Jump to content

Kuplaan IRS


Guest Kinde

Recommended Posts

Saa.

Myy.

On.

 

No hyvä.

Eikö tässä nyt vittu vois Jorrrmakin auttaa kyselijää eikä heittää kehiin samaa vanhaa paskaa mitä olen lukenu

vuodesta toiseen? HÄ?

Onko Jorrrrma aina pakko yrittää päteä huumorilla vittuilemalla?

 

Jos tiedät niin laita tietoa kehiin niinku esim metake.

Päde niissä missä pitääkin mutta osoita fiksuutesi ja vastaa edes joskus jollekin kysyjälle jotain

mikä auttaa kysyjää äläkä vaan vittuile.

Täältä tähän, kiitos ja anteeks.

 

 

  • Like 10
Link to comment
  • 4 months later...

Muutama kysymys tähän liittyen,

Onkohan jollain foorumilaisella tuohon noita hitsausjigejä että vois lainata? tai tietoa noista jigin kulmien asteista jos tekee itse jigin. Tosin jos madaltaa ja samalla haluaa korjata tuota pyörän camperia niin eikö tuokin kulma muutu silloin?

 

Toiseksi, jos hankkii vaikka ebaysta tuohon irs trailing kit:in vaikka tällasen: 

https://www.ebay.com/itm/Irs-Rear-3X3-Trailing-Arm-Kit-With-Type-1-Beetle-To-Type-2-Bus-Stub-Axles-Rail/282078433835?hash=item41ad2f522b:g:QcgAAOSwMmBV3PLv

Niin jääkö tuosta uupumaan enää muuta kuin nuo vääntölatat jousilta tuohon tukivarteen? (poisluettuna vaihdelaatikko)

jarrukilpi / rumpu paketin pystyy käyttämään swingi versiosta vaiko eikö?

 

Ville

 

 

Link to comment

Nuo 3x3 tukivarret on offroad-käyttöön ja leventää raideväliä 6 tuumaa  ja jatkaa akseliväliä 3 tuumaa. Ei siis voi noin vain viedä katsastukseen.Jigejä voi tilata vaikka  vwheritagelta. nimimerkki kylmän raudan seppä.

Link to comment

Tuo tukivarsihomma selvisikin jo kun tutkin sen läpi. Olen koittanut etsiä tuohon valmista kittiä missä olisi tukivarret ja jousilattojen tilalla uniball päiset latat coilien kaveriksi. Suurin osa tuntuu olevan jotain 3x3 tai 2.5x2.5... No pitää jatkaa etsintöjä tai voi toki linkkaa jos tietää missä tuollaisia löytää.

 

Jigit ja korvat sainkin jo tilattua.

 

Jos ei muuta tekemistä ole niin sarkastisetkin vastaukset varmaan tulee luettua.

 

 

 

 

Link to comment

Ei taida kukaan valmistaa alkuperäisten tukivarsien kopioita. Lähes kaikki on tosiaan hiekkakirppu tai baja kamaa, sekä pidempiä ja leveämpiä. Std-mitoilla löytyy jotain, mutta en tiedä kuinka iloinen katsastusmies on näistä: https://www.appletreeauto.com/D.O.M-TRAILING-ARMS-STK-X-STK-TASTKxSTK/

 

t. Mika

Edited by mikan
Kirjoitusvihre :-)
Link to comment

Tarkkana sitten jälkituotanto irs korvakkeiden kanssa,en tiedä oliko mulla maanantaiversiot mutta puslan pultin reijät ei olleet linjassa keskenään korvakossa josta johtuen tuli myöhemmin ongelmia joka teetti turhaa työtä.  Ja et tarvitse kun yhden jigin samaa voi käyttää molemmin puolin.

Link to comment

Noissa on kyllä katetta niin paljon että tulee jo halvemmaksi tehdä tai teettää. Ynnäsin että jos skannaa std varret, teettää jigin ja "navan" ja vaikka teettää hitsauksetkin ulkona niin pääsee alle 1500 e/ pari. Ja tuosta suurin osa menee skannaukseen ja jigiin. Ja osa on niin yksinkertainen että skannaus varmaan vähän liioittelua.. 

 

Tosiaan ostin jo jigit mitkä tuli parina. Ajattelin varmuudeksi vielä tehdä noihin kolmannen kiinnityspisteen irs alustaisen iskarin kiinnityksestä ennen kun alan swingistä vaihtamaan. 

Link to comment

Itse tehdyt tukivarret ei periaatteessa mene leimasta läpi, ellei ole melko kattavaa selvitystä niiden lujuudesta. Jos on mulkero leimasetä niin ei mene välttämättä noi kaupan valmiitkaan. Pitää olla lappuset että soveltuu juuri ko. autoon jne. Minä sain omat varret läpi kun leimasetä oli se stevie wonder.

 

 

Link to comment
  • 2 months later...

Mun tohon KART projektiin laitoin MBT:n takajousituksen ja sen jousissa lukee RD 2,25x8"x500LBS. Ei mitään hajua niiden jäykkyyksistä muuta kuin että arvelen tuo himmelin olevan pari-kolmesataa kiloa normi 1303:a kevyempi ja jouset saatu sen mukaan

Link to comment

Kiitos vastauksesta. Pitaa tarkistaa nuo. 

Tulip toinen ongelma irs kasattaessa. Ulompi spaceri menee pari mm Stefan sisaan kun laitoin paketin kasaan? Stefan on pohjassa ja vetarin tumppi myos. Mulla on heiluriaksellisen jarrukilvet, onkohan ne saman paksuiset tai mista tuo voi johtua?? 

15261252020311923299086.jpg

Link to comment

Lueskelin nettiä ton edellisen kysymyksesi jälkeen ja näyttäis ainakin rodeihin tarjottavan parin sadan paunan jousia. Onhan se geometriastakin kiinni, mutta mulle taidettiin myydä jouset kivirekeen...

Link to comment

Vaaka pyörän alle ja siitä katsoo paljonko pyörällä on painoa. Sitten valitsee/päättää halutun joustovaran. Valitusta joustovarasta pitäisi auton painua n. 1/3 osa kun se lasketaan pyörilleen. Tästä liikematkasta onkin sitten jo melko helppo valita sopivan jäykkyinen jousi.

Link to comment
On 5/12/2018 at 2:41 PM, wi69e said:

Tähän vielä palatakseni... Näistä kasailleet tietänee pitääkö tuon ulomman spacerin mennä noin syvälle? stefassa on kyllä sisempänäkin huullos mutta tuo ulompi tulee nyt holkin yli eikä estä mitään..

 

On 5/12/2018 at 2:41 PM, wi69e said:

 

 

 

Kiitos vastauksesta. Pitaa tarkistaa nuo. 

Tulip toinen ongelma irs kasattaessa. Ulompi spaceri menee pari mm Stefan sisaan kun laitoin paketin kasaan? Stefan on pohjassa ja vetarin tumppi myos. Mulla on heiluriaksellisen jarrukilvet, onkohan ne saman paksuiset tai mista tuo voi johtua?? 

15261252020311923299086.jpg

 

Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...