Jump to content

Kupla 1200 67


rausku

Recommended Posts

L282 on 1300/1500 kuplan värikoodi, 1200 malliin sitä ei ollut saatavilla. Ja vanteet on korin väriset ainoastaan jos auto on tuon L282 (Lotus White) värinen. Toinen värivaihtoehto vanteen kehälle on L680 (Cumulus White)

 

Varapyöräkotelossa pissapojan säiliön alapuolella pitäisi olla lappu jossa lukee värikoodi. Jos se on vielä tallella niin katso mitä siinä sanotaan niin selviää tarkemmin mm. vanteiden oikea väri.

 

 

EDIT: Näistä jompikumpi sen pitäisi olla:

 

L 595 (Fontana grau): http://buginfo.de/typ1/1967/1200_1300a/l595fontanagrau.htm

L 87 (Perl weiss): http://buginfo.de/typ1/1967/1200_1300a/l87perlweiss.htm

Link to comment

Näissä varmaankin suurin haaste saada yksityiskohdat pilkulleen sellaisiksi millaiset ne on ollut uutena ostettaessa.

 

Toisaalta,onko näitä vuoden '67 1200 "stanuja" tehty ylijäämäosista, esim verhousten, ovipahvikahvojen osalta jne...

 

Hieno projektipohja tuli museo tai pelastettu museoinnilta yksilöksi.

Link to comment

5.60 rättirengas alkuperäinen koko ja 67 4" vanteelle ei taidettu virallisesti 165 kumia koskaan tarjota kuten myöhäisemmälle 4,5" vanteelle. Toki nämä museokatsastajasta kiinni ja itsestä minne sen riman näissä asioissa asettaa oli museo tai customi

Link to comment

Mulla oli aikoonaan samanlaanen stanu -66:n ja väri oli fontana grau L595. Siinä oli sun autoon eroo, ovien ja etuluukun kahvat oli tummeman harmaat ja

etuluukun vw merkki oli messinkiä. Moottori riittää hyvin ku tekee bigboren, ei tartte vaihtaakko pytyt ja kaasarin. Tällä koolla liikkuu tosi ripiää.

Vanteet maalasin ulkokehät auton väriin ja keskeltä mustat ja täs autos on nykyään kromi kahvat ovis, etuluukus ja kromi etuvilkut.

Ja tämä auto on museorekisteris.

Edited by pahanapuhallin
Link to comment

Onnea hyvästä hankinnasta, siisti peli!!

 

Jos meinaat päivittää sytytys järjrstelmää, oma ehdotus on 123 jakaja alipaineversiona, ja pysyy kuiten alkuperäisen näköisenä konehuone....maksaa enemmän, mutta on vastinetta rahalle.

Onkos tämmöinen jakaja? https://photos.app.goo.gl/VBFYwJdRgebM0bft1 jäi joskus ylimääräiseksi vanhasta kuplasta ehjä tämmöinen

VBFYwJdRgebM0bft1

Link to comment

Mulla oli aikoonaan samanlaanen stanu -66:n ja väri oli fontana grau L595. Siinä oli sun autoon eroo, ovien ja etuluukun kahvat oli tummeman harmaat ja

etuluukun vw merkki oli messinkiä. Moottori riittää hyvin ku tekee bigboren, ei tartte vaihtaakko pytyt ja kaasarin. Tällä koolla liikkuu tosi ripiää.

no niin selvispä tuokin väri mysteeri..

Mites kun minä oon ymmärtänyt että tähän ei käy 1300 moottorin osat. Vai saako tähänkin koneeseen noita isompia sylintereitä? Riittääkö kannet 1600cclle?

 

Edittiä sen verran että joo löyty tämmöinen setti http://www.aircooled.fi/tuote/414/manta-sylinterisarja-83x64mm-1385cc-big-bore-valu-aa

Mutta kyllä tekisi mieli silti jotenkin isompaan jos aletaan tekemään :D 

 

Löytyy muuten yks 31pict kaasarikin hyllystä jonka voisi tähän koneen suurennus projektiin käyttää. 

Edited by rausku
Link to comment

Mites kun minä oon ymmärtänyt että tähän ei käy 1300 moottorin osat. Vai saako tähänkin koneeseen noita isompia sylintereitä? Riittääkö kannet 1600cclle?

1200 kuutioisesta moottorista ei käy juuri mikään osa, tai ei kannata käyttää, jos tekee 1600 konetta. 1300-1500-1600 on likimain samanlaisista osista koottu, joten kannattaa hankkia sellainen aihioksi ja tehdä siitä 1600 kuutioinen, tai suurempi...

Link to comment

Näin mää sitä vähän itsekkin aattelin, että jostain haalin jonkun 1300 padan ja rupean siitä työstämään.

Mikä muuten on isoin / järkevin sylinterisarja mikä menee ilman ar porausta ja kansien työstämistä?

Aika edullinen setti on myös tuo missä tulee sylinterinkannetkin mukana, onko niistä pahaa sanottavaa?

 

Oisko tuo https://photos.app.goo.gl/VBFYwJdRgebM0bft1

Jakaja parempi tähän nykyiseen 1200 koneeseen kun alkuperäinen?

Link to comment

Näin mää sitä vähän itsekkin aattelin, että jostain haalin jonkun 1300 padan ja rupean siitä työstämään.

Mikä muuten on isoin / järkevin sylinterisarja mikä menee ilman ar porausta ja kansien työstämistä?

Aika edullinen setti on myös tuo missä tulee sylinterinkannetkin mukana, onko niistä pahaa sanottavaa?

 

Oisko tuo https://photos.app.goo.gl/VBFYwJdRgebM0bft1

Jakaja parempi tähän nykyiseen 1200 koneeseen kun alkuperäinen?

 

Ei... Käytetty vissiin busseissa...

 

Laita 034, siinä on alipainekello sekä keskipakosäätö ja passeli ennakkokäyrä...

Link to comment

Jees eli taidan pitää oman jakajan ja panostaa sitten seuraavan koneen virranjakajaan.

 

Huomasin tuossa että hätävilkkujen katkaisijaan ei tule ainuttakaan johtoa saakos tuohon vedettyä tuosta sulakerasialta johdot? Mites nuo pitää kytkeä?

 

Sitten ymmärtääkös nuo automaali kaupassa jos sanon fontana grau L595 sinne tiskille vai löytyykö näihin uudemmat värikoodit?

Link to comment

Omani on myöskin ollut alunperin fontana grau, automaalit.netistä löytyy ainakin vanhat volkkarin koodit ja maalit ovat pirun hyviä varsinkin hintaansa nähden. Tämä on myöskin 1200 vuodelta 1967 ja tässä oli samanlainen sisusta kuin ARTOn postaamassa kuvassa. Hanskalokeron kansi tosiaan on väärä ja mielestäni 1200 mallissa ei myöskään kuulu olla listaa etuluukun keskellä. Luukun kansia löytyy minulta muistaakseni parikin kappaletta mutta lukoista en mene takuuseen.

Link to comment

Jos auto on ollut vain yhdellä omistajalla aiemmin, niin ihmetyttää miksi jotain hanskalokeron kantta olisi vaihdettu. Näiden stanujen kanssa taitaa olla vähän niin, ettei oikein tiedä mikä kuulu olla mitenkin. Tuntuu, että ei ole kahta ihan samanlaista.

 

t. Mika

Link to comment

Jos auto on ollut vain yhdellä omistajalla aiemmin, niin ihmetyttää miksi jotain hanskalokeron kantta olisi vaihdettu. Näiden stanujen kanssa taitaa olla vähän niin, ettei oikein tiedä mikä kuulu olla mitenkin.

Vielä oudommalta vaikuttaa että -67 1200:een olisi tehtaalla asennettu vasta -68 autoihin tullut hanskalokeron kansi...

Link to comment

Näissä sotkee se että se ensimmäinenkin omistaja voinut varustella jälkikäteen. Päivitettiinhän aikanaan splittejä ovaaliksi jne....

 

Etuluukussa ei tosiaankaan listaa ja mun yksilössä ovikahvat ilman kromia, poislukien itse nuppi. Sisäpuoliset ovikahvat mulla tuhdimmat kun tämän topicin autossa. Hanskalokeron alla Telefunkenin kiinnitysteline ja olipa tehty virtakytkentä matkamalliselle partakonelle. Sekin tallessa:) Muutamia lisävarusteita sentään lisäilty jälkikäteen.

 

Se onko jokin tullut vuosikerran '67 1200 kohdalla jo tehtaalta erilaisena poislukien verhous, en osaa sanoa ja mun yksilön eka omistaja, iskävainaani ei oo enää kertomassa kaikesta. Kuvia toki löytyy 60-luvulta saakka.

Edited by ARTO
Link to comment

Näissä sotkee se että se ensimmäinenkin omistaja voinut varustella jälkikäteen. Päivitettiinhän aikanaan splittejä ovaaliksi jne....

 

Etuluukussa ei tosiaankaan listaa ja mun yksilössä ovikahvat ilman kromia, poislukien itse nuppi. Sisäpuoliset ovikahvat mulla tuhdimmat kun tämän topicin autossa. Hanskalokeron alla Telefunkenin kiinnitysteline ja olipa tehty virtakytkentä matkamalliselle partakonelle. Sekin tallessa:) Muutamia lisävarusteita sentään lisäilty jälkikäteen.

 

Se onko jokin tullut vuosikerran '67 1200 kohdalla jo tehtaalta erilaisena poislukien verhous, en osaa sanoa ja mun yksilön eka omistaja, iskävainaani ei oo enää kertomassa kaikesta. Kuvia toki löytyy 60-luvulta saakka.

Ainakin keneltä ostin tämän sanoi, että nämä kirvesmies mallit on monesti semmosia sekasikö malleja että on tehtaalta laitettu sitä mitä sattunu löytymään.

 

Eikös 1300 konetta ruvennut saamaan juuri 67? Ja näihin halvempiin laitettu tämä vanha moottori.

 

Mutta hyvä tietää että se krominen on oikea lukko tähän malliin.

 

Pohjaakin kerkesin vilkaisemaan kunnolla niin se näytti tosi siistiltä ja huolella massatulta. Ainut mikä pisti silmään oli huonokuntoinen tunkin korva. Täytynee ostaa korjauspala ja hitsailla se kuntoon.

Onko tunkin korvia ollut alunperin vain taka-päässä?

Link to comment

Sen verta saatu projektia eteenpäin, että vanteet tuli hiekkapuhalluksesta pohjamaalattuina. Pirun lähellä oli oikeata väriä tuo pohjaväri :D harmi että kiilto ja pinta ei oikein mielytä niin pakko suihkia nuo vielä pintaväriin..

 

Sen verta kova polte päästä rakentamaan konetta, että tästä nyt tuskin museo vehjettä saadaan. Tosin siltikin pyrin pitämään auton niin originaalina kuin mahdolista.

Olen tässä nyt usean yövuoron kahlannut kaikkia moottori projekteja läpi ja haluaisinkin saada mahdollisimman helppo kulkuisen moottorin tähän.

Olen miettinyt tälläistä reseptiä:

Jostain kokonainen 1300 kone 2 reikä kansilla

Sylinterisarja 1641cc

I profiili kanget

Englen w-110 nokka

Hd-venttiilijouset

1-2kg pois vauhtipyörästä?

Vakio kampi tasapainotettuna

Kansien kanavien mieto siistiminen?

Solexin pict 34 kaasari (riittääkö?)

Tuleeko vakio pakoputkesta miten kamala pullonkaula?

 

Eli eli tarjota saa edullista 1300 tai isompaa moottoria keskisuomen alueelta mielellään :)

Edited by rausku
Link to comment

Jeps eli vähän miedompi nokka ja omat kiertokanget.

 

Tänään sai vanteet pintavärin niskaan. Jos sunnuntaina vääntelis renkaat paikalleen. Näitähän ei omaan tasapainokoneeseen saakkaan kun on noin iso tuo keski "reikä"

 

eC0snWA.jpg

Edited by rausku
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...