Jump to content

1964 Custom Kleinbus - Tipin Bussi


-tipi-

Recommended Posts

On 11/13/2018 at 9:47 AM, -tipi- said:

Epäilen että "muistat" väärin. On näitä kuulemma joku laittanut itseporautuvillakin ;o) Mutta kyllä VW laittoi ja maailman johtavat entisöintipajat laittaa hitsiliimalla.

 

Muistikuvat ovat mitä ovat, takuuta ei anneta. :)

 

Toki on voinut remontin jälkeen olla pultattunakin, kun ei ole jaksanut/viitsinyt hitsata takaisin, räpeltämättömät kun alkavat olla hiukka vähissä ja ihan itse tehdyt sitten ovat sen näköisiä.

Edited by Kharon
Link to comment

Ja vaikka ovissa & sivuoviaukossa on vielä hitsattavaa, piti vaihtelun vuoksi kokeilla eheyttää Brassi Fleetline takakulmat vanhemmille takavaloille sopiviksi. Haastavaa oli tämä 0,75-0,80mm pelti hitsata.

 

20181229_103538.jpg

 

IMG_20181230_200333_980.jpg

 

IMG_20181230_200333_985.jpg

 

IMG_20181230_200333_982.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 1
Link to comment

Noita takakulmaikkunoita kaipailen edelleen, että jos joku tietää mistä saisi edes mallikappaleen lainaan, niin olisin kiitollinen vinkeistä. Montaa sataa euroa ei viitsis maksaa, ennemmin kokeilee ensin vaikka itse pleksistä turata. Mutta template olisi kovasti avuksi, vaikka paperisena.

Edited by -tipi-
Link to comment
On 1/3/2019 at 10:57 AM, -tipi- said:

Noita takakulmaikkunoita kaipailen edelleen, että jos joku tietää mistä saisi edes mallikappaleen lainaan, niin olisin kiitollinen vinkeistä. Montaa sataa euroa ei viitsis maksaa, ennemmin kokeilee ensin vaikka itse pleksistä turata. Mutta template olisi kovasti avuksi, vaikka paperisena.

 

Koitapa kepillä jäätä eli Kuttilan autolasia? Sehän tekee mitä vain jos vain mallit on, mutta olen suoraan sanottuna hämmästynyt jos heillä ei takakulmaikkunoiden kaavoja ole valmiina. Kun 412:n tuulilasi maksoi pari sataa, niin luulisi pienten kulmaikkunoiden irtoavan merkittävästi pienemmällä rahalla:

 

Yhteystietoja ei ole kuin puhelin: 02-7347673

Link to comment
On 1/4/2019 at 12:25 PM, -tipi- said:

 

Hoo, ovat saaneet web-sivun aikaiseksi ja oikein sähköpostinkin. Keväällä kun etsin neloseen lasia niin ei ollut kumpaakaan, että näin se edistys on edistynyt.

Mutta se, ettei heillä ole mallia valmiina, on kyllä ikävä yllätys, ei tuo niin harvinainen lasi ole. Toki se käytössä ei kulu sillä tavalla kuin tuulilasi, ehkä se selittää.

Link to comment
  • 4 months later...
14 hours ago, Etelän Hetelmä said:

Käydäänkö tämän edistymistä tutkimassa DWL Open Airin tallikiertueella?

 

Vastaan DWL_Moosen puolesta, eiköhän tämä käydä kattomassa, pakko päästä kattoon, siinä ei vastalauseet auta.. DWL_Moosella on kummiskin hirvijuoksutreeni menossa Jukolaa varten että ei kerkee hitsipillin kanssa leikkiä nyt kunnolla..

Edited by Urbantoy
Link to comment

Vähän eri suuntaan on tallikierros näillä näkymin suuntautumassa, jos saadaan audienssi suunniteltuun paikkaan. Mutta saattaahan sitä ehtiä Utran perukoillakin käymään. Mene ja tiedä. Nyt ei hitsata, nyt ulkoillaan ja ajellaan Volkkareilla.

Link to comment
  • 5 months later...

Ei tätäkään projektia ole kuopattu, vaikka pientä viivettä ketjun päivityksessä näemmä on tullut. Toki on myönnettävä, että kesällä tuli taas 6kk huili hitsauksesta seikkailu-urheillen, muita kesäautoja tiellä pitäessä ja tulihan sitä muutamassa tapahtumassakin pyörähdettyä.

 

Kevät talven taikinoin takakulmia ja kaposempaa luukkua paikalleen. Aloitin luukun kiinnityspellistä, jonka laikkasin varaosapakusta. Mutta loppupeleissä päädyin käyttämään vain listan, jossa oli kierteet luukun saranalle. Pellit tein suorasta ja '64-'67 NOS tiivisteurasta.

20190105_115258.jpg

 

20190105_135435.jpg

 

20190105_152849.jpg

 

20190105_152650.jpg

 

RtRxdDUPd-dXXlAU_YzmAwhZDtW1JrH3iaUTlvuf

 

 

Edited by -tipi-
Link to comment

Aika kovaa hommoo on tuollaisen rapean juniksen kunnostus, jos sen niin huolella tekee kuten tässä . Kuinkakohan hyvin nuo maailmalla myytävät kohteet on kunnostettu, vai liekö vaan olleet jo niin paljon helpompia aihioita. Tuntuu että näitä täällä kotimaassa tehdään ihan jo maatuneen kuopan jäänteistä.

  • Like 1
Link to comment

Täysin järjetöntähän tää on, mut koitetaan viedä loppuun, kun tuli alotettua. Ennen takakulmia piti D-pilarit värkätä, ne tuli osin varaosaraadosta, osin Alan H Schofieldsin laadukaista korjauspaloista.

 

IMG_20190209_174809_075.jpg

 

20190113_113456.jpg

 

IMG_20190209_114247_369.jpg

 

IMG_20190209_174809_081.jpg

 

IMG_20190324_102307_173.jpg

 

IMG_20190324_165157_795.jpg

 

IMG_20190324_165157_796.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 2
Link to comment

Nyt syksyllä 2019 päädyin fuskaamaan ja tilaamaan Schofieldsiltä Wolfsburg Westin reprodeluxetakaluukun, niin ei tarvitse hitsata isompaa takalasin aukkoa tuohon 11-akkunaisen luukkuun. 

 

 

Sieppaa91.JPG

Edited by -tipi-
Link to comment

Kuten IG:ssä projektia seuraavat ovat huomanneet, hitsaukset on nyt syksyn mittaan jatkuneet. Tein vast'ikään n.65l bensatankin suorasta pellistä itse tekemälläni kanttikoneella. Uusi tankki mahtuu suoraan orkkistankin paikalle. Täyttöputken toteutus pitää vielä miettiä. Bensa-anturin ruuvin sekä lähtöputken kierteitä varten jouduin silpomaan kaksi kuplan tankkia. Koska ensimmäisestä, josta laikkasin anturin paikan, oli putkilähdön kierre paskana.

 

IMG_20191021_194117_793.jpg

 

IMG_20191024_215610_332.jpg

 

IMG-20191024-WA0015.jpg

 

IMG-20191024-WA0016.jpg

 

tankki021.JPG

 

tankki03.JPG

 

tankki04.JPG

Edited by -tipi-
typo
  • Like 8
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Instaa kun vilkasee, niin onhan tuota tullu viimesen puolenkintoista vuoden aikana harrastettua tallissakin vaikka ja mitä. Kai se on tämäkin projekti edistynyt, vaikka aina ei siltä tunnukaan. Tällä hetkellä voi kattoo, kun korjaillaan kattoo.

 

image.png.c210e011a2a9b62ea6dc3fd10db5de79.png

 

image.png.34a46c240abf458a98fcbdf67587d85b.png

  • Like 9
  • Haha 1
Link to comment
1 hour ago, -tipi- said:

Instaa kun vilkasee, niin onhan tuota tullu viimesen puolenkintoista vuoden aikana harrastettua tallissakin vaikka ja mitä. Kai se on tämäkin projekti edistynyt, vaikka aina ei siltä tunnukaan. Tällä hetkellä voi kattoo, kun korjaillaan kattoo.

Hmm.... eli näinollen ehdotan tipille uutta arvonimeä foorumille antivirtuaaliharrastaja tai instamekaanikko

Link to comment
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Ilmastointipömpeli entiseerattu ja etulippa vaihdettu uuteen. Pömpeli takas paikallaan. On muuten haastavaa hitsata tuollaista ruosteen ohentamaa 0,75mm peltiä. Sulkuläpän akselin ympärykset oli melko happamat.

 

Ohjausläpät hapotin ja entiseerasin. Niihin tulee uudet kumit samasta 1mm kumimatosta, josta leikkasin sulkuläpän uuden kuminkin. Hauska detaili muuten ohjausläppien sarannoissa vas vs. oik, huomaatko kuvasta? 

 

image.thumb.png.114b8f9dbc21656dc6de94e29be744b9.png

 

image.thumb.png.dd8da4f793a83b40e999dba24f1d624b.png

  • Like 1
Link to comment

Tuohon ruuvilla ilmakanavaan kiinnitettävän luukun reunuksille piti muuten tehdä 2mm pellistä M4 ruuveille kierrelistat, kun lähes kaikki alkuperäset ruuvit katkesi kierteisiin. Yleensä en saa kahta reikää osumaan välimatkaltaan kohdilleen, mutta noissa listoissa osui kaikki 14 reikää kierteineen eka yrittämällä. Tein silloin heti Eurojackpot-rivin, mutta ei tärpännyt. Tuli vaan siinä mieleen, että oiskohan vähämpikin määrä ruuveja riittäny pitämään eto pellin paikallaan.

Edited by -tipi-
  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...