Jump to content

KidVrod projekti valmis.


Recommended Posts

Eihän tuo nyt niin vaikeeta olekaan. Pitää vaan luulla että osaa tehdä kaikkee ja sitten vain kokeilla. Ja tietenkin noista työkaluista on paljon hyötyäkin.. ;)

 

Aluksi yksinkertaisesti vain vasaralla ja alasimella muotoilin mitä pystyi ja sitten Englanninpyörällä yläreunaa ja alareuna keskiosan kohdalta. Tämän jälkeen pelti oli täysin muotopuoli ja ulkopuolinen olis luullu että toi ei kelpais muuhun kuin sulattoon.

 

Sen jälkeen soitin kaverille jolla on kutistus/venytys laite. Se oli vielä hereillä joten menin sinne ja hetkessä kutistin alareunaa jotta tuon mittaripakeliitin aukko taas oli suora eikä taaksepäin kaareva. Tuon jälkeen kutistin yläreunan jolloin sain koko kojetaulun kaarevaksi oikeaan suuntaan. Siinä se sitten oli.

 

Noin tunnin tehokasta työ aikaa siihen kului... ;)

Link to comment
Guest Hannu Mattila

Entäs tuo ruotsin http://www.verktygsboden.se/ ,ite oon katellu, että siellä olis varmaan harrastekäyttöön sopivia vehkeitä, eikä hintakaan olis paha..

Jollain ruotsalaisella firmalla oli jopa ilmainen kotiinkuljetus, jos ostat tarpeeksi tavaraa, ja toimi kuulemma suomeenkin. En muista oliko tämä vai joku muu..

 

Ei vaan toi ruotsinkieli ole ihan niin hyvin hallinnassa, että osaisin lukea noitten toimitusehdot.. ;) vink,vink..

 

Kristianin tarvii laittaa kustomipaja pystyyn, on toi jälki aika mageeta!

Link to comment
Guest Hannu Mattila
Tosin sieltä sais EnkunPyörääkin hintaan 400e...

Aivan, ja on useemmat rullat mukana.

Beställning

Vi säljer endast inom Sverige.

Ja eiks toi tarkota, että myyvät vain ruotsiin..

Link to comment

Tollasesta asialliset lasikuitumuotit, putkirunkomalli, ja juniori dragsteri luokkaan vaan renkaat ja vanteet pitää olla sen mukaan jarruineen tai lokarisutoksi. Junioridragsterit on koppiautoja pitkänomaisia dragstereita joissa on pieniä koneita tehoiltaan ja myös vanhempien luokka jossa tais olla jotain 560kuutiota ja kulkee 200m jotain 8 aikaa ja vajaa 130km h loppunopeudet mutta ihan pienille tarkotetut tais mennä 15 aikaa 200m ja 70-80km/h.

 

Tulispa väriä kisoihin ja VW harrastus näkyväksi

 

Hyvä hyvä ja tsemppiä projektiin sekä kehittäkääpä tuosta tuote

 

( mopo läx keuliin ja hiilikuitukoppa tyyliin rata auto mikroauto.... niin joo ha se prätkän kone tehokkailla jarruilla cromolyrunko.... perheen pienimmille kesy kone ja isommille Hayabusa ... )

 

http://www.amaprostar.com/press_release ... epower.asp

 

http://videos.streetfire.net/Player.asp ... &kw=37&p=0

 

http://www.avl.com/wo/webobsession.serv ... zU_3D.html

Link to comment

No juu, jos joku osaava haluaa/jaksaa vääntää lasikuitu muotin korista niin kai se mulle sopii. Maksuksi korin vuokraamiseen ottaisin yhden valmiin kuituisen korin sekä 40% hinnasta jokaisesta myydystä korista.. Kuiduttaja saa pitää muotin. ;-)

 

Mulla ei ole kuiduttajan osaamista, ei aikaa, eikä kiinnostusta noita ainakaan alkaa itse kuiduttamaan.

Link to comment

No niin.. Kojetaulu tapaa tulevaa koria eka kerran...

 

328466.jpg

 

Oli "pakko" mennä tallille kun oon viime kuun aikana rakentanu yläkerran kylppäriä ja mun piti sahata joitain erikois profiilisia listoja kattoon.

 

Joten päätin ottaa kojetaulu mukaan ja vähän kokeilla miten se sopii paikalleen.

Link to comment

Juu, kojetaulun aukot on vakio splitin kojetaulun aukkojen kokoiset. Ja ne on juuri tarkoituksen mukaisesti vakiokokoisetkin... ;-)

 

Siksihän minä myös suunnittelin asentaa vakion kokoiset ovenkahvatkin. Ellen minä hitsaa kahvan aukot umpeen ulko puolelta...

 

Kojetaulu roikkuu kuvassa vielä n. 2-3cm liian matalalla.

Link to comment
  • 1 month later...

Ohoh! Olipa pitkä aika siitä kun viimeksi päivitin projektia...!

 

Pääsin vihdoin taloprojektista irti ja sain alkaa hitsailla runkotunnelia. Se on laikattu n. 5 cm pohjasta jotta saan sen matalammaksi. Jäykkyys riittää vaikka pohja tunnelista on pois..

 

Käänsin myös käsijarrukahvan taaksepäin. Se pitää vielä vähän taivuttaa ylöspäin ja siitä tulee oivallinen vaihdekeppi... ;)

 

Runkotunneli antoi jo sen verran lisää painoa että en meinannut jaksaa nostaa sitä enää yksin sivuun joten nyt pitää äkkiä saada pyörät alle.

(nostin sen kokonaan sisältä osittain nojaen kattoa päätä vasten...) :D

 

Frametunnel_welded.jpg

Gearshifter.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...

Lisää valmista pintaa:

 

Vaihe 1.

341568.jpg

 

Vaihe 2.

341569.jpg

 

Vaihe 3.

341571.jpg

 

Vaihe 4.

341576.jpg

 

341580.jpg

 

341582.jpg

 

Hauskaa hommaa ainakin... :D

 

P.S. Sanon nyt samalla että se ei pääsekään tulemaan American Car Showhn... :( Tuli mutkia matkaan joten en ehdi käydä viemässä sitä viikonlopun ajaksi sinne.... :(

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...