Jump to content

Kone kilkattaa


Recommended Posts

Eli perus kupla moottori kilkattaa 1r kannet, 34 kaasari, 123 jakaja... nakutus/kilkatus on tyhjäkäynnillä epäsäännöllistä, kasvaa moottorin kierrosten mukaan hieman mutta jollain alueella ääni jää pois. Stetoskoopilla paikallistin 3 pytyn yläkertaan, ääni hiljeni sitä myöten kun loittonin kannesta, keinuvipuakseli tsekattu, purettu putsattu ja kasattu, ei vikaa, ääni ennallaan... apuva

Edited by boxer
Link to comment

Kuulossa voi olla vikkaa, mulla on liian tarkka "hifi korva" ilmeisesti, pitäis varmaan lopettaa harrastaminen kun kuulen kaikkea kilinää..

No, keinuvivut tsekattu... eli ehkä otan kannen seuraavaks irti? Ehkä, tai ajan vaan ja annan kilistä...

Oliko nuoli männä päässä, siis suunnan kertova? Kun en muist...

Link to comment

Vauhtipyörään en oo koskenu, hiukan vaikee sanoa oliko ääni heti koneen paikalle laittettuani vai tuliko myöhemmin? kone ei oo mulla aiemmin ollut paikalla, ns.arpa... mikä muuten rokkaa ok.. vauhtipyörä oli kyllä tiukassa, sen kokeilin, toki kytkin kamat laitoin uudet, että sen verran olin vautipyörän kanssa tekemisissä ja suositeltua momenttua käytin niiden kiinnittämisessä...

Link to comment

Vauhtipyörään en oo koskenu, hiukan vaikee sanoa oliko ääni heti koneen paikalle laittettuani vai tuliko myöhemmin? kone ei oo mulla aiemmin ollut paikalla, ns.arpa... mikä muuten rokkaa ok.. vauhtipyörä oli kyllä tiukassa, sen kokeilin, toki kytkin kamat laitoin uudet, että sen verran olin vautipyörän kanssa tekemisissä ja suositeltua momenttua käytin niiden kiinnittämisessä...

Taisi tarkoittaa sitä kysymääsi nuolen suuntaa.

Link to comment

Niin tuli hieman huonosti kirjoitettua heti aamusta, eli männissä olevien nuolien tulee osoittaa vauhtipyörään päin. Männän tappi ei ole aivan männän keskellä ja jos männät ovat väärin pain kone kilkattelee iloisesti.

 

Se että kone on arpa voi se olla syystäkin arpakone.

 

Talven ja kevään mittaan harrastelijatoveri teki muun rempan ohessa myös koneremppaa ja siinä koneessa oli mm. männät väärinpäin, sytkä 180 astetta pielessä, väärän kokoiset pakovenat, yms. pientä. Näitä on nyt sitten ajan kanssa paranneltu mitä on voitu järkevästi tehdä...

 

Ollaan epäilty sitä että tämä volkkari olisi juuri tämän koneremontin takia jäänyt seisomaan koska ei ole kovin kummoisesti voinut käydä rempan jälkeen. Autoa on siis aikanaan kunnosteltu mutta jossain vaiheessa homma on vain tyssännyt johonkin ja auto jäänyt seisomaan latoon...

Link to comment

Ei tää kone ihan totaalisen arpa oo, Sakseliinin Kepalta (en tiä menikö nimi oikein) ostin, ja hyvin koneessa kaikki muuten iskussa tuntuu olevan, ääni on todella kevyen olonen ja epäsäännöllinen, kuulostaa lähinnä resonanssi ääneltä, kaasua kun käyttelee eri kierrosalueilla, lähtee ääni välillä pois...

Link to comment

Hm... Otapa tuulettimen remmi vähäksi aikaa pois ja kokeile häviääkö ääni?

 

Kepa on kokenut harrastelija joten en usko että suurempiä mörköjä koneen sisuksista löytynee, eli niitä on myös turha nyt alkuun etsiäkään...

 

Eiköhän äänen aiheuttaja ole joku ihan simppeli homma kun sen vain löytää...

Link to comment
  • 3 weeks later...

Autolla on ajeltu menemään, äänen kanssa, se ei ole muuttunut miksikään... mitä nyt yksi kytkin remppa tehty painelaakerin jousen rikkouduttua. Eli ajellaan niin kauan kun hyvältä tuntuu... katellaan talvella sitten kantta pois ja tsek, missä asennossa männät...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...