Jump to content

Jousipakkojen lyhennys


Recommended Posts

Kannattaa ensin kuitenkin porata esim. pienellä terällä alkureikä, isommalla terällä sen mitä menee ja loput vinkulla. Näin tein itse. Oikean kokoinen isompi terä ei mullakaan kyllä purrut yhtään vaikka pylväskone, ja vinkullakin taitaa olla aika työläs ilman alkureikää.

Link to comment

Minä lovesin latta kerrallaan rälläkällä. Ensin katkaisin ja sitten niitä pätkiä mallina käyttäen uudet vastaavat kolot samalle etäisyydelle latan päästä. Vingulla olis voinu vielä siistiä reikää, mutta on tukivarret pysynyt noinkin.

Link to comment

Minä lovesin latta kerrallaan rälläkällä. Ensin katkaisin ja sitten niitä pätkiä mallina käyttäen uudet vastaavat kolot samalle etäisyydelle latan päästä. Vingulla olis voinu vielä siistiä reikää, mutta on tukivarret pysynyt noinkin.

Mä vingutin joskus juurikin noin. Yksi latta kerrallaan välillä orkkikseen verraten ja hyvät tuli. 

Link to comment

Wurthin hyllystä pienempi ja isompi uusi titaaninitridi- pinnoitettu HSS terä ja pylväskoneella kolo ihan mitattuun kohtaan. Olin itsekin vähän ihmeissäni, ei nyt jousiteräkseen pitäisi tulla liioin koloa noilla vehkeillä. Tosin liki 90mm kavennus paikkoihin, Lieneekö vaikuttanut asiaan?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...