Jump to content

Vuotaa hihnapyörän takaa?


Recommended Posts

Vaihdoin hihnapyörän vakioon kun siinä syvempi ura jonka pitäisi heittää öljyt takaisin. Ei auttanut, vuoto on vaan lisääntynyt. Onko kuvassa lohkon sisällä nyt "loiskelevy"?

Mitä voisi asialle tehdä konetta avaamatta.

Aluksi oli öljyä vain 44da837516f75f6aa77da634f9fa3cf4.jpgpumpun alla ja tippui, mutta nyt roiskii jo pannuhuoneeseen...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment

Kiiti vinkistä.

Pitääkin tutkia huohotus. Venakopissa liitimet josta letkut huohotinpurkkiin joka puhallinkopan takana.

Keväällä putsasin ja tsekkasin purkin, mutta olisko joku letku litistynyt.

Onko tuommonen hyvä missä huohotus pelkästään kansista? Intuivitutiivisesti tuntuisi jotenkin huonolta idealta.

Link to comment

Huohotuslinjat näyttäis olevan auki. Oikean kannen puolelta pärskinyt vähän huohotinpurkkiin asti. Tältä puolelta myös kannesta tihkuttanut, varmaankin ventiilikopan alta.

Full flow suodatin asennettu pumpun päästä letkuilla ja putsari vaaka-asennossa puskuriraudan vieressä. Putsarin tiivisteen alta öljyä tiputtanut myös.

ÖP- mittaria ei ole. Öljyä roiskuttanut sen verran paljon hihniksen takaa että paineet on nousseet varmaan liiaksi? 

Kone on vaan muutaman tonnin ajettu mieto stroukkeri joka uusilla osilla kasattu.

 

Voisko olla öljynpaineventtiili jumissa?

Link to comment

Mulle tuli sama vaiva viime kesänä Junakeulassa, kun muutin moottorin stroukkeriksi. Siitä on muistaakseni juttua tuolla projektiosiossa, mutta suunnilleen näin se meni. 

Vakioiskulla alumiininen tuninkipyörä ei vuotanut. Huohotus oli vain vakiopaikalta. 

78mm iskulla en aluksi tehnyt huohotukselle mitään. Ensimmäisen kerran hieman pitemmällä ajolenkillä, kun öljyt saatiin lämpimiksi, vuotoa alkoi tulemaan. 

Ensihätään vaihdoin orkkis hihnapyörän, joka oli hieman alumiinista tarvikepyörää paksumpi kampikammion sisään menevältä kierreosalta. Sitten lisäsin huohotuksen molemmista venttiilikopista. Siltikin vielä pientä vuotoa oli. Öljynvaihdon yhteydessä jätin öljypinnan tikun alamerkkiin, tai inansa sen yläpuolelle. Mulla on lisäöljypohja, joten ajattelen öljypinnan olevan silti vielä ok. Tällä mentiin loppukesä ja vuotoa ei mielestäni enää ollut. Tosin moottori oli silloin jo niin öljyinen/likainen, että ihan varma en voi olla.

Talvella sitten hommasin ylikoon hihnapyörän, jonka kierreosan koneistutin passeliksi kampikammion reikään, eli mahdollisimman pienellä välyksellä. Toki mittauksissani huomioin, että kampiakselin pää saattaa heilua myös hieman sivusuunnassa. Uskon kampikammion reiän olevan mulla hieman kulunut. Putsasin moottorin ja nyt tänä vuonna se on pysynyt kuivana, ainakin nämät ensimmäiset vajaat pari tuhatta kilometriä. 

Kaikki moottorit ja tapaukset saattavat olla korjausten suhteen ainutlaatuisia, mutta näin mä selätin tuon vuodon. En tiedä, oliko jollain muutoksella toista parempi vaikutus, mutta näillä mennään. 

Link to comment

Kaverilla oli sama ongelma ja sen aiheutti liiallinen silikoonikitin annostelu joka oli tukkinut kanavan josta öljy pääsee normaalisti palautumaan lohkoon, mutta voihan syy olla joku muukin, mutta tämä oli ainoa johon olen törmännyt.

 

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...