Jump to content

Volkkareiden myynti


Recommended Posts

Miksi ihmeessäköhän porukka ei myy näitä kauppaamiaan raatoja ulkomaille vaan mieluummin antaa mädäntyä latojen takana ja sitten viedään romuttamolle ? Ei nämä raadot suomesta ihan heti lopu ja hienoja volsuja riittämiin. Ja jos joskus loppuisikin niin nämä hyvät säilyy kuitenkin. Olisi kaikkien etu.

Link to comment
Guest Raggare

suomalainen luonne..

nouseepahan arvo ku pikkuhiljaa kanta vähenee.

ikävähän se ois kattella jos myis rohjakkeensa ulkomaille ja sielä siitä tehtäs oikei hiano peli, kelpais sit kertoo ihmisille et se on muuten mun vanha ja tollanen ellei parempi mullaki ois tullu :D

Link to comment

Aika käsittämätön keskustelu- topikin avaus. Jonkun rokarin lobbausta?

 

Luojan kiitos että kaikki eivät myy ulkomaille. Ei olisi kyllä yhtään halpaa vanhaa aihiota 2000-luvun harrastajille jäänyt jos noita olisi esim. 90- luvulla alettu aktiivisesti pois rokaamaan. Jokainen täällä purettukin kupla palvelee paremmin suomen harrastajia varaosien luovuttajana kuin pois myydyt yksilöt.

Link to comment
Aika käsittämätön keskustelu- topikin avaus. Jonkun rokarin lobbausta?

 

Luojan kiitos että kaikki eivät myy ulkomaille. Ei olisi kyllä yhtään halpaa vanhaa aihiota 2000-luvun harrastajille jäänyt jos noita olisi esim. 90- luvulla alettu aktiivisesti pois rokaamaan. Jokainen täällä purettukin kupla palvelee paremmin suomen harrastajia varaosien luovuttajana kuin pois myydyt yksilöt.

 

Ei niistä taida harrastajille tulla aihioita joita tälläkin hetkellä työnnetään sinne prässiin. Tälläkin palstalla on tarjottu kymmeniä kertoja jopa ilmaiseksi mutta ei kelpaa. Sillä ne hinnat saadaan juuri nousemaan kun tarjonta vähenee. Kateus se taitaa olla se suurin syy. Jos minä olen myymässä niin ei sillä ole väliä mitä ostaja sillä sen jälkeen tekee kun on rahat lyönyt ensiksi näppeihini.

Link to comment

Ei niistä taida harrastajille tulla aihioita joita tälläkin hetkellä työnnetään sinne prässiin. Tälläkin palstalla on tarjottu kymmeniä kertoja jopa ilmaiseksi mutta ei kelpaa. Sillä ne hinnat saadaan juuri nousemaan kun tarjonta vähenee. Kateus se taitaa olla se suurin syy. Jos minä olen myymässä niin ei sillä ole väliä mitä ostaja sillä sen jälkeen tekee kun on rahat lyönyt ensiksi näppeihini.

 

Kyllä kohtuu hiljaista on sillä prässillä missä paksutolppaikäisiä paalataan. Uudempia taasen on kaikki paikat väärällään ja sillä niistä ei isoja rahoja saa täällä (varsinkin kun niitä on vielä markka-aikana saanut 200-500FIM hintaan). Tuskimpa ovat ulkomaillakaan kauhean kiinnostuneita suomen pystylampuista...

Link to comment
-kauppaan tarvitaan kaksi osapuolta

-ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa

 

hölmö on se joka pyytää liian vähän... huvittavaa miten jengi oli tuonkin larawankerin tai mikä se oli perc:ttä nuolemassa ja puolustelemassa... toivottavasti seuraava myyjä tajuaa ottaa siltä vaikka 75% enklannin hinnasta..

Link to comment
Guest Forsbacka

Noi linkit on kyllä melko hilpeet. Oikeestaan riittää jo toi myynti ilmon lukeminen, et tulee toi wankeriksi nimeäminen mieleen.

Hintapyyntiä ei voi laittaa jos joku vaikka sattuis tarjoamaan jotain järjetöntä.

 

Kovat on kyllä hinnat. 15600£ eikä vielä lähteny. http://cgi.ebay.co.uk/VW-type-2-Delux-microbus-Samba-21-window_W0QQitemZ4640067112QQcategoryZ18303QQrdZ1QQcmdZViewItem

 

Mutta eipä taida brititkään olla kovin kiinnostuneita mistään metsälöydöistä, joista saa kaiken uusia ovenkahvoista alaspäin tai 70-luvun tuotteista.

Vai mitähän tää topicin aloitus nyt yleensäkin pitäisi tulkita?

Miksi ihmiset eivät yleensäkin myy romuja pois takapihoilta mätänemästä vai miksi kaikki eivät myy suoraan britteihin, kun voisi saada kovemman hinnan?

Link to comment
Noi linkit on kyllä melko hilpeet. Oikeestaan riittää jo toi myynti ilmon lukeminen, et tulee toi wankeriksi nimeäminen mieleen.

Hintapyyntiä ei voi laittaa jos joku vaikka sattuis tarjoamaan jotain järjetöntä.

 

Mutta eipä taida brititkään olla kovin kiinnostuneita mistään metsälöydöistä, joista saa kaiken uusia ovenkahvoista alaspäin tai 70-luvun tuotteista.

quote]

 

 

 

 

Lueppas huviksesi Volkszonen foorumia

http://www.volkszone.co.uk/VZi/index.php?

 

Siellä vaan aika lailla laitetaan 70 luvun pallokeulojakin kuntoon sellaisista aihiosta jotka suomessa olisi suoraan purkutuomiossa. Näillä on oikeasti mätiä ne autot siellä. Hurjista "tavallisista" paskoista jaksavat värvätä,ehkä siksi että aihiot on kalliita.

 

Ja mitä autojen myymiseen tulee niin minä ainakin olen valmis myymään vaikka minkä volkkarini pois jos saan mitä pyydän niistä rahaa,koska maailma on volsuja täynnä ja ihan sama kun siitä on saanut rahansa pois vaikka menisi jokkikseen ja jos ei myydä halua niin ei myy pois.piste.

 

Välillä ihmetyttää muutamat projektiesittelyt esim. volkkarilehdessä jossa auto tehdään kokonaan uusiksi projektikertomuksessa ja sen jälkeen puoli vuotta ja kosla myydään äkkiä pois tää on kyllä erittäin yleistä muidenkin merkkien harrastajien keskuudessa.

Link to comment

Muutaman vuoden päästä alkaa niiden päivät joilla on hyvät aihiot ja varaosat tallessa.

-romut on prässätty tai muuten vaan mädäntynyt pois eli tarjonta vähenee.

-uusien kuplien valmistus lopetettu joten valmistuserät pienenee ja hinta nousee.

-karvakäsienkin palkkavaatimukset nousee joten hinta nousee.

-ulkomaalaisten aihiot ja osat jo lähes loppuneet joten alkaa suomalaistenkin edullinen tarjonta kiinnostaa eli tarjonta vähenee.

-raaka-aineiden ja kuljetusten hinnat nousevat ja taas osien hinnat nousee.

-harrastajat eivät romuistaan luovu jos vaikka omaan tai tulevaan projektiin tarvitsisi 100v. päästä eli ei tarjontaa.

-kauppiaat tarvitsevat isommat katteet koska palkat ja vuokrat nousseet eli hinta nousee.

 

Invest in precious metal .... VW

Link to comment

Onks nimimerkillä VW:t lääkitys kohallaan? Ensin pitäs myydä autot ulkomaille:

 

Miksi ihmeessäköhän porukka ei myy näitä kauppaamiaan raatoja ulkomaille vaan mieluummin antaa mädäntyä latojen takana ja sitten viedään romuttamolle ?

 

Ja puoli vuorokautta myöhemmin pitäs haalia romuja lisää:

 

Invest in precious metal .... VW

 

Olen edelleen sitä mieltä että pidetään autot ja aihiot Suomessa, ja tuodaan vaikka lisää ulkomailta. Lisääntyy valinnan vapaus harrastaa erilaisia malleja, jopa usempaa autoa kerralla. Ei tarvitse ottaa ½ omakotitalon verran lainaa, jos haluaa harrastaa jotain juniksen paksaa tms.

 

BTW. Ei tuo esimerkinkään auto mikään helmi ollut, myyntiin sen takia koska olisi pian vaatinut isompaa remonttia. Harmi ettei Suomen palkoilla ole varaa pitää noita rajojen sisäpuolella. Ehkäpä siinä on yksi syy miksi ei valmiit autot mene täällä kaupaksi, koska kaikilla on jo nurkat ja naapurien & tuttavien ladot raatoja, anteeksi 'aihioita'...

Link to comment
Guest wiima-62

Jassoo ,,,,, ilmankos munkin wiima ovat tinkaamassa . Ykskin mummeli sano vappuna että myy hänelle ,,,,, sanoin että 50,000 ekee niin sillä lähtee. Ei ole vielä rahoja näkynnä,,,,, Ajatus mulla kyllä pyörii jos joku vaihtais asuntoautoon silleen kohtuullisen hyväkuntoiseen niin voisin vaikka vaihtaakkin ,,,,,,,,,

 

 

Seppo Lehmosta

Link to comment

Kovan kuuloisia hintoja pitävät kyllä mailla... hirvitti ton ulkomaan elävän pyynti pakusta..

Pitäisköhän ottaa korkeekorkoselta rahat ja sijoittaa ... VW metalliin kuten tossa sanottiin..

Lapsenlapset sit vois myydä ne kullan kurssin mukaan kiloissa.. ;)

 

Loppuu ne kuppelit Suomesta vielä.... Jokkis aihiotkin kuulemma vähentyneet viimeaikoina... ;)

Link to comment

Minusta tää rahan ahneus on suht tuore ilmiö VW harrastuksessa.

Löytyihän niitä toki ennenkin jotka kuvittelivat just sen oman autonsa arvon aivan päin helvettiä, mutta kivahan niille oli naureskella..

Tuhotaan vaan oma harrastuksemme pyytämällä älyttömiä ja myymällä ulkomaan "jobbareille".

 

Niin ja sit toi ens viikolla paaliin "itku" hävettää ihan ilmoittajien puolesta..

Link to comment
Harmi ettei Suomen palkoilla ole varaa pitää noita rajojen sisäpuolella. Ehkäpä siinä on yksi syy miksi ei valmiit autot mene täällä kaupaksi, koska kaikilla on jo nurkat ja naapurien & tuttavien ladot raatoja, anteeksi 'aihioita'...

 

ainoa harmi on se että tuo enklantilainen jälleenmyyjä saa voitot ei suomalainen jolla alunperin oli ja joka on kunnostanutkin...

Link to comment

Heh... Kävin joskus katsomassa yhtä ovulaaria, jonka ainakin Pekka oli käynyt jo minua ennen tutkimassa. Myyjillä oli selvä kuva siitä että arvokas peli on kyseessä selvästi. No tarjosinhan minäkin siitä jotain mutta onneksi tarjoukseni ei ollut riittävä... Jälkeenpäin ajateltuna tässä on potentiaalinen tarjokas sinne paaliin. Meinaan että jos suku ei koe saavansa autosta tarpeeksi rahaa niin varmistetaan sitten se ettei saa kukaan muukaan!

 

Laite oli ajokuntoinen projekti, huonosti ylimaalattu, ratsupaikoilla kuorrutettu, yms.

Link to comment

Totuus on se että suomessa ei arvosteta oikeasti hyviä volkkareita, niin on aivan oikein että ne myydään sinne missä niiden arvostus on kohdallaan ja hinnat myös jos nyt joku britti siinä sivussa saa vähän vaivan palkkaa niin Vi...akos sillä on väliä. Täällä ei taida mennä kaupaksi kuin paskat raadot ja ähtärit. Mullakin taitaa autot lähteä muualle.

Link to comment
Guest Forsbacka

Välillä ihmetyttää muutamat projektiesittelyt esim. volkkarilehdessä jossa auto tehdään kokonaan uusiksi projektikertomuksessa ja sen jälkeen puoli vuotta ja kosla myydään äkkiä pois tää on kyllä erittäin yleistä muidenkin merkkien harrastajien keskuudessa.

 

Mä taas ymmärrän ton ihan hyvin. Jos rakentaminen on harrastus ja auto sitten joskus todella valmistuu. Mielessä pyörii jo muut projektit ja sormet syyhyävät jo päästä rakentamaan jotain ihan erilaista.

Eikös joku suuri ajattelija joskus sanonut, että itse matka on tärkein. Ei päämäärä. Olisko ollu Buddha tai joku sen kiinalainen kaveri.

 

Siellä vaan aika lailla laitetaan 70 luvun pallokeulojakin kuntoon sellaisista aihiosta jotka suomessa olisi suoraan purkutuomiossa. Näillä on oikeasti mätiä ne autot siellä. Hurjista "tavallisista" paskoista jaksavat värvätä,ehkä siksi että aihiot on kalliita.

 

Kyllä varmasti, mutta ei kukaan briteistä varmaan lähde hakemaan suomesta jotain 200€:n projektia vaikka vastaava maksaisi siellä kolminkertaisesti.

 

Kysyntä ja tarjontahan nää aika pitkälti määrää. Kyllä varmaan jenkitkin ihmettelee, että "kuin helvetissä ne tuolla suomessa jaksaa elvyttää jotain vanhaa aspenia, mistä puol autoa on leivottu pakkelista. Eihän sellasta kukaan muutenkaan huoli edes ilmasiksi".

Se on se hintataso ja kun ei muutakaan ole.

Link to comment

1. Mitäköhän ihmeellistä näissä suomen "raadoissa" on että niitä ei saisi myydä ulkomaille mutta ulkomaalaisia saa kyllä tänne tuoda ? Saavat kyllä mieluummin mädäntyä sinne ähtärin ladon taakse josta sitten joku yrittää etsiä edes pientä suht koht ehjää palaa. Mukavampi siitäkin "raadosta" olisi lukea jostakin lehdestä tai netistä suomi historiasta. Tällä tuhoamisvimmalla täällä suomessa itketään kuitenkin muutaman vuoden päästä kun ei ole enään kuplia pitkin metsiköitä niin kuin oli silloin hyvään aikaan. Pintä osaa kuitenkaan näistä prässikuntoisista säilytetään kuivassa tai lämpöisessä paikassa.

2. Onko "suomalainen" todella näin kateellinen kansa ? Jos ei minulla niin ei muillakaan ...

Link to comment
Ei ne lopu ihan heti...toistakymmentä vuotta ainaki on ajettu jokkista volsuilla ja vieläki niitä löytyy tuolta takapihoilta...

 

Kyllä ne tuntuu loppuvan kun näitä kommenteja lukee mutta metsissä säilyy ikuisuuden ... Ympärivuotisessa liikenteestä olevat kyllä kadonnut aika tehokkaasti.

Link to comment
Guest Mika Raussi
Minusta tää rahan ahneus on suht tuore ilmiö VW harrastuksessa.

Löytyihän niitä toki ennenkin jotka kuvittelivat just sen oman autonsa arvon aivan päin helvettiä, mutta kivahan niille oli naureskella..

Tuhotaan vaan oma harrastuksemme pyytämällä älyttömiä ja myymällä ulkomaan "jobbareille".

 

Niin ja sit toi ens viikolla paaliin "itku" hävettää ihan ilmoittajien puolesta..

Nyt on yhistyksen mies!

 

Oikeesti mitä vittua se kuuluu kellekään muulle mitä jokainen omaisuudellaan tekee? Sitä mukaan kun volkkarit vähenee, niin arvo jäljelle jääneillä senkun nousee ja silitikin noita näyttää piisaavan vaikka kuinka paljon. Nyttenkin myyntipalstalla on ovaalia ja paksutolppaa halvalla.

Link to comment

No myykää sitten raatonne ulkomaille, saattepahan lisää rahaa rakentaa tasokkaita pirssejä meidän muiden ihasteltavaksi. Mut turha täällä kysellä miksi ei porukka myy, ja sitten kun annetaan vastauksia, alkaa väittää että tootte kaikki väärässä. Nää on mielipideasioita, eli turha yrittää aivopestä muita omilla 'oikeilla' mielipiteillään.

 

Onneksi autot kulkee molempiin suuntiin:

http://www.terovirta.com/volks/2006_BugRun_03.html

Link to comment
Onks nimimerkillä VW:t lääkitys kohallaan? Ensin pitäs myydä autot ulkomaille:

 

Miksi ihmeessäköhän porukka ei myy näitä kauppaamiaan raatoja ulkomaille vaan mieluummin antaa mädäntyä latojen takana ja sitten viedään romuttamolle ?

 

Ja puoli vuorokautta myöhemmin pitäs haalia romuja lisää:

 

Invest in precious metal .... VW

 

Olen edelleen sitä mieltä että pidetään autot ja aihiot Suomessa, ja tuodaan vaikka lisää ulkomailta. Lisääntyy valinnan vapaus harrastaa erilaisia malleja, jopa usempaa autoa kerralla. Ei tarvitse ottaa ½ omakotitalon verran lainaa, jos haluaa harrastaa jotain juniksen paksaa tms.

 

BTW. Ei tuo esimerkinkään auto mikään helmi ollut, myyntiin sen takia koska olisi pian vaatinut isompaa remonttia. Harmi ettei Suomen palkoilla ole varaa pitää noita rajojen sisäpuolella. Ehkäpä siinä on yksi syy miksi ei valmiit autot mene täällä kaupaksi, koska kaikilla on jo nurkat ja naapurien & tuttavien ladot raatoja, anteeksi 'aihioita'...

 

Pitäisiköhän "tipin" mennä jatkamaan se keskeneräinen koulu kun jäi tuo luetun ymmärtäminen vähän vähemmälle. Se taitaa olla yksi syy kun kaikki tuntuu olevan sinua vastaan. En minä ainakaan ole ketään käskenyt "autoja" myymään ulkomaille vaan ne "raadot" joita jokaisen takapiha on pullollaan ja jotka odottaa prässiä. Sitten nauretaan brittien touhuille ja ihmetellään kun hinnat on kovia. Ei tässä ole tarkoitus olla harrastusta vastaan vaan sen puolesta myös muualla kuin suomessa.

Asioita ei pidä ottaa niin vakavasti tai sitä pääsee vielä "lääkekuurille".

Link to comment

No mikä niissä raadoissa siellä pihassa häiritsee, itsellä on piha täys omia ja muitten raatoja ja ei raatoja ja en oo millekkään brittiwänkkereille todellakaan myymässä. Autot odottaa laittoa ja toimii myös varaosaluovuttajina.

Link to comment

Koskahan joku ehdottaa että perustettais näille raadoille vaikka johonkin Keski-Suomeen sellanen kätevä varasto, ettei vaan tarvi kenenkään myydä yhtään kenellekään yhtään mitään ku on kerrankin tilaa säilyttää sitä kuuluisaa "aloitetaan tässä ihan pian siitä tekemään museoautoa/raaseria/rokkivempelettä" -hetkeä...

 

Ja toisaalta, itse olen viime aikoina yrittänyt ostaa lähes väkisin muutamaa lähialueen Wanhaa raatoa, eivät välillä ole edes keskustelleet myynnistä vaikka auto seissyt pellolla tms. paikalla vuosia. No ei mene siitä päivä pilalle ainakaan allekirjoittaneella. Ihmiset tekee romuillaan mitä tahtoo ja minä rahoilleni samoin.

Link to comment
Pitäisiköhän "tipin" mennä jatkamaan se keskeneräinen koulu kun jäi tuo luetun ymmärtäminen vähän vähemmälle.

 

En ole rakennusalalla, joten jätän keskeneräiset koulut niitä rakentaville. Huomaa että sinulla "VW:t" on hienoisia ongelmia kirjallisen ilmaisun saralla. Kuten myös mainitsemasi lukemisen ymmärtämisen, jos mielestäsi kaikki ovat minua vastaan??? Ei minun pulssini näistä keskusteluista nouse, eli herneet suun kautta keittona. Etenkin näin torstaisin.

 

Noh, enhän itsekään mikään sanaseppo ole. Sen osoittanee Lubenter Approbatur äidinkielessä (suomi) vuonna '94.

Link to comment

Kylläpä noita kuplanraatoja löytyy,omassatiedossa on ja pysyy useampi yksilö ympäri maakuntaa.

Volkkarien käyttö jokkiksessa vähenee sen takia koska viat 133/850 lähtee viivalta huomattavasti paremmin (tosin ne luulisi jo pian loppuvan..) ja Vw T1 moottorit on tänä päivänä kalliita rakentaa jokkikseenkin ja kestoikä on golfiin tai tc:hen surkea sillä rahamäärällä joka siihen sijoitetaan.

Link to comment
Guest Angelbunny

Nonnii..

 

PUSI, PUSI-HALI, HALI!!

 

Kaikki saa tehdä raadoille mitäs lystää. Vaikkas laittaa olohuoneen pöydäksi. Itse en myisi henk.koht. ulkomaille, ihan vaan periaate syystä.

Mutta jokainen tekee, niin kuin itse haluaa.

Link to comment
nyt joku britti siinä sivussa saa vähän vaivan palkkaa niin Vi...akos sillä on väliä.

 

toi paku ei ole maksanut suomessa kuin max 5-7000 euroa.. äijä myy sitä 16000 punnalla eteenpäin.. yli 24000 euroa??? mulle 15000+ euroa ei ole pieni vaivanpalkka... kannattaa varmaan paremmin kuin äijän lentokonehommat tai mitä sen akka kehuikaan äijän tekevän...

Link to comment

Tähän olis hyvä linkittää se vanhan pölhölän laikkatopicci jonka osoitetta en muista, asiat ruotuun! Se mistä myökiin saatiin ulkomailta pommentti "god forgive they don't know what they're doing, these guys should be hanged from their balls"...

 

Puavo @ dwl

 

...erittäin nopeata toimintaa raggah !

Link to comment

Onko kenelläkään minkäänlaista tietoa paljonko esimerkiksi viimeisen 10 vuoden aikana on suomeen tuotu ja toisaalta suomesta viety vanhoja volkkareita?

 

Joku vois tasapainottaa ja käydä naapurissa ostoksilla. Eikös nämäkin tulis verotta suomeen:

 

http://www.blocket.se/vi/8173918.htm

http://www.blocket.se/vi/8221491.htm

http://www.blocket.se/vi/8259018.htm

http://www.blocket.se/vi/8336244.htm

http://www.blocket.se/vi/8465351.htm

http://www.blocket.se/vi/8457391.htm

 

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...