31467362be91869e37617.jpeg

 

4F12AF88-5C93-476C-8998-8A626B9A03AA.thumb.jpeg.b9e3ec477843809f1671ab36c98ecdee.jpeg

 

FDCB0494-C038-4C74-802F-D995A724865D.thumb.jpeg.621fd2dcab787d9f0f4b5b8ac84c9153.jpeg

Tuo keskikohta nousee tosta niin saa tavarat piiloon.

E299151D-6CA5-46F0-9068-ACD3FC01F9EB.thumb.jpeg.2d1724b33052c4c4cc657d354deef2c6.jpeg

Edited by jannuz
  • Like 18

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...