Jump to content

56’ Krankenwagen


Recommended Posts

Taas hieman edistynyt: ajovalot toimii, sisustan liimailuja tehty, tuulilasit asennettu paikoilleen, suurimmat osa puutteet jo kasassa, pientä hilpettä toki puuttuu. Ohjaamon paneelit tekeillä, sähköjohdot vedetty pääosin paikoilleen.

post-476-0-59131600-1504463620_thumb.jpg

post-476-0-07084300-1504463694_thumb.jpg

post-476-0-40113400-1504464095_thumb.jpg

post-476-0-32860100-1504464143_thumb.jpg

post-476-0-08224400-1504464175_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment

Tavarataskut teen, mikäli/kun saan alkuperäiset kunnostettua.

 

Jos Tanhis sisustan osia tarkoitat, niin ikkunan ympärykset liimailen vaan, kiinni katto yms. on Saksassa asennettua.

Kattoa tarkoitin se on ainakin omassa naulattu / liimattu kiinni eli aika vittumainen asennettava tai no miten sen nyt ottaa.

Link to comment

Tanhis, täs on alkuperäinen kattoverhous paikallaan, ei siis tarvii asennella.

Juu hokasin edellisestä postauksesta. Ja hemmetin hyvä ettei ole tarvinnut mennä räpläämään. Omastani oli irroitettu ennen kuin auto mulle tuli ja aika mielenkiintoiselta näyttää uudelleen asennus kun asennusohjeita olen isosta sinisestä kirjasta katsonut. BTW kannattaa etsiä se opus käsiin kun siellä on aikahyvin katettu myös ampparin ohjeistukset. Voin katsoa kirjan IBAN numeron kunhan kotiin pääsen. Se oli joku about satasen opus ja itse tilasin ihan paikallisesta kirjakaupasta.

Link to comment

Minun tietojeni mukaan siinä kuuluu olla kromiset kapselit. P.S. Valokuvien metsästys lanssista ajalta jolloin se oli minun omistuksessa, on käynnissä... Kyllä ne jostain löytyy. Autolla on muuten ajettu vain noin 25 000 km vai mitä siinä mittarissa olikaan. Alkuperäinen 30 hv moottori rikkoutui 12 000 km kohdalla, pojat kuulemma hiukan leikkivät kiihdyttelyä Porin lentokentällä ja moottori ei kestänyt. Kun minä ostin auton, siinä oli 1500 cc vaihtomoottori. Ajelin autolla yhden kesän, alle 1000 km ja sen jälkeen auto meni työn alle.

Link to comment

Taas on osia ruuvattu kiinni kahteen, jopa kolmeen kertaan per osa. Kun ei oo itse purkanut niin aina jää joku laittamatta tai huomioimatta. Plussaa tosin se, että lähes kaikki ruuvit, prikat yms. on tallessa. Valitettavasti vaan jossakin vaiheessa, muutamia osia "hävinnyt" matkan varrella, joista vielä puuttuu mm. kässärin kahva, vaihdesiirtäjien

 

Muuten alkaa isoimmat osapuutteet olla kasassa. Mutta jotain hyvääkin osakasasta löytyi nimittäin NOS ovien ja takaluukkun kahvat.

 

Sivulaseja koitettiin asentaa paikoilleen, mutta eipä onnistunut. Liekkö asentajissa vai uusissa tiiviteissä vika mut ei mahdu niin ei mahdu. Vaihtoehdoiksi jäänee a) hankkii ammattiasentajan b) hioittasko ruutuja hieman pienemmiksi?

post-476-0-81413100-1505061324_thumb.jpg

post-476-0-32806400-1505061347_thumb.jpg

post-476-0-78448600-1505061388_thumb.jpg

post-476-0-16711800-1505061413_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

-65

Osaisko joku kertoa saapiko vaihdesiirtäjän tangot asennettua ilman, että pitäisi vaihteisto irrottaa? Tankojen välissä on liitoskappele, mutta onko siellä laatikon päässä samanlainen kuin kuplassa?

Ainakin -65 meni etukautta, sai tosin käyttää hieman hauista.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Milli pois kahdelta kantilta ja alko klasit uppoomaan. Myös ambunvälisermi löysi paikkansa. Onneksi sermiin oli alkuperäiset tiivisteet ja uranauhat hyväkuntoisia. Ei mahda tuota sermin ja korinvälistä tiivistettä olla helppo löytää.

post-34-0-58048200-1506927163_thumb.jpg

post-34-0-71944000-1506927278_thumb.jpg

post-34-0-75080400-1506927282_thumb.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 2
Link to comment
  • 4 weeks later...

Vaikka pussihousut jalassahan tätä kasaillaan, niin moottori tosiaan vaihtokone ja 12V. Alkuperäinen kone tosiaan hajonnut (kaiketi Porin kentän kiitoradalle) ja sittemmin kadonnut. Tähän oli ollut jo täydellinen 6v teollisuusmoottori, mutta sekin joku väliomistaja myynyt(prhn).Mutta tällä koneella koitetaan ekat ajot tehdä, kone tiivistetty ja maalipintoja ehosteltu.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Pikkujoulukrapulasta selvittyäni ruuvailin parit osat kiinni. Huomenna sähköt kuosiin. Punasen Ristin valosta on valitettavasti hukkunut kiinnityspultti.

Onko lampun ja korin välinen tiiviste tallella kun itseltä on taasen se hukassa ja ei ole oikein hajuakaan millainen se kuuluisi olla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...