Jump to content

Mikä kuplaa vaivaa?


Recommended Posts

Kiihdytyspumpun kalvo sökö jos ei kestä yhtään kaasua. Nyykähtää. Koitas kisutella ihan pienellä polkimen nypytyksellä kierroksia. Sillee epilepsiakohtausjalalla

Edited by Toheltaja
Link to comment
  • 1 month later...

Jotenkin samanlaista vaivaa.

Paljon vaihdettu kaikkea sytkään ja b.linjaan letkut. Putsattu kaasari ja sihti kerran. Ei vaikuttanut saastoittuneelta.

Silti ei ota kierroksia yhtään..eikä pysy käynnissä.. edelleenkään. Hassua, että pystyi ajamaan pienen hetken ongelmitta 2 vko sitten.

Kaksi lähes samanlaista ilmasuutinta oli mennä sekaisin. Menee ilmeisesti pieni pienempään ja iso isompaan kanavaan?

Hommasin juuri kaasarin huoltosarjan ja uuden bensapumpun. Otin äsken kaasuttimen irti niin ainakin kohokammio oli täynnä, sinne asti tulee tavara. Yksi indikaatio oli että kiihdytyspumpun käyttövivun vierestä oli tihkunut vähän bensaa, mikä ei kuulu kuvaan. En nähnyt reikää kalvossa kuitenkaan.

Link to comment

Eipä ollut mitään hyötyä korjaussarjastakaan:/ Kiihdytyspumppu suihkii ainakin nyt ok. Pumppaus ei vaikuta oikein mitään, paukuttaa putkessa, pysyy vaivoin pyörimässä ravistaen kaasupohjassa.

Nyt epäilyksen alaisena on ainoastaan kaasuttimen rungossa oleva kanava, jonka kumpaakaan päätä ei näe. Täytyy ilmeisesti ottaa se 3. kerran pois tulpata pääsuuttimen reikä ja ampua painetta ylhäältä ilmankorjausputken reijästä.

Melkein kirosin jo ajatuksissani, että eikö se Solex osannut edes näin yksinkertaista kaasutinta tehdä oikein..uskaltaakohan tolla lähtee ikinä mihinkään ilman saattoautoa.

Link to comment

Eipä ollut mitään hyötyä korjaussarjastakaan:/ Kiihdytyspumppu suihkii ainakin nyt ok. Pumppaus ei vaikuta oikein mitään, paukuttaa putkessa, pysyy vaivoin pyörimässä ravistaen kaasupohjassa.

Nyt epäilyksen alaisena on ainoastaan kaasuttimen rungossa oleva kanava, jonka kumpaakaan päätä ei näe. Täytyy ilmeisesti ottaa se 3. kerran pois tulpata pääsuuttimen reikä ja ampua painetta ylhäältä ilmankorjausputken reijästä.

Melkein kirosin jo ajatuksissani, että eikö se Solex osannut edes näin yksinkertaista kaasutinta tehdä oikein..uskaltaakohan tolla lähtee ikinä mihinkään ilman saattoautoa.

Mittasitko bensan pinnan tason kohokammiosta? En muista ulkoa noita arvoja ku niissä on eri arvoja kaasarin koosta riippuen. Haulla löytyy.

Tsekkaa vielä tulpanjohtojen järjestys ja kärkien kärkiväli. 

Mitkä tulpat? Laita Bosch:n nelikärkiset WR78G jos ei vielä ole. http://www.aircooled.fi/tuote/4747/sytytystulppa-wr78g-4karki-14mm-lyhyt-kierre-bosch

Onko sytkä nyt varmasti kohdallaan? Paljonko ennakkoa?

Onko imusarjassa olevat kumiputken pätkät ehjät. Halkeilevat ja alkavat vuotaa ilmaa ja sit tapahtuu kaikkea hassua. 

Voit lähteä ilman saattoautoa, riskitön elämä on tylsää. 

Kiroa vaan, jos kaasari on Pict 34-3 niin se pitäis n**sia uudestaan eli on aikas onneton keksintö.

 

E: Venttiilien säätö?

Edited by Paadre
Link to comment

Tulpat on uudet yksikärki W8AC. Molemmat imusarjan kumit oli oikein kunnolla halki. Aloin vasta tänään vaihtamaan niitä. Onnistuin, kunnes tiputin imusarjan mutterin peltien sisään. Ei ollut mikään auki silloin. Nyt pitäisi veistellä joku pieni magneetti.

En ole mitannut bensapinnan korkeutta, ihan hyvin siellä oli.

 

Ajoitus on katsottu vain merkkien perusteella 5 ATDC, kun ei käy eikä ole hienoja asteikkopyöriä. Virranjakajasta oli sisäinen kuparijohto huono. Se kolvattiin puhdistamisen yhteydessä.

Link to comment

Jollei mennyt musu imukanavaan niin ei se siellä peltien sisällä juurikaan menoa haittaa, aiheuttaa aavistuksen häiriötä ilmankulkuun mut jos kone ei oo ollut levällään muutamaan vuoteen niin luultavasti siellä on jo kaikkea muutakin patskaa jäähyripojen välissä.

Link to comment

Nyt käy ja paremmin kuin koskaan. Kiitoksia vastauksista.

Tässä oli taustalla kasa inhimillisiä erehdyksiä ja väärinymmärryksiä. 

Kaikki tulpan johdot olivat 90astetta myöhässä, jostain syystä jakajissa on tällainen ero, joka tarttui jostain vanhemmasta tai eri versiosta mieleen.

Tuossa kuvataan muutosta: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=546197

 

Myös huolella säädetty katkojan kärkiväli oli mennyt melkein kiinni. Ihmettelen sitäkin. No tulipa tehtyä ihan hyödyllistä perushuoltoa siinä sivussa. Erotan hihnapyörästä vain 2 näkyvää merkkiä sisäkehältä. Niistä kiertosuunnassa ensimmäinen on ilmeisesti 7,5BTDC? TDC merkkiä ei enää taida olla olemassa.

Link to comment

Erotan hihnapyörästä vain 2 näkyvää merkkiä sisäkehältä. Niistä kiertosuunnassa ensimmäinen on ilmeisesti 7,5BTDC?

Jos nuo merkit on melko lähekkäin toisiaan, olisko ehkä n. 5 mm väliä, niin ensimmäinen on 10 BTDC ja jälkimmäinen on se 7,5 BDTC.

Link to comment

Niin tai sitten koettaa löytää vanhaa varastoa olevat laadukkaat kärjet. Noissa uusissa kärjissä kun tuntuu laahainpala olevan ihan saippuaa ja muoto vähän sinnepäin eli hakee paikkaansa ensimmäisellä tankillisella.

 

Ja tuossa vielä nuo ajoitusmerkit. Kaikkia ei kuuluisikaan löytyä samasta hihnapyörästä mutta antaa kuvaa mistä löytyy mitäkin.

 

297466.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...