Olli Ristimäki Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Vuonna 1971 kupla ohitti T-hopan valmistusluvut ja siitä tuli ns. juhlamalli. Mitä muuta erilaista siinä oli entiseen kuin marathon-vanteet ja joku tietty juhlaväri käsittääkseni? Oliko kaikki -71-vuotiset Fordin valmistumäärän ylityksen jälkeen ns. juhlamalleja? Quote Link to comment
Racing Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Mulla ois tälläinen laatta autosta : 20004604 Ollut muistaakseni kojelaudassa. Onko tälläistä kellään muulla ollut?,en ole ainuttakaan nähnyt tämän lisäksi ja suomi-kuplasta on peräisin. Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Taisi olla -72 kun siitä maailmanmestari tuli, helmikuussa. Weltmeisterissä ei tosiaan muita eroja kuin väri ja vanteet,omasta pitäisi maalata tuo keskusta mustaksi... Tuo laatta taas 20 miljoonan valmistetun volkkarin ylityksestä, eri asioita. Quote Link to comment
Racing Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Juu niinhän se taitaa ollakin. Laitoimpa laatan kuvan nyt kuitenkin tähän jos jotakuta sellainen nähdä kiinnostaa,historiaa sekin on. Taitaa olla juhlamallissa vielä sellaiset kapeat kumilistat puskureissa. ja tuo väri on yksi hienoimmista mitä kuplaan on tuohon aikaan saanut. toinen kuplani oli tuollainen maailmanmestari -72:nen 1300. Quote Link to comment
Guest Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Meillä oli samanlainen kyltti 1302S:ssä vm 72. Eli on noita varmaan usemmassakin ollut... Ellei samasta autosta ole kyse. Rekkari alkoi XE-... Quote Link to comment
-tipi- Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 http://www.sebeetles.com/marathon.htm http://www.sebeetles.com/jubilee71.htm Jubileessa texti puhuu SprintStar vanteista, mutta kuvassa on KPZ:tat. Quote Link to comment
GT78 Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Erikoismalleista puheen ollen....kuinka moni mahtaa tunnistaa ajelevansa "May Beetlellä"? http://www.sebeetles.com/may.htm On meinaan saman vuoden hitusen harvinaisempi erikoismalli, ja taatusti vähemmän tunnettu. Toki tämä(kin) oli vain yksi myyntikampanja muiden joukossa (Bajat, Weltmeisterit ja GT:t), mutta May Beetleä on tehty alle 15 tuhatta kun taas Weltmeistereitä lätkillä tehtiin se 15 000 kpl. Saksaan May Beetlestä jäi reilut 6 tuhatta, loput Amerikkaan ja Eurooppaan. Itsellä selvitystyö alkoi mallivuodelle erikoisesta väristä: meidän '72 1302 on tipun- tai kirkkaankeltainen eli umpiauto oli maalattu avon värillä. Quote Link to comment
Guest Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Meidän 1302S oli myös tipunkeltainen (alkuperäiseltä väriltään). Myöhemmin joku oli sotkenyt pintaan viininpunaisen metallihohtovärin ja sisustaan punaisen plyyssin :( Quote Link to comment
Guest Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Weltmeisterieitä tehtiin muuten 5000 kpl. Jenkkilän baja eri homma. Quote Link to comment
GT78 Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Tämä täysin totta, sekoitin näihin muihin "sondermodelleihin". Eli sitä lätkällistä autoa on tehty se 5000 kappaletta. Ja tämän koko topicin alkuun viitaten jos lätkä autosta löytyy niin kannattaa pelastaa se aihio heti paikalla ja hommata joku muu ähtäriaihioksi :D Quote Link to comment
Racing Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Tämä täysin totta, sekoitin näihin muihin "sondermodelleihin". Eli sitä lätkällistä autoa on tehty se 5000 kappaletta. Ja tämän koko topicin alkuun viitaten jos lätkä autosta löytyy niin kannattaa pelastaa se aihio heti paikalla ja hommata joku muu ähtäriaihioksi :D Lätkä on irrotettu jo 90 luvun alussa / 80 luvun lopussa jostakin kuplasta,kiva kun ei ole suoraa alustanumeroa niin ei tiedä edes mistä! Se auto voi olla jollakin meistä 1% mahdollisuudella. mutta mä uskon että jokkisporukka on "pelastanut" senkin auton jo ennen meitä. Quote Link to comment
Guest Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Tämä täysin totta, sekoitin näihin muihin "sondermodelleihin". Eli sitä lätkällistä autoa on tehty se 5000 kappaletta. Ja tämän koko topicin alkuun viitaten jos lätkä autosta löytyy niin kannattaa pelastaa se aihio heti paikalla ja hommata joku muu ähtäriaihioksi :D Hitto, tuon kun ois aikoinaan tiennyt... ei ois pitänyt päästää käsistä vaikka joku sen olkin jo ähtäröinyt. Viimeksi kun autosta kuulin se oli oulun suunnalla. XE-... alkuinen oli rekisteri. onko kellään havaintoja? Quote Link to comment
GT78 Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Aika vähän jengillä on tietoa näistä seiskytluvun alun kuppeleista ylipäätään. Toisaalta se on ihan kiva, sillä väheksytyistä pallokeulista tulee pikkuhiljaa harvinaisia. Toisaalta se on aivan persiistä, sillä esim. noita lätkällisiä autoja ei varmasti kovin montaa alkuperäiskunnossa löydy. No, arvo vaan nousee...:) Quote Link to comment
Guest DaFox Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Itsellä lepäilee suulissa -72 XE- alkuisella rekisterinumerolla oleva 1300. Lätkän poiminut talteen joku aikaisemmista omistajista. Takaluukku vaihtunut w-luukuksi, sisusta ähtäröity. Autossa orkkis vanteet tallella sentään, vielä.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.