Jump to content

Speedster replica 1955


Jani

Recommended Posts

  • 1 month later...

Tässä kuvassa on Porsche käsijarru mekanismi. Eli vaijerit tulee eteen asti runkotunnelissa, samoin kun kuplan 52-55 alustassa.

Pyörötankoon tulee vipuvarsi mihin vaijerit kiinnitetään ja toiseen päähän tankoa vipuvarsi kahvalle.

Yleensä replikan tunnistaa että käsijarru on keskitunnelissa eikä alkuperäisessä paikassa kojelaudan alla. 

Tarkoitus on tehdä tästä mahdollisimman aidon oloinen.

Screenshot_20181128-170836_Google.jpg

Edited by Jani
  • Like 3
Link to comment

Tuo on A:n ja sitä uudempien käsijarrumekanismi. Pre a:ssa eli MY55 saakka vaijerit tulee keskitunnelin sisällä n. Kojelaudun kohdalla josta ne nousee ylös kahvalle. Pre a kahva on myös erilainen.

Tuo keskitunneli on vielä silmiinpistävämpi asia josta erottaa replican ja aidon, onko tarkoitus tehdä oikeanlainen myös?

  • Like 1
Link to comment

A-mallin kahva tähän tulee.

Keskitunnelin leikkaaminen on kyllä käynyt mielessä, en ole vain keksinyt fiksua tapaa saada vaihdetanko menemään.

Samoin myös epäilen ettei katsastusmies oikein tykkää, tarpeeksi jo haastavaa saada rekisteriin muutosten jälkeen.

Sää nähdä mitenkä etenee.

 

 

11 hours ago, aki said:

91ee2f342f816bbd43f0c984e5204473.gif

7

Link to comment
On 11/28/2018 at 9:38 PM, aki said:

Tuo keskitunneli on vielä silmiinpistävämpi asia josta erottaa replican ja aidon, onko tarkoitus tehdä oikeanlainen myös?

Päätös tehty, viikonloppuna lähtee iso rälläkkä huutamaan ja keskitunneli lentää takapihalle, aidomman näköinen menee tilalle. 

Link to comment

No nyt! Kiertojäykkyyden säilyttäminen tulee varmaan olemaan sw suurin haaste rakenteellisesti. Miten ratkaisit keppilinjan? Saksalainen insinööri toki teki oman versionsa, mutta on sekin aika eksoottinen mekaaninen kötöstys. Vaijerikepin voisi ehkä saada viriteltyä tai sitten joku sähkömekaaninen systeemi.

Jos päädyt Porschen insinöörejä seuraamaan, mulla on varastossa nuo ympyröidyt osat ylimääräisenä.

09b640471df621bd388b0d49a363f612.jpg

Link to comment

Mikäli osa ei ole tunnistettavissa alkuperäiseksi osaksi niin se katsotaan vaihdetuksi. Jos näin kävisi niin saattaa mennä prosentit tarkalle. Tuskin kuitenkaan näin tarkkaan syynäävät mutta teoriassa..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment

Nyt ei ole enää paluuta vanhaan.

Hitsaan tunnelin sisäpuolelle 5mm laattaraudat. Muutenkin uusi tunneli on 4mm paksua peltiä kun alkup. vain 2.5mm.

Vaihdetanko mahtuu ehkä juuri vielä menemään.

Koko tunnelia ei ole vaihdettu, ainoastaan yläosa.

Ainahan voi perustella sillä että se on ruostekorjaus, runko oli niin ruosteessa että oli pakko korjata 🤣 en ota yhtään paineita siitä.

20181208_082621.thumb.jpg.e94b5c46f3700d92721b53a680953887.jpg

20181208_182417.jpg

  • Like 6
Link to comment
  • 2 months later...

Etuakselin sain valmiiksi kasattua, lisäsin siihen ohjausvaimentimen mikä näistä 50 luvun kuplista puuttuu.

Kaikki puslat luonnollisesti uusittu. 

Korin toimitusaika piti olla 4kk, nyt on mennyt 17kk, eli vuosi ja 5kk.

Alkaa kyllä hermot mennä kyseiseen toimittajaan🤔

IMG-20190302-WA0017.jpeg

20190223_101520.jpg

Edited by Jani
  • Like 1
Link to comment

Tosiasia on että siellä ei mennä tilausjärjestyksessä, moni joka on tilannut minua paljon myöhemmin niin ovat jo saanet kopan.

Vastaavasti on sitten muitakin minun lisäksi jotka joutuvat odottamaan.

Raha kyllä kelpasi jo kauan sitten...

Todella outoa liiketoimintaa.

Edited by Jani
Link to comment
49 minutes ago, Jani said:

Tosiasia on että siellä ei mennä tilausjärjestyksessä, moni joka on tilannut minua paljon myöhemmin niin ovat jo saanet kopan.

Vastaavasti on sitten muitakin minun lisäksi jotka joutuvat odottamaan.

Raha kyllä kelpasi jo kauan sitten...

Todella outoa liiketoimintaa.

 

Ja rahat on siellä vaikka koria ei tuliskaan, jos maksettu kortilla kolmen kuukauden puskuri mennyt jo ohi että ei saa rahojakaan pois.. ikävä homma tuommonen touhu..

Mulle jenkkiapina lähetti väärät vanteet, ei suostunu ottaan takas ku rahti suomesta niin kallis, en mä ruvennu äpisemään mitään, soitin Amexille, selitin asian ja laitoin dokumentit mitä tilasin ja muun keskustelun.. Myyjä (siis oli yritys, ei yksityinen) säikähti ku Amex uhkas ottaa maksuvaihtohdon niiltä pois.. lopputulema oli että rahat palas ja vanteet jäi mulle ku rahti niin kallis vastaanottajan piikkiin.. no tuolla hyllyssä on kaks hyvää letkutelinettä laatikoissa ollu kymmenen vuotta..

Edited by Urbantoy
  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Kori on vihdoinkin omassa tallissa, etu ja takavalot  asennettu ja sovitettu alustalle.

Leikkasin koko etutavaratilan lattian pois koska teen uuden niin että alkuperäinen tankki sopii paikoilleen.

20190506_174507.jpg

20190504_154700.jpg

Edited by Jani
  • Like 3
Link to comment

Meinaatko siis minkä ikäisen tankin laittaa paikalle? Tyylillisesti tähän sopisi omastamielestäni ovaali ikäisen tankki, siis jos ei porche orkkistyylistä hae. Mutta taitaa prosentit sanella jotain osaa tästä muutoksesta myös.

 

409%20090.jpg

Link to comment

Ensin oli suunnitelma laittaa  vielä vanhempi ovalin tankki, sopisi ihan hyvin tyyliin...ja helppo bolt-on.

Nyt olisi kuitenkin ajatus saada orkkis tankki paikoilleen.

Ovalin tankki myytävänä. 

20190508_100610.jpg

Link to comment
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...