Jump to content

Korin oikaisu


Recommended Posts

Tietoa/apuja kaivataan. Eli kuplaani töytäisi(ilmeisesti valutti vauhdilla oman autonsa kuplan keulaan) joku mukava autoilija auton ollessa parkissa mäessä. Noh puskuri muunmuassa väänsi lokarin solmuun yms. Pahinta oli kuitenkin se että, tönäisy oli sen verran kova, että toisen puolen puskurin kiinnikerauta työnsi koria  sisäänpäin. Maalit lohkeilivat varapyröränkotelosta ja sisälokarista ja nyt kori on selkeästi jonkin verran keulasta vääntynyt ? Missähän tuon saisi kohtuuhintaisesti oikaistua takaisin, mieluiten pk seudulla mutta kaikki vinkit huomioidaan? Eli varmaankin sitä pitäisi vetäistä takaisinpäin. Ja juu ei jättänyt lappua...

Link to comment
  • 3 months later...
Guest Ozmopolite

Samanlainen tapaus itselläni muutama vuosi sitten. Joku oli Helsingissä parkkeeraanut kuplan peräni lyttyyn (jossa siis ei ollut edes puskureita) aika pahastikin, eikä tietenkään jättänyt mitään lappua tai muutakaan. Harmittaa tuollaiset. Se on vieläkin lytyssä ja mielelläni tietäisin myös miten sellaista saa suoristettua. Kumivasaralla toiselta puolelta?

 

Tsemppiä myös UltraVW:lle oikasuun ja hyvää kesää!

Link to comment

Juu kiitti! Tosiaan joku korinoikaisupaja varmaankin auttaisi mutta mielellään harrastajaystävällinen hintakin olisi jees, käsittääkseni korinoikaisu ei ole halpaa? Onko kellään tietoja hyvästä pajasta pk seudulla?

Link to comment

Juu kiitti! Tosiaan joku korinoikaisupaja varmaankin auttaisi mutta mielellään harrastajaystävällinen hintakin olisi jees, käsittääkseni korinoikaisu ei ole halpaa? Onko kellään tietoja hyvästä pajasta pk seudulla?

 

Korinoikaisukoneita on kaiketi myös ammattikouluilla. Onnistuuko sitten yhteistyö aikataulullisesti ja opetussuunnitelmien puitteissa?

 

K.

Link to comment
  • 3 years later...

Mulla suunnilleen saman tapaisia vaurioita mutta itse aiheutettuja.

Saitko UltraVW omasi oikaistua jossain pk-seudun lähistöllä?

Onko jollain muulla vinkkiä hyvästä kohtuuhintaisesta pajasta?

Sori toi omituinen nimi. Se syntyi vahingossa enkä ole sitä pystynyt muuttamaan.

Link to comment
7 hours ago, tijula said:

Löytyykö jostakin korin mittatietoja jos alkaa itse venyttelemään ja naputtelemaan suunnilleen oikeaan muotoon?

Kait joku noitakin voi löytää mut en kyllä näe käyttöä moisille.

Kolhimattomia Keulapeltejä saa muutamalla kympillä ja siinähän se mitta on. Siihen nähden kun istuu niin eiköhän se kelpaa vaikka museomiehelle.

Link to comment
16 hours ago, Aurtyoimsdjhkol said:

Mulla suunnilleen saman tapaisia vaurioita mutta itse aiheutettuja.

Saitko UltraVW omasi oikaistua jossain pk-seudun lähistöllä?

Onko jollain muulla vinkkiä hyvästä kohtuuhintaisesta pajasta?

Sori toi omituinen nimi. Se syntyi vahingossa enkä ole sitä pystynyt muuttamaan.

 

Jos rupeat omasta pussista kolarikorjaamon palveluita kustantamaan niin veikkaisin että siinä vaiheessa kun auto on kiinni penkissä ja ennen kuin yhtään vetoa on tehty olisi toisesta autosta otettu keulapalan leikkaus jo maksanut itsensä takaisin. Eli riippuen vauriosta kun kuvauksesi ilman kuvia on vähän hatara on vaikea sanoa mikä olisi fiksuinta, mutta jos keula selkeästi vääntynyt niin jopa koko korin uusiminen voi olla fiksumpaa kuin ruveta vanhaa korjaamaan. Tämäkin tietty riippuu aikapaljon auton vuosimallista.

Link to comment
10 hours ago, tolvana said:

Kait joku noitakin voi löytää mut en kyllä näe käyttöä moisille.

Kolhimattomia Keulapeltejä saa muutamalla kympillä ja siinähän se mitta on. Siihen nähden kun istuu niin eiköhän se kelpaa vaikka museomiehelle.

Keulapelti on mielestäni ihan ryhdissä, mutta varapyöräkotelo jossa puskuri on kiinni, on ehkä aavistuksen painunut taakse päin. En lähtisi koko keulapalaa moisen vuoksi vaihtamaan. Jossakin muistan nähneeni mittoja esim lokasuojan äärimmäisten kiinnityspulttien väli tms.

Link to comment
1 hour ago, non-hippy said:

kun kirjoittaa googleen;

”vw bug basic dimensions for body repairs”

alkaa mittakuvia löytymään

Pikaisella silmäyksellä löytyy makaavalamppuiseen mittoja, mutta päteekö ne myös pystäriin?

Link to comment

Kiitos vinkeistä ja keskustelusta tähän asti. Omat kyvyt oikaisun suorittamiseen kuitenkin lähellä nollaa.

Eli jos semmoisia pajavinkkejä vielä löytyy niin otan kiitollisuudella vastaan.

Yhden vinkin olen saanut hyvän tuntuisesta pajasta, otan yhteyttä paremmalla ajalla. Ilmoittelen täällä myöhemmin miten kävi.

Mutta lisää pajavinkkejä kaipaisin vielä.

Link to comment

Hi. Ettei mene meinostamiseksi annan vinkin, mene ongelman kanssa facebookkiin vw kupla-sivustolle. Siellä käy satunnaisesti rallimiehiäkin, joiden autot on vähän väliä  robottihoidossa.

  • Haha 1
Link to comment
4 hours ago, Aurtyoimsdjhkol said:

Kiitos vinkeistä ja keskustelusta tähän asti. Omat kyvyt oikaisun suorittamiseen kuitenkin lähellä nollaa.

Eli jos semmoisia pajavinkkejä vielä löytyy niin otan kiitollisuudella vastaan.

Yhden vinkin olen saanut hyvän tuntuisesta pajasta, otan yhteyttä paremmalla ajalla. Ilmoittelen täällä myöhemmin miten kävi.

Mutta lisää pajavinkkejä kaipaisin vielä.

http://www.brisko.ee/FIN/index.html

Tämä itähelsingissä, täällä malautin auton olen erittäin tyytyväinen hinta/latu.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...