Jump to content

Scat palakannet, twinspark.


Recommended Posts

Olen ymmärtänyt että lentokonekäyttöön nuo on alunperin suunniteltukin.

Tuollaisesta tuplatulppaisuudesta ei taida autokäytössä olla mitään hyötyä kun tulpat ovat vierekkäin.

Noissa on kyllä järkevän kokoiset venttiilit,onko kannet myynnissä?Oikeastaan tarvitsisin vain yhden parin,mutta sopivalla hintaa ostan kyllä kaikki neljäkin.

Link to comment

Tapiolan Autokeskuksesta varastettiin uudet Scatin merkeillä olleet sylinterikannet, ne olivat yhdellä sytytystulpalla. Eräs henkilö otti varmuudenvuoksi työpöytänsä laatikkoon yhden välikannen, sille tuli kysyntää n. 6 vuoden päästä kun muu kansipaketti ilmestyi "markkinoille". Ajoitus oli tarkkaan aseteltu kun rikoksesta oli kulunut yli 5 vuotta ja se oli vanhentunut.

Link to comment

Kyllä mä suuresti ihmettelen jos noi olis lentokonekäyttöön suunniteltu! Mä en kyllä haluaisi valtavia imusarjoja ja kaasareita näkökenttääni näköesteeksi!

 

Ne vw koneiset lentsikat jotka oon nähny, on varustettu pitkillä imusarjoilla, joilla kaasari(t) on tuotu koneen alapuolelle. Tuplatulpat = tuplasytkävehkeet = varmistus kipinän säilymiselle.

 

Normi vw kansiinkin on tehty tuplatulpat, jotka ovat vastakkaisella puolella palotilaa.

Link to comment

Mitäs tällä palapelikansi-sydeemillä on haettu noin niinkuin yleensä? Siis tolla että joka sylinterille on omansa. Tuplatulpat ymmärrän jos näillä ajellaan tyhjän päällä.

Yks hyvä peruste on mankkukampikammion pehmeys, Pvaltonen voi kertoa moniko% on romahtanut eli pytyt on länässä toisiaan vasten jolloin tietenkään kannen on mahdoton tiivistyä täysin. Tätä kompensoidakseen viisas asentaja laittaa vaikka kilon verran lisää momenttia ja sit kuuma kone nyppii pinnapultit irti. Virivirikäyttöönhän noita mainostettiin jossain ja turpokoneelle lähes pakollisiksi mainostivatten.

Link to comment

Lähinnä tuli mieleen että missä koneissa tämmösiä on käyteety ja tietty jahka johonkin kone käyttöön oisivat vielä sopivat. Samassa paketissa ois myös vähän spessummin modattu T1 lohko ja 78mm akseli (stanut) mm kiinteä öljynsuodatinjalka (ei ct lohko) ja kampuran päässä erillisvoideltu potkuri laippa ja avarrettu isompi laakeripesä takapäässä.Jos jollain on kontakteja VW koneilla lentäviin "hulluihin" niin mielellään saa kertoa.

Link to comment

Kyllä mä suuresti ihmettelen jos noi olis lentokonekäyttöön suunniteltu! Mä en kyllä haluaisi valtavia imusarjoja ja kaasareita näkökenttääni näköesteeksi!

 

Ne vw koneiset lentsikat jotka oon nähny, on varustettu pitkillä imusarjoilla, joilla kaasari(t) on tuotu koneen alapuolelle. Tuplatulpat = tuplasytkävehkeet = varmistus kipinän säilymiselle.

 

Normi vw kansiinkin on tehty tuplatulpat, jotka ovat vastakkaisella puolella palotilaa.

Noihin on aika matalat imusarjat, tähän hätään ei oo niistä kuvaa mutta ei kyllä tosiaan korkeelle tuu. Täytyy otta joku havainnekuva huomenna.

Link to comment

Melkein kaikissa ilmajäähy-Porscheissa on palakannet, samoin ilmeisesti kaikissa Lycomingin 4-8 -pyttysissä ilmajäähyboksereissa. Jälkimmäisiä käytetään lähes kai pelkästään lentokoneissa, ja ensimmäisiäkin on niihin asennettu varmaan siinä missä kuplan moottoreitakin. 911-sc-cylinder-heads.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...