Jump to content

Sammyn "art" T2-74 projekti


Recommended Posts

Tervehdys täältä pohjanmaalta.

 

Laitetaampas tässä ketju pystyyn omasta projektista, joka etenee vaihtelevalla tahdilla. Eli kyseessä on 1974 vuoden kombiwagen. Projektin tila tässä vaiheessa on se, että autosta on purettu edestä akselisto, sekä peräpäästä voimansiirtoon liittyvät osat. Ovet myös irroitettu. Kaikki lasit ovat paikoillaan, sekä tavaratilan luukku. Olen vielä toistaiseksi myös jättänyt kaikki vaijerit ja sähköpiuhat paikoilleen, jotka sitten siirtelen sitä mukaan kun ovat tiellä.

 

Suunnitelma: 

 

- Rungon ehjääminen

- Helmojen vaihto

- Reikien korjaus pohjasta

- Jarrujärjestelmän uusiminen (putket letkut sylinterit vaihtoon)

- Pohjan maalaus ja suojaus.

- Kattotelineen rakentelu

 

Ulkokuoren jätän nykyiseen tilaan ruosteineen ja kolhuineen, vanha auto saa näyttää mielestäni vanhalta, mieli voi muuttua jatkossa tämän suhteen, mutta nyt sydän sykkii hieman rotahtavalle lookille.

 

Nyt ollaan jo voiton puolella, kun on autosta vaan "hylsy" jäljellä, ja seuraava työvaihe tosiaan onkin rungon ja pohjan ehjääminen, eli ilmassa on paljon ruostepölyä ja muuta kivaa.

 

Vinkkejä voisin ottaa vastaan siitä, kun vaihdan uudet helmapellit, niin kuinkas ne uudet peltiosat saisi käsiteltyä kulahtaneen ruosteen valkoisen sekaisen väriseksi, että sopisi lookkiin.

 

Mutta tästä edetään, ja katotaan pääsiskös sitä johki miittiinkiin moikkaamaan muita harrastelijoita.

post-2521-0-31411200-1491032111_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment

Vielä tuli mieleen ajankohtainen kysymys koskien tota purkamista, takana on tuo jousitus, niin voiko litteän raudan ottaa kuinka turvallisesti irti mikä on boordeilla kiinni jousituksessa. Tarkoitin sitä että ampuuko se käsille, ja lähteekö irti kampeamalla? ja mahdollisest merkata oikea kohta boordiin ja rautaan missä asennossa on. 

 

Herännyt myös kysymys siitä, kun auto on nyt tossa tilassa, niin oliskos tota alustan korkeutta hankala muuttaa. vakiona tuo on niin että alle pääsee hyvin ryömimään ilman että käyttää tunkkia. Mielipiteitä siitä kannattaako "tontittaa" vai antaa olla vakiona toi alusta. Plussat ja miinukset kummastakin vaihtoehdosta. Tähän keissiin löysinkin vastauksen kun tuli selattua foormia tarkemmin ja ajan kanssa.

 

Tulevaisuudessa auto tulee tulee toimittamaan "käyttöauton" virkaa, talouteeni kuuluu minun lisäkseni kaksi tyttöä, niin meidän perhe mahtuu tolla hyvin matkaaman päiväkoti - työ - kauppa  ja kodin väliä :) joten tätä seikkaa ajattelin ton alustan suhteen.

Edited by fr0g_
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...