Jump to content

Keskustelua muista merkeistä


Recommended Posts

Guest aquatictramp

Ooppeli oil ihan kohtuu peli aina 2000 luvun alulle. Sitten loppu konsernilta Rahat/suunnittelu. Saappikin sai naista tekniikkaa eika hyvin kaynyt.

Link to comment

Jaa, täällä aletaan oleen nykyään suvaitsevampia :) Jopa Arto. Eiks tää ookkaan ilmajäähy vokkelo orientoitunut palsta enään ;^) No itellä ensi kosketus ropaamiseen oli ilmajäähy. Mut ollaan onneksi vapaalla keskustelualueella.

Link to comment

Kyllä parasta mitä rahalla saa on nää volkkarit. Etenkin semmoiset "uudemmat". Niinku toi meidän kakkosauto polo. Uudesta ollut meillä, pidetty kuin kipeetä v****a ja mittarissa 48000 km ja kone kolisee kuin kiviseula. Paalivalmis.

 

Entäs pojan saabbi? Ei päivääkään pääse ettei check engine-valo syty. Syystä tai toisesta. Odotan että mikä valo sitten syttyy kun ce-valosta palaa polttimo. Pakko siellä joku varavalo on olla?

 

Veljen Nissan Note toimii aina, mutta kun sillä ajaa sata metriä alkaa vaan ottaa niin päähän koko laite. Mielummin kävelee tai menee bussilla.

 

Sitten on museoikäinen fordfiesta. Ei ole keliä, seisotusta tai mitään muutakaan syytä etteikö tämä kampe käynnisty. Aina toimii. Mutta ne ajo-ominaisuudet. On kuin puimurilla yrittäis peruuttaa satasta.

 

Ei oo helppoo tää.

  • Like 1
Link to comment

Kyllä lähes kaikki nykyautot on ihan paskoja oli ne sitten eurooppalaisia tai kaukoidän ihmeitä. Amerikan ihmeistä ei edes kannata mainita.

 

Tavallisia perusautoja ei ole enään tarjolla, jo asetusten mukaiset varusteet aiheuttavat vikoja muutaman vuoden iässä. Lisäksi ajotuntuma on nykyautoista kadonnut kokonaan, kiitos kaikkien elektronisien apulaitteiden. Ihan pelottaa, mitä tulevaisuus tullessaan!

Link to comment

"Ihan pelottaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan"... Autot ajaa itsestään, ja meidän harrastevolkkareista tulee muinaista tekniikkaa, kuten hevoskärryistä aikoinaan. Autot, joita ihminen ajaa, katsotaan turvallisuusriskeiksi digitaaliautojen joukossa... Kannattaa ajella harrastewaunuilla vielä kun se on sosiaalisesti hyväksyttävää ja laillista!

  • Like 2
Link to comment

Miten niin harrasteajoneuvoilla? Juuri tulin Hotellin pihaan ja aamulla matka jatkuu, työmatkalla

Hienoa :)Siinä asennetta ... Ei ainakaan airbag valo pala,tai jakoketju veny,tai moottorivalo pala,tai "renkaiden ilmapaine liian alhainen valo".Mulle nämä valot on jo liikaa..

Edited by krille
Link to comment

Mitä sitä kauhistelemaan näitä uusia kertakäyttöisia autoja, niistä ei ole tarkoitus tullakaan remontoitavia harrasteautoja. Viis vuotta kestävät ja sitten on viimeistään hyvä päivittää uuteen. Uusien kanssa ajaminen tuntuu öky hommalta, mutta mulla asuntovelallisella ainakin viimeisen kymmenen vuoden aikana on ollu halvin ja huolettomin tapa hoitaa arkiautoilu. Jos mä haluaisin pommin varman käyttöauton vähintään kymmeneksi vuodeksi, niin ostaisin tämän

Link to comment

Noista uusista autoista, ihan hyviä ne on jos miettii paljon niillä ajetaan ja kuinka niitä huolletaan. Ajatusleikkinä vanha kupla jolla ajat kelillä ku kelillä 30tkm / v niin eiköhän siinäkin rupee empin pallonivelet kolisee tai laturin- / öp valo vilkkua. Mun mielestä nää vanhat on ihan paskoja.

  • Like 2
Link to comment

Mä oon laiska ja vetäsen öljytikun kautta sähköpumpulla ja ei haittaa jääkö sinne desi vai kaks vanhaa moskaa, uuteen sekoittuu ja tuore suodatin hoitaa tehtävän.

Suodatintakaan ei saa vaihdettu poistamatta noi muovihärpäkkeet edestä... :)

Link to comment

Töissä uusia volkkareita useita itsellä ja muilla, enemmän ja vähemmän susia kaikki. Kaveri lisäili öljynvaihtovälillä (28tkm) 4,3 litraa öljyä koneeseen vaihto sit vaa suodattimen huollon aikaan ku öljyt vaihtuu matkalla ;)

 

Itseltä levisi viime vuonna 7kk vanha ja 19tkm ajettu Opel alle, total motorschaden. Kakkossylinteristä paineet pois sano tietokone, ei ihme ku mäntää ei löytyny mistää ja kiertokanki oli poikki. Laatua laatua!

 

Edit: kaveri osti identtisen Corsan samoihin aikoihin, taisi saada sen pari päivää ennen mua. Silläkin katosi elämä koneesta kolmostiellä tais olla pari päivää ennen omaa...tosin hällä vain 14tkm lasissa. 1,0 ecoflex.

Edited by GT78
Link to comment
Guest Jussinbussi

Toyota on aina vaihtoehto. Koskaan ollut pienintäkään vikaa. Tässä viimeisessä tosin huomaa laadun heikenneen. Auto on nyt 4,5 vuotta vanha ja airbagin varoitustarra kuljettajan  häikäisysuojassa on alkanut reunasta irrota ihan itsestään, useita millejä jo. Olisihan sen varmaan takuuseen saanut mutta kun ei muuta asiaa sen suhteessa ole ollut niin ei sitten jaksanut lähteä rutisemaan.

Link to comment

Joskus ihmettelin itsekin Toyotan ylivoimaa kaikenlaisissa tilastoissa mutta sitten se selvisi uutta autoa katsellessa; japanin ihme käy kolme kertaa huollossa sinä aikana kuin Volkkari käy kerran. Olin ihan että what tässähän joutuisi hyppäämään marmorilla kolme-neljä kertaa vuodessa...

 

Tosin voidaan ajatella että Volkkarikin kulkisi paremmin mikäli huoltoväli palautettaisiin 50-luvulle ;)

Link to comment

Joskus ihmettelin itsekin Toyotan ylivoimaa kaikenlaisissa tilastoissa mutta sitten se selvisi uutta autoa katsellessa; japanin ihme käy kolme kertaa huollossa sinä aikana kuin Volkkari käy kerran. Olin ihan että what tässähän joutuisi hyppäämään marmorilla kolme-neljä kertaa vuodessa...

 

Tosin voidaan ajatella että Volkkarikin kulkisi paremmin mikäli huoltoväli palautettaisiin 50-luvulle ;)

Näinhän minä tein omassa TSI ssä..Ajan 10tkm ja vaihdan öljyt :) Toivon että saisi edes 100tkm ennenkuin jotain tapahtuu :) 30tkm öljyhuoltoväli on aivan liikaa

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...