Jump to content

Volkkareiden myynti


Recommended Posts

Kannattais varmaan ite ruveta myymään volkkareita britteihin jos kateus niin pirusti vaivaa.

 

en ole kateellinen.. mielestäni se suomalainen olisi ansainnut sen hinnan minkä pakusta saa englannissa..

Link to comment

Joopa joo, hyvähän se on tietysti laukoa mielepiteitä siitä, ettei saa vai saako myydä autoa ulkomaille, jos on vaan mielipide, muttei mitään kokemusta :)

 

Laraman mielestäni aika rehellisesti ilmoitti hakevansa "muutamaa" autoa ulkomaille vietäväksi ja kaikkihan toki tietysti ajatteli, ettei myyntiin vaan ihan itelleen, joopa joo. Kuinkas helppoo olis ollut pistää suomalainen puoliso asialle, eikä hommasta olis tullut suurempaa meteliä.Rehellisyys palkitaan, joopa joo.

 

Jos joku maksaa pyydetyn hinnan ja ostaa tavaran, myy sen hetken päästä eteenpäin voitolla, niin mikä meni vikaan? Pitääkö aina olla niin, että kun itse ei osaa tehdä kauppaa, niin ei kaverinkaan pitäisi osata? Kateus vie kalatkin vedestä, joopa joo.

 

Käsi pystyyn kaikki, jotka myy autonsa hintaan 3000 eur suomeen, jos vieressä seisoo englantilainen ja lupaa siitä 5000 eur? Ja miksi v**ussa se ovaali on sitten vieläkin tällä palstalla myytävänä jos haluatte sen suomessa pitää, joopa joo.

 

Vai onko nyt niin, että jyrkimmät mielipiteet tulee niiltä pers'aukisilta, joilla ei ole koskaan varaa hankkia niitä autoja, joita ulkomaille myydään. Itellä kun on vaan se 100 eur projekti siellä männyn alla ja teinikorolla käyttiksenä. Joopa joo, happamia sano kettu...

Link to comment

1.Voiko joku olla niin isänmaan petturi että toisi ruottista tänne näitä "aihioita" ? Ei sitä koskaan tiedä vaikka niistä tarttuisi jotakin sopimatonta meidän "suomi" volsuihin :)

Pitäisi varmaan sulkea tämä aihe kun näytti osuvan niin arkaan paikkaan. Anteeksi kovasti. Yritän olla ensi kerralla vähän varovaisempi.

2. Löytyykö jostakin "netistä" tilastoa mikä on tämän hetkinen määrä rekisterissä olevia ilma-volkkareita verrattuna vaikka v.2004 ?

Link to comment
Pitäisi varmaan sulkea tämä aihe kun näytti osuvan niin arkaan paikkaan.

 

Aihehan on sinänsä hyvä, että se herättää ainakin keskustelua :)

 

Ottaa vaan välillä päähän se, kun tuomitaan toisten tekemiset, vaikka ei asiasta mitään tiedettäisi. Käsittääkseni Suomi on edelleenkin vapaa maa ja täällä saa jokainen tehdä omaisuudelleen (melkein) mitä vaan. Paitsi laillisesti ajaa sillä liikenteessä :D

Link to comment

 

toi paku ei ole maksanut suomessa kuin max 5-7000 euroa.. äijä myy sitä 16000 punnalla eteenpäin.. yli 24000 euroa??? mulle 15000+ euroa ei ole pieni vaivanpalkka... kannattaa varmaan paremmin kuin äijän lentokonehommat tai mitä sen akka kehuikaan äijän tekevän...

 

Kaverihan on kauppamies.

Link to comment
Guest Angelbunny

Mitä suotta tuosta aiheesta riehumaan toinen toisilleen..

 

Niin kuin sanoin, jokainen tekee ite mitä lystää..

Toiset voi myydä ulkomaille, toiset pitää pihallaan talon takana, toiset tehdä jokkiksen, toiset rakentaa siitä seuraavan 20 vuoden päästä hienon pelin, ja jos miulla olisi oma piha, ni varmasti ottaisin yhden raadon lapsille leikkimökiksi.

 

Siis tavattoman typerää, kiukutella toisille, mikä on järkevää ja mikä ei.

Mutta jos näin tahdotte, niin siitä vaan.. :D

 

Ja miksi myydä briteille..? Voi toki, en kiellä, mutta miksi?

 

Entisellä appiukollakin oli tapana sanoa: "Ei ikinä jaappanilaista autoa, koska ne ei anna meille mitn"

 

Eli kaikilla on oma mielipiteensä asiaan.

Link to comment

En minä ainakaan ole kateellinen sille jos joku myy autonsa ulkomaille, enkä ymmärrä miksi kukaan muukaan olisi. Mutta koska pidän volkkareista ja niiden harrastamisesta, niin tietysti toivon että mahdollisimman moni ilmavolkkari pysyisi suomessa tai että määrä jopa lisääntyisi. Oli sitten kyse näyttelykuntoisista tai projekteista. On mukavampi käydä tapahtumissa, näyttelyissä jne kun on paljon volkkareita. Myös oman volkkarin hankkiminen on helpompaa, kun on runsaasti tarjontaa.

Maailmanlaajuiset markkinat tietysti ovat aiheuttanut sen, että vanhempien projektikuntoistenkin hinnat ovat nousseet huomattavasti vaikkapa siitä ajasta kun suomi ei ollut eu:ssa. Tämä on tietysti negatiivinen asia aloittelevan kotimaisen harrastajan kannalta joka yrittää hankkia itselleen sitä ensimmäistä volkkaria. Enää ei hyvää projektia osteta muutamalla sadalla markalla vaan rahaa pitää varata moninkertaisesti. Toisaalta uustuotanto- ja vauhtiosien osalta tarjonta on lisääntynyt huimasti ja hinnat tulleet alaspäin, mikä taas on positiivinen asia.

 

t. Mika

Link to comment
Guest Mika Raussi

Onhan se maailma muuttunu huonompaan suuntaan muutenkin. Positiividena voi kuitenkin pitää sitä, että mitä enemmin projektikuntoset vanhemmat volkkarit maksaa, sitä parempi on projektin lopputulos. Hinta karsii köyhät harrastajat harrastamaan ratsupaikkoja seitkytlukusiin.

Link to comment
Guest Mika Raussi
Damn, mä oon köyhä harrastaja. :-( Pitäis hitsata tuota 70-luvun Datsunia...

 

t. Mika

Tai sit siun pitää tehä vaan tarpeeks hitaasti ;)

 

Itekin köyhänä miehenä rakennetaan 70-lukusta.

Link to comment

Aikoinaan kun ostin junakeulan, niin se maksoi 1500 markkaa. Eikä siinä ollut edes yhtään hitsattavaa! Tänä päivänä ei noin hyväkoppaista saa edes 1500 eurolla. Voi kun palkkakin olisi yli kuusinkertainen...

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...