Jump to content

Urhon Ajot 2005 (6.8. AHVENISTOLLA)


Timppa

Recommended Posts

  • 3 months later...

Vaasasta tullaan kans uusin eväin (ei enää lihapiirakkaa) kesällä 2005.

Näyttää siltä että autokin vaihtuu. Tällä kertaa ovals only...No ihmekkös tuo.

 

vanha auto on edelleen myymättä, siitä jollekkin tuoreelle tiimille biili jolla pärjää mukavasti. Ellei joku tee siitä siviili biiliä.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Yhdistyksen puolella keskustellaan aiheesta taassa.

 

Mitä mieltä täälä vaikuttava Urho-väki tuosta radan muutos suunnitelmasta?

 

Itseä ei paljoa ajatus lämmitä :-( Uudemmat moottoriradat on toki aivan eriluontoisia ajella, mutta niillä on mielstäni mukavempi kyllä sitten kiertäää nykyaikaisemmalla ja nopeammalla kalustolla. Ahvenisto on mielestäni juuri sopiva paikka kiertää rataa kuplanopeudella ja naatiskella... Eli vanha kalusto vanhalle radalle!

 

Toisaalta olisi tärkeätä saada mahdollisimman pian tieto siitä, että missä meinataan ajella --> Tietäisi mitä tekee tai jättää tekemättä.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Mitä mieltä täälä vaikuttava Urho-väki tuosta radan muutos suunnitelmasta?

-SE EI OLE RADAN MUUTOS SUUNNITELMA VAAN SUUNNITELMA SILTÄ VARALTA ETTÄ RATA TÄYTYY VAIHTAA. HEITTO KEMORASTA OLI KESKUSTELUN AVAUS! JOSSAIN MUUALLA KUIN AHVENISTOLLA VOIS JÄRJESTÄÄ JOTAIN MUUTAKIN, KUTEN KIIHDYTYSAJOA.

 

Itseä ei paljoa ajatus lämmitä :-( Uudemmat moottoriradat on toki aivan eriluontoisia ajella, mutta niillä on mielstäni mukavempi kyllä sitten kiertäää nykyaikaisemmalla ja nopeammalla kalustolla. Ahvenisto on mielestäni juuri sopiva paikka kiertää rataa kuplanopeudella ja naatiskella... Eli vanha kalusto vanhalle radalle!

-SUOMESSA EI OLE YHTÄÄN RATAA JOKA EI SOPISI KUPLALLE, OLI SE SITTEN VAKIO TAI VIRITETTY.

MIKÄLI AHVENISTO EI OLISI AINOA RATA RUUHKASUOMESSA, URTSI AJETTAISIIN VARMASTI JOSSAIN MUUALLA. TÄMMÖISELLE PORUKALLE JOSSA ON MUKANA PALJON ERITTÄIN VÄHÄN RATA-AJO KOKEMUSTA OMAAVIA KUSKEJA, AHVENISTO ON EHDOTTOMASTI HUONOIN RATA.

AHVENISTO TOSIN ON SUOMEN YLIVOIMAISESTI HAUSKIN RATA.

 

Toisaalta olisi tärkeätä saada mahdollisimman pian tieto siitä, että missä meinataan ajella --> Tietäisi mitä tekee tai jättää tekemättä.

-TIEDON SAA VALITETTAVASTI VASTA KUN VARAUKSET KÄSITELLÄÄN. PERINTEISESTI SE ON OLLUT TAMMI- HELMIKUUN VAIHTEESSA.

 

JOS OSALLISTUMISESI EHTONA ON AJO AHVENISTOLLA, EHDOTTAISIN ETTÄ UNOHDAT KOKO JUTUN. AUTON RAKENTAMINEN PITÄISI OLLA JO HYVÄLLÄ MALLILLA JA MIKÄLI HANSKAT ON TISKISSA HELMIKUULLE ASTI NIIN VEIKKAAN ETTÄ ET TULE EHTIMÄÄN. KATSOMOSSA ON KYLLÄ TILAA.

 

Parhain Terveisin

Urhon Ajot Organisaatio

Link to comment

Jaa-hans. Meillä on ainakin niin tiheä laatikko ajokkiin investoituna, että ei oikein naurattaisi motoparkkiin lähteä :( Eli välitykset valittuna ylämäen nousukykyä silmällä pitäen...

 

Organisaation kommentit ovat aivan oikeita, eli Ahvenisto on huonoin rata kokemattomalle kuskille, mutta myös hauskin rata... Itselläni on mahdollisuus päästä ajamaan oikealla rata-autolla muita ratoja kuin affenistoa, joten siksi "rummutan" affenistosta, en sen takia, että kupla ei kulkeutuisi kärrissä kauemmaksi.

 

Jos Ahvenisto on järjestäjien vaihtoehto no.1, niin olisiko mahdollista saada lukkoon järjestyksessä myös vaihtoehdot 2 ja 3? Rauhoittaisi meikäläisen mieltä ainakin jos ei muuta.

Link to comment

Motoparkissa kieltämättä välitykset loppuu pääsuoralla jo ennen sitä keskisyheröä, meillä oli laitettu moraalinen rajoitus 5000rpm ja 185/65 -rengastuksella em. kierrosrajoitus tuli aika äkisti vastaan.

 

Sama homma Ahvenistolla 205/50 -rengastuksella. Tosin eipä nopeutta juuri enempääkään tarvittu, ei keritty ihan jalkoihinkaan jäämään. Samoin viimekesän urhojen aamun kosteassa/öljyisessä suti tyhjää nelosella 2000rpm alkaen jos torppasi liikaa kaasua - nopeus riitti taatusti.

 

Sekä Motoparkissa että Ahvenistolla oli liikkeelle lähdön jälkeen käytössä ainoostaan kolmonen ja nelonen. Arveluttaa jos ensi vuonna olisikin niin pitkä perä että vois jopa kakkosta käyttää - kasvaneen kierrosalueen myötä voip vauhti karata nelosella jo vaarallisille lukemille (yli 140, whoo uho!)

 

Puavo@dwl.fi

Link to comment
  • 3 weeks later...

Juu kuvattu on aamusta iltaan, enimmäkseen radanvierus/varikko-settiä (noin 6 minsaa) ja sit pari kierrosta incar:ia. Valitettavasti loppuhuipennus jäi eri pätkään mutta se onkin erikseen ladattavissa http://www.dwl.fi/URHOCRASH.wmv.avi

 

Kiinteellä auton jalustalla kuvattua incar-videoo olis kaikkiaan 3 varttia tuon lisäksi, mutta ne on kaikki 8mm -kasetilla eikä kellään meistä ole korttia jolla ne saisi koneelle. DV:tä ei saatu sisälle siksi, että kamerateline oli vähän paksua matskua, ja dv:ssä oli jalustan ruuvikiinnike hieman kameran sisuksissa ja ei mokoma ruuvi yltänytkään!

 

Puavo@dwl.fi

Link to comment
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...